Kinderbehoefte

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Benadeelde
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 feb 2015, 13:51

Kinderbehoefte

Bericht door Benadeelde »

Ik heb een vraag over kinderbehoefte. Ik lees wel vaker dat mensen met een hoger netto gezamenlijk inkomen met hetzelfde aantal kinderen een lagere kinderbehoefte hebben. Nu weet ik dat de leeftijd van de kinderen ook meespelen maar dan nog kan ik het niet verklaren. Deze vraag is naar aanleiding van een rechtsuitspraak van de rechtbank Overijssel. De rechtbank verwijst naar de kinderbehoefte tabel maar vervolgens wordt de kinderbehoefte lager vastgesteld zodat de alimentatieplichtige minder kinderalimentatie per kind hoeft te betalen.

Ik ken namelijk iemand waarbij de kinderbehoefte veel hoger is vastgesteld en zij hadden destijds een lager verzamelinkomen. Het probleem is namelijk dat het onmogelijk is om aan de kinderbehoefte te voldoen, omdat deze absurd hoog is, waardoor de kinderalimentatie niet na ratio verdeeld kan worden. Volgens de tabel klop de kinderbehoefte.

Ik begrijp er niets van kan iemand mij dit verschil uitleggen ? Alvast bedankt.
Plaats reactie