Herberekening KA in hoger beroep na uitspraak 9 okt

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
drenth1231
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2016, 18:41

Herberekening KA in hoger beroep na uitspraak 9 okt

Bericht door drenth1231 »

De uitspraak van 9 oktober waarin de geldende richtlijn mbt alleenstaande ouderkop en berrekening KA heeft mij in grote probelemen gestort:

Vorig jaar heb ik verzoek ingediend voor herziening van de KA naar aanleiding van de toenmalig geldende richtlijn expertgroep alimentatienormen. Een gunstige uitspraak van de rechtbank betekende voor mij een aanzienlijke verlaging van de KA.

Net voor het verstrijken van de twee maanden na uitspraak om in hoger beroep te kunnen gaan, is de geldende richtlijn mbt. alleenstaande ouderkop herzien door hooggerechtshof op 9 oktober. Advocaat van mijn ex heeft direct de kans aangegrepen om in hoger beroep te gaan tegen de uitspraak.

Ik heb nu net uitspraak hoger beroep rechtbank ontvangen en die heeft de uitspraak van de rechtbank min of meer teruggedraaid en ik zit nu bijna weer terug op oorspronkelijke bedrag KA (en PA) wat ik eerst betaalde voor het herzieningsverzoek.

Daarbovenop moet ik nu ook nog met terugwerkende kracht het verschil 'terugbetalen' aan ex sinds maart 2015. Financiële reserves zijn na afbetalen advocaat en mediator compleet opgedroogd.

Dit alles voelt erg onrechtvaardig en ik weet nu niet wat te doen of hoe de achterstand in te lopen of waar hulp in te roepen. Wat nu?
Thbafani
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 76
Lid geworden op: 12 dec 2014, 23:09

Re: Herberekening KA in hoger beroep na uitspraak 9 okt

Bericht door Thbafani »

Wij zitten met precies hetzelfde..
We noemden het al tijdens het spel de regels veranderen.
Ik weet ook niet wat we er mee aan moeten.
F1fan
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 sep 2012, 19:29

Re: Herberekening KA in hoger beroep na uitspraak 9 okt

Bericht door F1fan »

Het zou toch mooi zijn als we met nieuwe verkiezingen ook eens gelijkheid kregen m.b.t. de alimentatie. Ik lees het ene na het andere trieste verhaal dat voornamelijk vaders gewoon financieel helemaal uitgeklopt worden (ja, ook ik behoor tot die categorie).
Lastige juridische procedures met hoge kosten. Wanneer worden de advocaten, rechters, scheidingsbureaus nou eens wakker en komen ze met een reëel voorstel.
Dit zou ten goede zijn van de vele vechtscheidingen met alle gevolgen van dien + alle andere bijkomende schade.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Herberekening KA in hoger beroep na uitspraak 9 okt

Bericht door ll2014 »

F1fan schreef:Wanneer worden de advocaten, rechters, scheidingsbureaus nou eens wakker en komen ze met een reëel voorstel.
Dit zou ten goede zijn van de vele vechtscheidingen met alle gevolgen van dien + alle andere bijkomende schade.
Zo'n verandering zou ideaal zijn, maar de door jou genoemde advocaten, rechters en scheidingsbureaus zijn niet gebaat bij een verandering, het is voor hun een grote bron van inkomsten. Verdrietig maar waar....

Het zou al heel wat zijn als voor het bepalen van de behoefte van een kind eens een ander uitgangspunt gekozen wordt.
Waarom wordt bijvoorbeeld naar iets als huur van een huis gekeken? De moeder betaalt toch geen cent extra huur omdat er ook nog een kind bij haar inwoont? En dat geldt voor veel meer kosten zo....
Plaats reactie