Spaanse dochter, alimentatie verzoek uit Duitsland

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
reno
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2016, 02:58

Spaanse dochter, alimentatie verzoek uit Duitsland

Bericht door reno »

Hallo mede forum gebruikers, ik zit met een prangende vraag: Ik heb in Spanje, een Duitse vrouw leren kennen, en waarbij wij samen 1 dochter hebben gekregen, geboren in Spanje , de moeder van mijn dochter is Duits en woonde destijd al in Spanje want zei was al sinds 2008 geemigreerd naar Spanje toe, en dus officieel geen inwoner meer van Duitsland, maar nu nadat onze relatie (nooit getrouwd geweest, alleen maar samengewoont) is gestrand (doordat mijn firma falliet ging) ben ik gedwongen om weer terug tekeren naar Nederland, nu ben ik inmiddels 20 maanden terug in Nederland, en krijg ik ineens een brief van een Duitse rechtbank? dat ik door hun verplicht wordt alimentatie tebetalen gespecificeerd met bedrag en al. Dat ik onderhoud plichtig ben is logisch, geen probleem, Maar wat mij dwars zit en afvraag is, waar bemoeien die Duitse rechtbanken zich mee? Ben nog nooit met mijn ex en/of mijn dochtertje in Duitsland geweest of gewoont, en mijn ex woont ook al niet meer sinds 2008 in Duitsland, maar in Spanje samen met mijn dochtertje die daar ook woont en geboren is, Mijn vraag is mogen de Duitse rechtbanken dit zomaar doen? en waarop is dit allemaal gebaseerd, het lijkt mij als leek ,dat dit onder Spaans recht valt i.p.v Duits, want ik begrijp en zie de link niet met de Duitse rechtbank, misschien kunnen jullie op dit forum een verhelderende uitleg geven.

b.v.d Reno
Plaats reactie