Zorgkorting hoger dan 35% oftewel 50%

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
LoveOnes
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 aug 2016, 15:03

Zorgkorting hoger dan 35% oftewel 50%

Bericht door LoveOnes »

Beste,

Ik ben een rechtzaak aan het voorbereiden waarin ik verweer voer tegen een ingediende verzoek alimentatiebetaling van €1.300 van mijn ex vriendin.
Nu is onze omgangregeling dat de 2 kinderen 50% bij vader en 50% bij moeder zijn dit zowel wbt de vakanties.

Nu ben ik de mening toegedaan dat ipv van een zorgkorting 35% hier zeker 50% mag worden toegepast omdat ik de kinderen niet gem. 3 dagen per week heb maar dus 7 dagen per week maw 14 dagen in één maand en mijn ex ook 14 dagen in één maand.

Heeft iemand kennis / ervaring wat hoe rechters dit zien??

Verder als ik kijk naar de tremanormen die de draagkracht bepalen tbv brutoloon -forfataire kostenpost geeft het netto inkomen en draagkracht finaal dat mijn netto inkomen aanzienlijk lager ligt dan wat de tremanorm bepaald dwz mijn nettoloon ligt 12% lager. Is dit hierop nog verweer te voeren door rechter aanneemelijk te maken dat mijn draagkracht eigenlijk lager ligt.

Ik ben zeker bereid mijn verplichting jegens mijn kinderen na te komen echter moet het wel zo zijn dat ik dit kan dragen zonder dat het inbreuk gaat opleveren op mijn welzijn en die van de kinderen door oneerlijke heffing.

Bedankt voor jullie kennsideling op voorhand.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Zorgkorting hoger dan 35% oftewel 50%

Bericht door ll2014 »

LoveOnes schreef:Nu ben ik de mening toegedaan dat ipv van een zorgkorting 35% hier zeker 50% mag worden toegepast omdat ik de kinderen niet gem. 3 dagen per week heb maar dus 7 dagen per week maw 14 dagen in één maand en mijn ex ook 14 dagen in één maand.

Heeft iemand kennis / ervaring wat hoe rechters dit zien??
De zorgkorting van 35% is bedoeld voor de 50/50 verdeling die jij hebt.
Uitgangspunt is dat degene waar het kind zijn hoofdverblijf heeft alle zogenaamde kindgebonden kosten betaalt, zoals bijvoorbeeld school, sport e.d.
Men gaat er blijkbaar van uit dat dit 30% van de totale kosten zijn.

Als jullie al die kosten ook delen zou dat een argument voor 50% kunnen zijn, maar dan moeten jullie het daar wel eens over worden, een rechter zal niet meer dan 35% gaan toewijzen aan zorgkorting.

Overigens snap ik jouw verhaal over 7 dagen per week niet, een 50/50 verdeling is toch 3.5 dag per week gemiddeld...
LoveOnes
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 aug 2016, 15:03

Re: Zorgkorting hoger dan 35% oftewel 50%

Bericht door LoveOnes »

Beste,

Bedankt voor je antwoord.

Sorry voor de onduidelijkheid wbt de verdeling in de omgang het is idem zoals jij het stelt.

Mvg,

LoveOnes
Plaats reactie