kinder alimentatyie en eigen woonhuis

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
Katara
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 13
Lid geworden op: 31 jan 2016, 12:45

kinder alimentatyie en eigen woonhuis

Bericht door Katara »

Mijn ex en ik zijn 6 jaar geleden gescheiden maar we zijn beiden nog eigenaar van het woonhuis. Ik woon in het woonhuis

Klopt het dat ik voor de kinderalimentatie herberekening het woonwaarde forfait voor 50% moet optellen bij het NBI, hoe wordt het dan met haar verrekend?

Vallen de rentekosten nu bij het NBI of wordt dit afgetrokken van de draagkracht.

Aflossing kan toch ook hier van worden afgetrokken. Deze zaken zijn voor mij niet helder beschreven in de toelichting


ps ik ben de partner van Katara.
Katara
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 13
Lid geworden op: 31 jan 2016, 12:45

Re: kinder alimentatyie en eigen woonhuis

Bericht door Katara »

Kan de gemeente belasting van het onroerend goed voor de helft bij haar in rekening worden gebracht.

Kan ik achteraf de helft van de rente en aflossing eisen van de 6 jaar die we nu zijn gescheiden?

Tot nu toe heb ik alles betaald, we zijn beiden nog eigenaar van het woonhuis
Voiceless
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 251
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:50

Re: kinder alimentatyie en eigen woonhuis

Bericht door Voiceless »

Ik dacht allemaal niet.

Bij kinderalimentatie zijn de woonlasten forfaitair. Bij de berekening NBI wordt er geen rekening gehouden met werkelijke woonlasten.

Je stelt zelf al dat je nog in het huis woont. Dan is het ook redelijk dat je alle lasten betaalt. Als het was dat zij in het huis woonde en jij alles betaalde, dan kon je nog aanvoeren dat ce woonlasten onredelijk hoog zijn en dat de forfaitaire bijdrage hoger moet zijn. En zelfs dan, het is al zes jaar zo.
Plaats reactie