Hulp gezocht voor het te laat is...

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

Hulp gezocht voor het te laat is...

Bericht door sdwv »

Radeloos Dwergkuiken Geplaatst: 27 Aug 2005 04:49 pm Onderwerp: Hulp gezocht voor het te laat is...

--------------------------------------------------------------------------------
Beste mensen,

Ik snap dat de Stichting Dwaze Vaders en dit forum 'van alles kan betekenen' voor mensen die problemen hebben met omgang, alimentatie etc..etc...

Zo ver ben ik nog niet maar het komt er wel aan...dat weet ik zeker...en dat ga ik proberen te voorkomen.

Hieronder mijn situatie :

Mijn vrouw (9 jaar bij elkaar, 2 jaar getrouwd, 2 kinderen) had een ander en ik wilde haar daarmee op een avond confronteren (terwijl ik het al langer wist) Zij heeft de politie gebeld toen ik niet thuis was en aangifte gedaan van vanalles en ik ben opgepakt terwijl ik niets gedaan heb.
12 uur later (het was nacht) stond ik dus alweer op straat, wat dus niet zou kunnen als ze bewijzen hadden gevonden.

Ze wilde dus scheiden...Dat was duidelijk...In de weken erna probeer ik mijn verhaal te halen bij haar en na ongeveer een maand gingen we het weer proberen... Ondertussen wel aan allebei de kanten een advocaat ingezet uiteraard want mijn vrouw (advocaat) wilde een regeling voorlopige voorzieningen (die zaak is uitgesteld en is nog steeds niet voorgekomen) In de tijd dat we weer bij elkaar waren waren we aan het praten en leek het de goede kant op te gaan.
Vandeweek heeft ze dan uiteindelijk weer de knoop doorgehakt en nu wil ze alsnog scheiden. Het nare is dat er kinderen in het spel zijn uiteraard...

Ik heb een heleboel gegronde redenen (en een hoop kunnen ook bewezen worden uit medische dossiers) om aan te nemen dat mijn vrouw niet in staat is (lichamelijk en psychisch) alleen (want haar vreemdganger zag niets meer in haar, ze heeft nu weer een ander) de kinderen op te voeden dus dat probeer ik uiteraard te voorkomen. Standaard is de regeling een weekend in de 2 weken... Maar daar neem ik geen genoegen mee uiteraard.
Ik was in de veronderstelling dat ik deze redenen kon vertellen tegen een rechter en dat dat serieus genomen zou worden en dat dat onderzocht zou worden allemaal. Zij verzorgt ze nu en dat zou mij de das omdoen heb ik me vandaag laten vertellen. Dan kan ze het het na de scheiding ook als ze het nu kan. Ook heb ik me laten vertellen dat ik dan beter de kinderen niet meer terug kan brengen als ik ze heb, en via mijn advocaat ook voorlopige voorzieningen aan moet vragen. Dat zou mijn enige kans zijn...

Heeft iemand hier ervaring mee ???

Hoe sterk sta je in je schoenen als je vrouw de kinderen verzorgt op dit moment ??? Mag ik de kinderen zomaar niet terugbrengen ??? Er is verder nog geen rechter aan te pas gekomen...

Ik hoop dat iemand er ervaring mee heeft en die met mij wil delen.

Alvast bedankt,

Anoniem figuur


johan Geplaatst: 05 Sep 2005 09:55 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
wel een rot-situatie maar roept onmiddellijk vragen op. Wonen jullie al apart en zoja, staan de kinderen dan bij haar ingeschreven ?
Zolang er geen voorlopige voorzieningen zijn kan een van de partners de kinderen meenemen zonder dat er een haan naar kraait.
Mijn ex heeft bijv. de kinderen meegenomen en ze onmiddellijk uit laten schrijven bij de gemeente. Dan heb je helaas weinig in te brengen en ik kon alleen als een speer de voorlopige voorzieningen procedure op startten. Dat kost helaas tijd en de kans dat de kinderen dan bij de verzorgende moeder (ouder) blijven is zeer groot.
Nogmaals, ik weet niet hoever je in het traject zit. Hoop dat je hier iets aan hebt. Sterkte


Radeloos Dwergkuiken Geplaatst: 23 Sep 2005 03:57 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Tsja... inderdaad een rot-situatie...

Ik logeer tijdelijk bij mijn vader en ik heb ook regelmatig de kinderen onder mijn hoede. Afgelopen dinsdag is de rechtzaak voorlopige voorzieningen geweest, en nu is het nog even een paar dagen wachten op het besluit van de rechter...
Ik weet zeker dat ze de kinderen geen goede opvoeding kan geven dus als het in mijn nadeel uitpakt dan laten we de Raad van de Kinderbescherming er bij komen.

Vooralsnog maar even afwachten... en ik post hier wel weer als er veranderingen zijn.

I.i.g. bedankt voor je reactie
Gesloten