partneralimentatie en zwart werken

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
dwaas
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2016, 13:05

partneralimentatie en zwart werken

Bericht door dwaas »

Hallo allemaal,

Op basis van een draagkrachtberekening is vastgesteld dat ik, de vader, kinderalimentatie ga betalen 200 euro per kind (2 kids) en bijna 1000 euro partneralimentatie !!!!

Op het moment van de berekening was dit ook mogelijk aangezien ik een goedkope (tijdelijke) huisvesting had, dit is inmiddels ( na 2 jaar) veranderd en ik begin het omkeerpunt in draagkracht te voelen. Nu hoorde ik van verschillende mensen en heb het inmiddels ook vastgelegd met foto's dat mijn ex er zwart bij werkt, terwijl ze me een maand geleden nog aangaf nog steeds geen werk te hebben gevonden.

Wie kan me helpen, wat is de beste manier om dit aan te vliegen. Zijn eigen gemaakte foto's van een haar auto op de oprit van haar beunhuisje voldoende of moet er een detective buro aan te pas komen. Btw ze zal nooit op vrijwillige basis een aanpassing accepteren.

Verder vind ik het achterlijk dat een UWV en een bijstand de verplichting tot sollicitatie kan instellen maar een alimentatieplichtige mag dat niet, ze heeft nu meer dan bijstandsnivo alleen al aan alimentatie en zal het haar een zorg zijn en dus niet op zoek naar een legale baan.

Het beroerdste van dit alles is dat alle financiële perikelen door haar met de kinderen wordt besproken zodat ik, wanneer ik het ga aanzwengelen, weer enorme problemen met mijn kinderen krijg aangezien ze me erg graag in een kwaad daglicht stelt (terwijl dit nu eindelijk weer normaal gaat) vandaar dat ik er ook erg tegen aan zie om weer van voor af aan te beginnen.

graag enkele tips
Bertje
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 128
Lid geworden op: 17 mar 2016, 19:57

Re: partneralimentatie en zwart werken

Bericht door Bertje »

Mijn ex beschuldigde mij ook van zwart werken. Alleen helaas voor haar kon ze dat niet aantonen dus werd de alimentatie op 50 euro gezet. :lol:
Je moet echt goed kunnen aantonen voordat een rechter hierin meegaat hoor.
Arizona
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 dec 2014, 21:38

Re: partneralimentatie en zwart werken

Bericht door Arizona »

Als je woonsituatie duurder wordt, heeft dit geen invloed op de KA. Wel op de PA. Als het veel scheelt, is het dus de moeite waard die opnieuw te berekenen.

Omtrent zwart werken, als je het kunt aantonen, sta je sterker als je een redelijke verlaging verzoekt, gewoon bij haar. Wetende dat je het misschien bij een rechter gaat voorleggen, is dat voor haar een flinke dreiging, wetende dat ze door bijstand te hebben ontvangen zelfs ervoor de bak in kan gaan.

Maar ja, beste het gewoon samen proberen op te lossen.
Plaats reactie