alimentatie niet meer kunnen betalen.

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
schoempies
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 mar 2015, 18:20

alimentatie niet meer kunnen betalen.

Bericht door schoempies »

Goede dag.

Door omstandigheden kan ik het bedrag wat er staat voor de alimentatie niet meer betalen.
Draagkrachtmeting niet gedaan door de rechtbank.
hoger beroep. Kosten lopen op. Ik heb geen recht op vergoeding.
Wat nu?
andre74
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jan 2016, 09:04

Re: alimentatie niet meer kunnen betalen.

Bericht door andre74 »

Door wie is de draagkracht en het alimentatiebedrag vastgesteld ?
flensje78
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 mar 2015, 12:47

Re: alimentatie niet meer kunnen betalen.

Bericht door flensje78 »

Lijkt mij toch dat in een dergelijk geval jouw draagkracht dient te worden herberekend. Daarvoor zou de stap naar de rechter niet eens noodzakelijk moeten zijn (mits de communicatie tussen beide ouders fatsoenlijk te noemen is en hierover onderling overleg gepleegd kan worden.). Eventueel een mediator.
schoempies
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 mar 2015, 18:20

Re: alimentatie niet meer kunnen betalen.

Bericht door schoempies »

Meting is gedaan door gezamenlijke advocaat 2 jaar geleden.
Ik heb geen contact met mijn Ex.
andre74
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jan 2016, 09:04

Re: alimentatie niet meer kunnen betalen.

Bericht door andre74 »

Als je minder inkomsten hebt door bijvoorbeeld minder of geen werk is dat reden genoeg voor een nieuwe draagkracht berekening en eventuele aanpassing van de alimentatie. Als je echt geen contact meer hebt of kunt maken met je ex moet je het misschien weer via die zelfde advocaat of een mediator laten lopen.
Je geeft aan geen recht te hebben op gesubsidieerde rechtsbijstand.....dat betekend dat je geen laag inkomen hebt, ik weet uiteraard niets van je persoonlijke omstandigheden maar dat spreekt het niet kunnen betalen van de alimentatie wel wat tegen. Wat ik wil zeggen is dat als je verlaging via een rechter wil bereiken je wel met goede argumenten moet komen.
schoempies
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 mar 2015, 18:20

Re: alimentatie niet meer kunnen betalen.

Bericht door schoempies »

andre74 schreef:Als je minder inkomsten hebt door bijvoorbeeld minder of geen werk is dat reden genoeg voor een nieuwe draagkracht berekening en eventuele aanpassing van de alimentatie. Als je echt geen contact meer hebt of kunt maken met je ex moet je het misschien weer via die zelfde advocaat of een mediator laten lopen.
Je geeft aan geen recht te hebben op gesubsidieerde rechtsbijstand.....dat betekend dat je geen laag inkomen hebt, ik weet uiteraard niets van je persoonlijke omstandigheden maar dat spreekt het niet kunnen betalen van de alimentatie wel wat tegen. Wat ik wil zeggen is dat als je verlaging via een rechter wil bereiken je wel met goede argumenten moet komen.
Ik heb ander werk, minder inkomen en een flinke onverwachte schuld. Klein internetbedrijfje. Te weinig verdient daar mee zodat de belasting mijn belasting voordeel terugvordert. Resultaat flinke schuld.
Geen recht op toeslagen ivm samenwonend. Oudste zoon van mijn 3 kinderen woont bij mij.
Benadeelde
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 feb 2015, 13:51

Re: alimentatie niet meer kunnen betalen.

Bericht door Benadeelde »

Hoi Schoempies,

Indien je een rechtszaak gaat beginnen voor vermindering van kinderalimentatie omdat je inkomen minder is geworden dan zal de rechter kijken of dat het inkomen verlies niet verwijtbaar is. Bij een nieuwe rechtszaak wordt gekeken naar de nieuwe feiten. Het verschil tussen de oude situatie en de nieuwe situatie zal aangepast worden. Als je draagkracht minder is geworden dan zal de kinderalimentatie naar beneden worden bijgesteld. Indien je recht hebt op kindgebonden budget vanwege je oudste zoon dan zal dit bij je inkomen geteld worden. Schulden die je hebt gemaakt nadat je uit elkaar bent gegaan hebben geen invloed op de berekening.

Indien je wel verwijtbaar bent dan zal de rechter de kinderalimentatie niet wijzigen.
schoempies
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 mar 2015, 18:20

Re: alimentatie niet meer kunnen betalen.

Bericht door schoempies »

Benadeelde schreef:Hoi Schoempies,

Indien je een rechtszaak gaat beginnen voor vermindering van kinderalimentatie omdat je inkomen minder is geworden dan zal de rechter kijken of dat het inkomen verlies niet verwijtbaar is. Bij een nieuwe rechtszaak wordt gekeken naar de nieuwe feiten. Het verschil tussen de oude situatie en de nieuwe situatie zal aangepast worden. Als je draagkracht minder is geworden dan zal de kinderalimentatie naar beneden worden bijgesteld. Indien je recht hebt op kindgebonden budget vanwege je oudste zoon dan zal dit bij je inkomen geteld worden. Schulden die je hebt gemaakt nadat je uit elkaar bent gegaan hebben geen invloed op de berekening.



Indien je wel verwijtbaar bent dan zal de rechter de kinderalimentatie niet wijzigen.
Omdat ik samen woon heb ik geen recht op welke toeslag dan nog.
Een gedeelte van de schuld komt ook uit de tijd dat ik getrouwd was.
Mijn ex krijgt allerlei toeslagen.
Plus zij heeft bijna hetzelfde inkomen als ik. Verder hoef zijn geen advocaat te betalen.
Plaats reactie