Geef niet op!

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

Geef niet op!

Bericht door sdwv »

Anonymous Geplaatst: 04 Okt 2005 10:19 am Onderwerp: Geef niet op!

--------------------------------------------------------------------------------
Heren, geef nooit op! Ik, ongetrouwd, kinderen erkend en geen gezag mocht mijn kinderen niet meer zien. Op een slechte dag belde school mij op of ik misschien wist waar de kinderen zijn...??

Na onderzoek bleek dat mams met de kinderen vertrokken was naar de Antillen.

Maar, zoals gezegd, geef nooit op!!! inmiddels is de moeder uit het gezag ontzet, heb ik het gezag en wonen de kinderen bij mij.

God, wat ben ik blij dat ik dit kan schrijven


chris Geplaatst: 05 Okt 2005 12:56 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
gefeliciteerd harm! Kun je mij misschien iets meer vertellen over hoe het zo gekomen is? groetjes chris


Anonymous Geplaatst: 05 Okt 2005 09:04 am Onderwerp: .

--------------------------------------------------------------------------------
Hoe het is gelukt is een heel lang verhaal.

De tendens is toch dat men vindt bij de instanties dat omgang met beide ouders de norm is. In mijn geval was het overduidelijk wie de omgang frustreerde. Daarnaast had ik het 'geluk' dat de moeder werkelijk ontoelaatbare dingen deed zoals de kinderen niet altijd naar school brengen (met als dieptepunt het vertrek naar de Antillen voor een aantal maanden terwijl de kinderen leerplichtig zijn), kinderen belasten met kleine geniepigheden zoals knijpen, haren trekken e.d. Daarnaast wisten de kinderen nooit waar ze aan toe waren. Wat de ene dag wel kon, kon de volgende dag niet meer.

Alle organisaties vinden dit ontoelaatbaar, probleem is de bewijsvoering.

Van elk kontakt met mijn ex. heb ik opnamen en aantekeningen gemaakt daarnaast heb ik veel met haar gemaild over de omgang e.d.

Tijdens de zittingen en het onderzoek door de raad bleek al gauw dat mijn ex. dingen verzon die ik gemakkelijk kon weerleggen met het door mij opgebouwde dossier in de hand.

Hierdoor ontstond al snel het (terrechte)beeld dat ik de waarheid sprak en mijn ex. allerlei zaken verzon. Daarnaast ben ik een voorstander van goed kontakt met beide ouders. Zij verzette zich daar steeds tegen zonder enig relevant argument.

Al met al zag de rechter in dat de thuissituatie bij mij veel stabieler is en ik
ook veel beter zou kunnen zorgen voor een goede omgansregeling.

De uitspraak van de rechter was dan ook wel bijzonder moet ik zeggen.

Ik werd met het gezag belast en voor wat betreft de omgansregeling met de moeder liet de rechter weten geen omgansregeling vast te leggen.
De rechter liet weten er op te vertrouwen dat vader met moeder een passende omgansregeling zou treffen.

Het mooie aan dit alles is dat er nu geen problemen meer zijn inzake de omgang en dat moeder is opgehouden oude koeien uit de sloot te halen.


Jolanda V Geplaatst: 06 Okt 2005 07:33 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Betse Harm,

Súper! Echt heel fijn voor je dat het allemaal zo goed is afgelopen! Dit geeft veel anderen weer moed denk ik.

Jolanda
Gesloten