mediation lukt niet meer

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
koster68
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 jun 2015, 17:46

mediation lukt niet meer

Bericht door koster68 »

na een maand een mediator te hebben gehad, hebben ze de handdoek in de ring gegooit

mijn ex heeft te bizarre eisen:
ze wil dat ik haar de komende 12jaar ga onderhouden, zonder een uitkering aan te vragen, want als ze bijstand aanvraag dan vind ze dat ze wordt gecontrolleerd, en dan moet ze solliciteren


maar het probleem is, mijn bank rekening is negatief!!!
ik kan de kosten gewoon niet bolwerken, te duur koophuis (800EUR Netto per maand), en huurhuis (700 eur) + vaste lasten, waar ik nu in zit.

er is dus maar 1 oplossing eenzijdig scheiding aanvragen, maar ik heb er echt geen geld voor, maar kom ook niet in aanmerking voor gesubsideerde advocaat????

ik ben toch niet de enige die in dit schuitje zit? hoe kan ik dit oplossen??????
Condat47
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 186
Lid geworden op: 17 feb 2014, 08:49

Re: mediation lukt niet meer

Bericht door Condat47 »

Beste koster,

Nee, natuurlijk ben je niet de enige. Zaak is om zo snel mogelijk een goede advocaat te zoeken en de scheiding aan te vragen. Ik hoor soms verhalen dat ze dit ook nog eventjes tegen kan houden waardoor jij de zaken niet kan afhandelen.

Zorg dat je zo snel mogelijk op de hoogte raak van alle regels omtrent scheiden zeker als dit nog niet officieel is.
Absoluut niet akkoord gaan met haar bizarre eis. Laat ze lekker gaan werken!
Dus ja ze moet bijstand aanvragen.

Nogmaals ga zo snel mogelijk je zaken regelen want zij heeft waarschijnlijk een hele dag de tijd om zaken uit te zoeken en jij moet gewoon werken. Daardoor hebben vrouwen vaak een voorsprong (helaas). Heel veel succes.
Benadeelde
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 feb 2015, 13:51

Re: mediation lukt niet meer

Bericht door Benadeelde »

Beste koster68,

Je ex weet al hoe sterk dat zij staat. Zij weet dat alimentatie verminderd wordt van haar bijstandsuitkering daarom wilt zij partneralimentatie. Echter de vraag is of dat zij wel recht heeft op partneralimentatie omdat bij de berekening van partneralimentatie rekening wordt gehouden met de daadwerkelijke woonlasten. Bij kinderalimentatie wordt rekening gehouden met forfaitaire woonlasten. Heeft jouw ex ooit gewerkt, wat is haar verdiencapaciteit ? Zijn er kinderen in het spel ?

Je moet weten voordat je gaat scheiden wat de spelregels zijn om onaangename verrassingen te voorkomen. Tot op heden heb ik gemerkt dat alimentatiegerechtigde per definitie 10-0 voorstaan en aan alle kanten worden geholpen en dat de alimentatieplichtige pas naderhand in de gaten heeft hoe het spelletje in elkaar zit. Als zij van te voren hadden geweten wat zij nu weten dan hadden ze tijdens de scheidingsprocedure niet akkoord gegaan met de voorstellen van een mediator. Ook voor advocaten moet je uitkijken de meeste zijn op de hand van de alimentatiegerechtigde.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: mediation lukt niet meer

Bericht door ll2014 »

Benadeelde schreef:Ook voor advocaten moet je uitkijken de meeste zijn op de hand van de alimentatiegerechtigde.
Dat is niet de ervaring die ik heb, je eigen advocaat is normaal echt wel op jouw hand.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: mediation lukt niet meer

Bericht door Casper »

Dat is niet de ervaring die ik heb, je eigen advocaat is normaal echt wel op jouw hand.
Daar mag je wel van uitgaan, maar hou ook goed in je achterhoofd dat een advocaat in de eerste plaats op hand van zijn eigen portemonnee is. Vaak maken ze zaken onnodig ingewikkeld: meer uren=meer verdiensten.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: mediation lukt niet meer

Bericht door The Driver »

Bij een advocaat op toevoeging ( de prodeo advocaat ) werkt het net andersom, die krijgt voor elke zaak een vergoeding voor een vast aantal uren. Het gevolg is dat je die achter zijn vodden moet zitten om iets gedaan te krijgen.
Plaats reactie