Vakanties

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
Gerard57
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2015, 23:05

Vakanties

Bericht door Gerard57 »

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar wat handvatten om te kijken wat of waar ik me potentieel zorgen over moet maken.
Sinds de scheiding met mijn ex, wij waren niet getrouwd, wonen de kinderen bij mij.
Gezien we niet waren getrouwd hebben we later gezamelijk gezag laten registeren. Verder hebben we ooit een ouderschaps plan opgesteld echter is deze nooit "echt" vastgelegd.
Nou is zij recentelijk buiten nederland verhuist. Wel binnen de EU.
De communicatie hierover is beperkt geweest tot een gesprek dat ze wegging en de vraag of ze de komende vakantie langs mochten komen.
Nou gaan ze binnenkort dan ook daadwerkelijk op vakantie om haar te bezoeken.
Echter krijg ik vanuit diverse hoeken geruchten dat het idee is opgevat om ze daar te gaan houden.
Kortom is dit zo maar mogelijk en waar moet ik rekening mee houden om mezelf zeg maar in te dekken sort of say.

Thanks.
Gerard.
Voiceless
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 251
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:50

Re: Vakanties

Bericht door Voiceless »

Als het goed begrijp ligt er niets vast. Staan de kinderen bij jou ingeschreven?

Voor verblijf in het buitenland moeten beide gezagsdragende ouders toestemming geven. Daar zit misschien een mogelijkheid in. Stel een document op waarin exact stast hoelang ze daar verblijven en teken dat beide ( of in ieder geval door haar). Komen ze niet terug dan heb je in ieder geval iets. Achteraf kan je niets meer.

Verder zou ik vooraf een advocaat raadplegen. Dit us lastige materie ( als het misgaat )
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Vakanties

Bericht door The Driver »

Of je die toestemming voor reizen naar het buitenland bij je hebt wordt alleen gecontroleerd bij reizen naar niet-schengen landen.
Plaats reactie