Website voor dochter zonder gezag

Plaats hier alles wat u met wetgeving te maken heeft.
Dit kunnen onderwerpen over de huidige wetgeving zijn of voorstellen voor nieuwe.
Plaats reactie
flensje78
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 mar 2015, 12:47

Website voor dochter zonder gezag

Bericht door flensje78 »

Hallo allemaal,

In mijn reeds lopend draadje over mijn (deels juridische) kwestie verwijs ik gemakshalve even naar de URL binnen dit forum:
http://www.dwazevaders.nl/forum/viewtop ... =34&t=1922

Sinds medio 2015 heb ik een website waarop ik schrijf naar mijn dochter. Een blog zeg maar. Er zijn diverse domeinnamen gekoppeld aan de site, waaronder mijn eigen naam en de naam van onze dochter. Alle adressen verwijzen naar dezelfde site. Het hoofddomein is mijn eigen naam.

Inhoudelijk schrijf ik niet over de lopende rechtszaken, mijn mening over de moeder van mijn dochter etc.Puur mijn gevoel van gemis van mijn dochter, en af en toe een update wat er in mijn leven speelt. Niets aanstootgevends dus, het toont alleen maar des te meer aan dat ik een betrokken vader ben ook al zie ik mijn dochter niet.

Nu heeft moeder al eerder via de ISP en SIDN geprobeerd de site offline te krijgen, zonder succes. Nu heeft ze een advocaat ingeschakeld welke mij sommeert om de site offline te halen. Moeder ervaart het als stelselmatige inbreuk op de levenssfeer van moeder en dochter.

Heeft iemand hier ervaring mee of kan hier iets zinnigs over zeggen?
Condat47
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 186
Lid geworden op: 17 feb 2014, 08:49

Re: Website voor dochter zonder gezag

Bericht door Condat47 »

Hoi,

De advocaat kan wel een brief schrijven maar of je hier ook iets mee moet?
Lijkt mij niet .... advocaat kan wel zo veel willen....

Waarom vraag je geen gezag aan bij de rechter of loopt deze zaak al? Er is volgens mij geen enkele reden waarom jij het gezag NIET zou krijgen.

Je heb het kind wel erkend en je bent de vader en als er geen vreemde zaken op de site staan zie ik niet in dat dit een probleem is. Dat mevrouw dit niet leuk vind is haar probleem.
flensje78
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 mar 2015, 12:47

Re: Website voor dochter zonder gezag

Bericht door flensje78 »

De advocaat stelt dat er persoonsgegevens op staan die cliente belastend vindt. Het betreft dochters' volledige naam, geboortedatum, gewicht, lengte, ziekenhuis waar ze geboren is en tijdstip. Geen foto's want dat is portretrecht en die zijn er al eerder afgehaald op verzoek van ISP.

Er loopt een procedure omtrent aanvraag gezamenlijk gezag, maar dit wordt gefrustreerd door moeder door er een vernietiging erkenning tussendoor te gooien. Alles is haar er aangelegen om het contact tussen mij en dochter te vernietigen.
Voiceless
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 251
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:50

Re: Website voor dochter zonder gezag

Bericht door Voiceless »

Hoe goed je het ook bedoeld, het mag niet en zaak ga je verliezen. Persoonlijke gegevens zoals de naam etc mag je niet publiceren zonder toestemming. Je hebt geen gezag, anders kon het nog een verschil van inzicht zijn. Het tweede is dat het een gezagszaak niet gaat ondersteunen eerder tegenwerken. Gewoon alles weghalen en een schriftje bij de hema kopen.
Plaats reactie