Internationaal probleem

Wat is borderline. Waarmee moet men rekening houden. Wat kan men er tegen doen. Waar is hulp te krijgen.
Alle topics met dit onderwerp kunnen hier geplaatst worden
Plaats reactie
Whatsnext
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 apr 2015, 11:14

Internationaal probleem

Bericht door Whatsnext »

Allereerst mijn dank dat ik hier mijn vragen en mijn verhaal mag delen.
Ik ben ben 15 jaar geleden in Nederland getrouwd, en kort daarna geemigreerd naar Thailand. Hebben samen een dochter van 6 jaar nu. Alleen de moeder van mijn dochter liep 3 jaar geleden bij me weg. Liet ons achter met enorme problemen. een van die problemen was mijn visum, gebaseerd op gehuwd met een Thaise vrouw, die tevens ook de Nederlandse Nationaliteit draag. Omdat ze verdween was het onmogelijk mijn visum te verlengen omdat de vrouw daar gratie voor moest geven. Volgend probleem was tergelijkertijd ook dat ik hier geen familie heb en alleen met kind ervoor sta. wie zorgt voor mijn kind als ik geen toegang krijg om in Thailand te blijven. Om dit probleem op te lossen moest ik een advokaat nemen, en gerechtelijk dit op te lossen. oplossing was dus Eenhoofdige Voogdij over mijn Dochter te krijgen. Oproepen naar de moeder waren gedaan om de zaak voor te laten komen zonder resultaat.
2de advokaat ingeschakeld om de moeder van mijn kind te vinden, met als resultaat: onvindbaar. Internationaal op laten sporen, met als resultaat dat ze van Thailand naar Nederland was vertrokken. In Nederland echter niet te vinden, ongeregistreerd.
Ik heb met deze resultaten de voogdij gewonnen. Met deze uitspraak was het wel mogelijk om een visum te krijgen voor in Thailand te blijven en voor mijn kind te zorgen.
Eind goed al goed, Na bijna een jaar duikt de moeder op en geeft me aan bij de lokale politie, omdat ik zogenaamd haar kind gestolen heb. Geef me ook aan bij Ministry of Labour als zijnde illegaal in dienst. En nog veel meer Modder gegooi.
Mijn advokaat(en) weer opgeroepen, en geven mij mede wat mijn en Haar rechten zijn.
Ja ze heeft recht als moeder zijnde om haar kind te zien.
Ik dacht een mooie oplossing dit probleem op te lossen, omdat ik onder nederlandse wetgeving niet kan scheiden van iemand die niet te vinden is.
Ik heb haar toegestaan haar kind te zien, en als goodwill, mijn dochter wat ruimte te geven met haar moeder, wetende dat de moeder van mijn Dochter haar al eens heeft afgenomen 3 jaar eerdeer, maar toen had ik nog geen voogdij. Toen was mijn dochter kwijt voor 2 weken. Ik heb hemel en aarde omgekeerd om haar terug te vinden. mijn dochter werd toen terug gebracht door een vriendin van haar, En verdween weer.
We hadden redelijk goed contact, en ze kon haar kind voor het weekend mee krijgen, maar ze moest haar dan wel weer terug brengen omdat ze weer naar school moest op maandag. Is ook allemaal goed gegaan. Week later had mijn dochter grote vakantie, de moeder wilde een week naar zee met haar dochter. Ook die kans kreeg ze, Maar week later begon er iets niet goed te voelen. Ik belde haar op omdat ik wilde praten met mijn dochter, ze liet het niet toe, en deed vaag, roerde emoties op tot ruzie, en de bom was al snel gebarsten, ik eiste mijn dochter terug, maar ze zei dat dat al te laat was.
Zonder toestemming, En zonder paspoort. heeft ze mijn dochter meegenomen en is uit Thailand vertrokken zonder note, geen adress en ongeregistreerd, Ik weet niet waar mijn dochter nu is, ik weet dat ze in Nederland is, maar ik weet niet waar. Mijn dochter heeft alleen een geboorte acte, Omdat ik geen Nederlandse of Thais paspoort kon maken voorheen zonder toestemmimg van haar moeder. Oh maar ze kon dat wel zonder toestemming van haar vader.
Omdat het mijn plicht was om voor mijn dochter te zorgen toen haar moeder ons verliet, heb ik moeten vechten, bijna letterlijk, om voor mijn dochter te kunnen zorgen en om in Thailand te kunnen zijn voor haar, omdat ze geen passpoort kon krijgen kon ik haar dus ook niet mee terug nemen naar Nederland. Maar ja, corruptie bewijst het tegendeel. tevens heeft de moeder van mijn dochter een criminele achtergrond en wordt gezocht binnen Thailand.
Ik weet dat er bijna niemand iets dergelijks heeft meegemaakt, maar ik zou graag advies willen hebben. Ik ben van plan dit erg hoog op te gooien en dat Internationaal.
Dit deel van het verhaal is slechts 20% van wat ik legaal mag voorleggen.(posten) de rest is personlijke informatie van derde en vierde en uit politieke reden niet te delen online. Maar dan nog zoek ik hulp en advies.
over 2 dagen mag ik officieel aangifte doen wat ik Ga doen! en breng ik een bezoek aan een provincie kantoor waar een link is gevonden die duid op aanvraag van een paspoort van een kind zonder vader, met advokaat en oom agent, tegen corruptie bewapend. En ja, ik weet dat niet niet geheel zonder risico is, maar laat mij een voorbeeld zijn, ik vecht voor het recht en mijn Kind!
mijn dank is enorm voor eenig advies of hulp.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Internationaal probleem

Bericht door The Driver »

In Thailand je recht halen is simpelweg een financiële kwestie. Diegene met het meeste geld heeft altijd gelijk.
Whatsnext
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 apr 2015, 11:14

Re: Internationaal probleem

Bericht door Whatsnext »

Klopt deels wel ja, alleen voor het rechts systeem is de moeder van mijn dochter dus fout, zover was ik al, de documenten zijn al door de molen gegaan en ik heb die weer terug, documenten zoals, gescheiden in thailand, de voogdij voor mij, alles is dan ook vertaald, en zelfs gestempeld en gezien bij het ministerie van buitenlandse zaken in thailand. moeder van een kind die het kind weghoud van een vader met voogdij is in Thailand geen crime. dus ze is niet op te pakken, maar moet wel het kind terug brengen naar mij, dan lig ik al op mijn gat, ik weet niet eens waar ze zijn! omdat thailand geen "wettelijk verdrag" met nederland heb houden mijn zaakjes hier dan ook op. te weten dat de kosten van afgelopen jaren zo hoog zijn nu, dat ik een zwaar hoofd krijg als ze hier zeggen dat ik het hele proces weer moet gaan doen in Nederland. En in nederland zeggen ze dat als mijn documenten vertaald zijn en gezien zijn bij het ministerie van buitenlandse zaken, het nog maar een formaliteit is alles af te werken. Uhmmm oke ! Alleen 2 advokaten kantoren in NL heb ik al benaderd, ze zien er geen brood in, zaak is te klein om erraan te verdienen, wat is dit nu weer.
Wat moet ik hier mee.
Plaats reactie