Kind vlucht voor moeder naar vader, wat nu?

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Jim63
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 aug 2017, 11:36

Kind vlucht voor moeder naar vader, wat nu?

Bericht door Jim63 »

Wie heeft ervaring met het volgende?

Mijn jongste zoon van 10 is op 24 juli j.l. voor het eerst van zijn moeder gevlucht naar mij. Moeder heeft de politie ingeschakeld, die hebben vervolgens het verhaal van mijn zoon aangehoord en besloten om hem bij mij achter te laten. Moeder heeft vervolgens een kort geding aangespannen en de rechter heeft besloten dat mijn zoon weer naar haar terug moet. Wel komt er bij haar een Raadsonderzoek naar de veiligheidssituatie.

Mijn zoon voelt zich door zijn moeder ernstig bedreigd (geestelijk en lichamelijk) en heeft mij gezegd vandaag of morgen weer naar mij te zullen vluchten.

Hoe groot is de kans dat de politie hem dit keer wel meeneemt, als mijn zoon verteld over de onveilige situatie voor hem bij moeder? Voert de politie slechts het vonnis van de rechtbank uit of laten zij de omstandigheid van mijn jongste zoon meewegen in hun besluit? Wie heeft hier ervaring mee?

Groet,

Jim
Plaats reactie