Niemand die je kan helpen

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
mang1975
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jan 2009, 20:08
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Niemand die je kan helpen

Bericht door mang1975 »

Hallo Allemaal,
Ik ben nieuw hier en ben blij dat ik niet de enige ben met deze sores! Ook ik ben gescheiden, met 1 kind en een ex die de omgangsregeling aan haar laars lapt!
Het begon toen de scheiding nog niet uitgesproken was, mijn advocaat fax haar advocaat voor omgang in de kerstvakantie! Van 2de kerstdag t/m 3 januari, ik had ze immers in de herftsvakantie ook al niet gehad.Tot 3x toe geen antwoord. Zaterdags voor kerst breng ik de kleine terug en vraag het haar persoonlijk, zegt ze dat het goed is en we daar geen advocaat voor nodig hebben. (inmiddels is de scheiding op 23 december uitgesproken en ook de omgangs regeling, ik de helft van vakanties en feestdagen plus de ene week van vrijdagavond tot zaterdagavond, andere week van vrijdag avond tot zondag avond). Kom ik 2de kerstdag de kleine ophalen, komt ze met een papier, dat ik moet tekenen dat ik ze zaterdags terug breng, zo niet, krijg ik ze helemaal niet mee. Ik politie bellen, komen niet. ik toch, onder dwang dus, maar getekend, maar haar niet terug gebracht! Maar wel op de afgesproken 3 januari.

Krijg ik vandaag (9 januari) een uur voordat ik ze ophaal een sms van mijn ex, dat ik niet hoef te komen, omdat zij nu vakantie heeft, geen overleg, niks. Advocaat gebeld die beld de hare, is dat kantoor vrijdags om half 5 gesloten! Dus die kon ook niets doen. Toch maar gegaan, naar mijn ex schoonmoeder waar ik ze altijd oiphaal, doet niemand open! Politie gebeld, verhaal gedaan, zou een wagen komen. 20 minuten later bellen ze dat er toch niemand komt! Want geen mankracht, civile kwestie.

Maar wie moet er dan toezicht houden op dat beslissingen van de rechter nageleefd worden, wie????? Als er niemand is die dat doet, wat hebben die beslissingen dan voor zin?! Wat een land, wat een regels, en zo zie ik mijn dochter weer een weekend niet. Heb wel alles opgenomen en hoop hiermee een dwangsom te kunnen afdwingen.

Ik leef met alle mannen mee die in deze situatie zitten, of erger, of minder erg!

Grz Mang
Symphaty for the devil
Gebruikersavatar
pvs
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 aug 2006, 09:37

Bericht door pvs »

Hoi Mang,

Je kan naar de politie gaan en aangifte doen. Je moet dan aangifte doen volgens het onderstaande:

Artikel 279 Wetboek van Strafrecht
1. Hij die opzettelijk een minderjarige onttrekt aan het wettig over hem gesteld gezag of aan het opzicht van degene die dit desbevoegd over hem uitoefent, wordt gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of een geldboete van de vierde categorie.
2. Gevangenisstraf van ten hoogste negen jaren of geldboete van de vijfde categorie wordt opgelegd indien list, geweld of bedreiging met geweld is gebezigd, of indien de minderjarige beneden de twaalf jaren oud is.

De rechter heeft bij jullie bepaald dat jij dus omgang met de kinderen op het tijdstip had waar je jullie kind niet mee kreeg. Alleen is het heel moeilijk om dit voor elkaar te krijgen maar je ex heeft dus een strafbaar feit gepleegd. De politie zal moeilijk doen en zeggen dat het civiele kwestie is. Maar dan kan je gewoon zeggen dat je een strafbaar feit kom aangeven en dat je je advocaat op de civiele kwestie zet.

Je moet maar even zoeken op dat artikel 279 hoe je dat moet regelen met aangifte want er staan wel wat dingen op internet hoe en wat.

Hoop dat je daar wat aan heb maar vaak hebben de mannen gewoon pech als de vrouw de omgang blokkeert.
mang1975
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jan 2009, 20:08
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Bedankt

Bericht door mang1975 »

Ik ga het zeker proberen morgen! Ik ga zo nog even zoeken op internet, en dan morgen de politie weer bellen.

grz Mang
Symphaty for the devil
mang1975
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jan 2009, 20:08
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Bericht door mang1975 »

Nou inderdaad, niks, noppes nada. Ze konden mij ook niet uitleggen voor wie dit artikel dan wel bedoeld was! Het is een civiele kwestie en daar kan de politie niets mee. Ik zei, dat is toch bij alle gevallen in dit artikel, kreeg ik wel gelijk in, maar nog konden ze niets voor me doen.

Dus beslissingen, genomen door een rechter stellen in dit land geen ene donder voor, want er is niemand die in de gaten houdt of het goed wordt uitgevoerd, en niemand die ingrijpt als dit niet gebeurt.

Ik ga van de week met mijn advocaat kijken wat we kunnen gaan doen.

grz Mang
Symphaty for the devil
Gebruikersavatar
Webmaster
Webmaster
Webmaster
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 aug 2006, 08:10
Locatie: Nieuwstadt
Contacteer:

Bericht door Webmaster »

In de uitspraak 'HR, 15 februari 2005 nummer 01198/04' is dit strafbaar gesteld. Als een agent geen aangifte wil opnemen pleegt deze een strafbaar feit. Neem direct via jou advocaat contact op met de officier van justitie, dan zal de politie wel moeten reageren. Alleen een officier van jusitie mag uitmaken of het een strafbaar feit is.
Ga weer naar de politie, neem de bovenstaande uitspraak mee en verwijs hiernaar. Tevens moet je een klacht indienen omdat jou aangifte niet serieus is genomen en de agenten op de stoel van de hoge raad zijn gaan zitten.
mang1975
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jan 2009, 20:08
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Bericht door mang1975 »

Ik heb idd alle geluidsopnames naar de advocaat gestuurd, nu ff op zijn reactie wachten. Ik laat het jullie weten.

grz Mang
Symphaty for the devil
seppie
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:12

Bericht door seppie »

helaas doen rechters helemaal niks met beeld/geluid materiaal!

Ik wil een co-ouderschap afdwingen iets wat ik altijd al zo gezien heb aangezien ik de helft van de week thuis ben. Zo heb ik ten tijde van het huwelijk ook voor mijn dochtertje gezorgd terwijl madame werkte. Eenmaal zij het huis uit gegaan is met me dochter zei ze dat ik me kind 1x per 2 weken mocht zien een weekend. Ik vond dat de verzorging van mij op me kind niet mocht lijden in de scheiding en heb dus gevraagd aan de rechtbank dat ik een co-ouderschap wilde aangezien ik altijd de halve week voor haar gezorgd heb. Toen kwam madame met de ene beschuldiging na de andere, dat ik agressief was, huiselijk geweld gebruikte bla bla bla. De rechter geloofde dit. Echter in mails mailde ze mij dat ik wel een weekend in de 2 weken de kleine mocht hebben. Dat ik dat even snel moest regelen met mijn advocaat voor de Raad voor kinderbescherming erop kwam. Dus bij een omgang zoals ZIJ die wilde was alles perfect met mij, een co-ouderschap maakte mij agressief ect.
Tal van deze mails en ook sms aan de rechter gegeven waarin staat dat ze heel open staat voor 1 weekend in de 2 weken. Maar de rechter heeft tijdens de 2 zitting (jawel diezelfde als de eerste zitting) helemaal niet eens naar dat bewijs gekeken en alsnog de Raad erop gezet. Nu krijg ik me kind nog niet te zien in afwachting van het onderzoek van de raad :cry: Me dochter heeft mij sinds september niet meer gezien (ja 3 uur hooguit alles bij elkaar tot op heden) en ze is pas 19 maandjes. Ik ben zo bang dat ze mij straks niet eens meer herkend, daar waar ik haar ruim anderhalve jaar de halve week fulltime voor haar gezorgd heb. Lang leve het rechtsysteem in nederland. :cry:
Het wordt tijd dat er gerechtigheid komt!
mang1975
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jan 2009, 20:08
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Bericht door mang1975 »

Hallo Seppie,
Ik heb ten eerste aan de agente die ik aan de telefoon had gevraagd of ik het gesprek mocht opnemen, en dit alleen om aan te kunnen tonen dat ik gebeld heb! Het gaat me niet om de inhoud van de opname, buiten dan dat ik gebeld heb met de mededeling dat ik mijn meisje niet mee krijg.

Mijn ex heeft me ook van mishandeling beschuldigt, niet voor de rechter maar via internet tegen vrienden. Maar gelukkig kennen die me en moesten er hartelijk om lachen.

De advocaat heeft aangegeven dat de politie idd niets kan doen, we gaan nu via de rechter de dagen terug vragen en een dwangsom vragen. Ook de vakanties wil ik door een rechter vast laten leggen.

Grz Mang
Symphaty for the devil
seppie
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:12

Bericht door seppie »

hoi mang,

Ik hoop echt dat je ontzettend sterk staat in je schoenen. Niks is rechtvaardiger dan dat het kind recht heeft op omgang met beide ouders, iets wat mij nu ontnomen wordt door mijn ex doordat zij wél met die beschuldigingen voor de rechter kwam.

Ik hoop dat jij een veel betere rechter krijgt als dat ik die kreeg, 2x dezelfde tijdens 2 zittingen, die niet eens naar bewijsmateriaal keek.

Succes!!!
Het wordt tijd dat er gerechtigheid komt!
Gesloten