Gesprek gehad met de RvdK

Heeft U de RvdK in de nek. Schrijf Uw ervaringen hier neer.
Plaats reactie
Bertje
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 128
Lid geworden op: 17 mar 2016, 19:57

Gesprek gehad met de RvdK

Bericht door Bertje »

Vorige week het gesprek gehad met iemand van de kinderbescherming.
Ze vroegen dus waarom ik niet op de gesprekken was geweest, ik heb hun uitgelegd dat ik niet meer in het verhaal van mijn ex mee wilt gaan. Nu leken ze toch wel begrip te hebben. Bij haar gaan ze ook nog vragen stellen. Ik heb ook aangegeven dat ik mijn zoon vaker wil zien, maar mijn ex dit niet toestaat. Daar waren ze niet blij mee en ze gaan onderzoeken of het wel goed is dat mijn zoon het hoofdverblijf heeft bij mijn ex. Kans is er dus wel dat ik mijn zoon krijgt toegewezen.

Wel moet ik een keer met haar rond de tafel om afspraken te maken en kijken of we eruit komen. Ik ga zeker aangeven dat mijn zoon ook de kans moet krijgen om hier te komen wonen, dit is nooit eerder gebeurd.

Ze hebben alles opgeschreven denk dat ik toch kans maak en mijn ex van een koude kermis thuiskomt.
Voiceless
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 251
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:50

Re: Gesprek gehad met de RvdK

Bericht door Voiceless »

Een goed gevoel na een gesprek met de Raad is niet vreemd. Hopelijk komt dat gevoel ook baar voren in de rapportage.

Is het jou aangegeven wat de onderzoeksvraag was? Wanneer is de raportage verwacht?
Bertje
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 128
Lid geworden op: 17 mar 2016, 19:57

Re: Gesprek gehad met de RvdK

Bericht door Bertje »

Nou ze gaf ook aan of ik dacht dat het mijn ex allemaal wat boven haar hoofd aan het uitgroeien was en daar hebben mijn vriendin en ik duidelijk JA opgezegd. Ook hebben wij aangegeven dat wij de kleine maar een weekend per 14 dagen zien en zij de rest dat dit niet echt eerlijk is. Ik kan zo geen band opbouwen met mijn zoon , daar zijn ze wel gevoelig voor als je dit opnoemt. Die gesprekken die ik niet ben nagekomen heb ik als verklaring gezegd dat ik ziek was en dat dit eenmalig is gebeurd. Nou ze gaf aan dat kan gebeuren dus het lijkt mij niet dat ze ons daar op af rekenen.

Ook kan mijn ex niet bewijzen dat ik mijn kind af en toe niet ophaal ivm omstandigheden. Hoe wilt ze dat gaan doen. Wij staan met zijn 2 en nog altijd tegen haar alleen. Ook kan ik wel zeggen dat ik mijn zoon niet mee mag nemen. Zij kan dat net als ik niet bewijzen.

Doel van de kinderbescherming is dat kinderen contact hebben met beide ouders.

Verder weet ik niet wat ik nog moet gaan verwachten bij dat gezamelijke gesprek. Ik denk wel dat ik meer omgang krijg en eventueel co- ouderschap

RvdK heeft niet gezegd dat ze bij school nog navraag gaan doen. misschien doen we dat zeiden ze. Nou school kan moeilijk oordelen over mij als ze me nog nooit of amper gezien hebben.

Denk dat ze zich nog wel eens goed ga bedenken hoe of het verder moet en wat ze hiermee denkt te bereiken.
Plaats reactie