Ouderschapsplan maar toch verhuizen???

Bent u gescheiden na 1 maart 2009, geef hier u ervaringen weer over het ouderschapsplan.
Wat kan er allemaal mis gaan en waar men op moet letten bij het opstellen
Plaats reactie
Jor
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2017, 09:51

Ouderschapsplan maar toch verhuizen???

Bericht door Jor »

Goeden dag,

Medio December zijn mijn ex-partner en ik uit elkaar gegaan, wij hebben samen een zoontje van drie jaar oud.
We hebben zonder veel problemen een ouderschapsplan opgesteld, met co-ouderschap en een 50-50% omgangsregeling.

Momenteel is de situatie echter minder goed houdbaar geworden en dreigt zij met mijn zoon te verhuizen naar haar zus (50 kilometer verderop) of haar geboorteplaats (100 kilometer verderop).
In eerste instantie dacht ik dat deze dreigementen losse flodders waren, echter kwam ik er achter dat mijn ex ook informatie heeft ingewonnen bij een advocaat, die haar verteld heeft dat ze, als ze wil verhuizen dit buiten mijn weten om moet doen (als ik op mijn werk ben bijvoorbeeld) en dat verhuizingen die al plaats gevonden hebben zelden door de rechter teruggedraaid worden (en mijn ex dus vervangende toestemming kan krijgen van de rechter).

Bij een verhuizing over een dergelijke afstand kan er natuurlijk geen sprake meer zijn van co-ouderschap en is het enige wat ik kan doen mijn baan opzeggen, huis verkopen en er achter aan verhuizen.

Kan ik op voorhand een kort geding aanspannen om een voorgenomen verhuizing op voorhand tegen te houden?

Heeft iemand hier ervaring mee????

Jor
Onmacht
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 114
Lid geworden op: 31 dec 2015, 00:59

Re: Ouderschapsplan maar toch verhuizen???

Bericht door Onmacht »

Google is je vriend: zoek even op 'verhuizen met kind zonder toestemming' en je komt bij diverse advocatensites die vrij uitgebreid informatie verstrekken. M.i. is je ex verkeerd geïnformeerd.

In principe kun je altijd een procedure aanspannen, maar in de praktijk betekent dit wel dat je e.e.a. voldoende aannemelijk kunt maken. Een telefoontje met een (goede!) familierechtadvocaat verschaft je snel meer inzicht.
Plaats reactie