Stichting KOG

Heeft U de RvdK in de nek. Schrijf Uw ervaringen hier neer.
Plaats reactie
hstubbe
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 nov 2020, 11:28

Stichting KOG

Bericht door hstubbe »

Mijn ex en ik zijn al jaren in gevecht; aldus de jeugdzorg. In mijn beleving is het meer dat mijn ex in gevecht is met mij en ik de schade, waar kan, probeer te beperken voor de kinderen.

Inmiddels heeft mijn ex een beroep gedaan op de stichting KOG en wordt mij gevraagd of ik met haar en juristen aan tafel te gaan en dat de gesprekken worden opgenomen.

Wat zijn mijn rechten? mag ik dit wijgeren? In mijn beleving komen we niet naar een duurzame oplossing als juristen gaan aanschuiven.

Moet ik me zorgen maken dat jeugdzorg onder druk wordt gezet vanuit een juridisch standpunt en dit nadelig voor mij uit pakt?
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Stichting KOG

Bericht door ll2014 »

Als de andere partij er juristen bij heeft, zou ik dat zelf ook willen.
Maar beide zonder juristen lijkt mij beter.
hstubbe
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 nov 2020, 11:28

Re: Stichting KOG

Bericht door hstubbe »

Dank voor het bericht.

Wat ik op het web kan vinden: https://dejeugdengezinsbeschermers.nl/v ... n-plichten

- vertrouwenspersoon is hulpverlener of bekende (geen jurist)
- geluidsopnames moeten vooraf schriftelijk worden aangevraagd, er moeten redenen voor zijn - maar hoe zit het dan met de privacy van mij? Ik mag dit volgens mij gewoon weigeren
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Stichting KOG

Bericht door ll2014 »

Ik zou ook willen voorkomen dat jij in je eentje tegenover je ex met ondersteuning zit, zeker als dat juristen zijn lijkt mij dat ongewenst.
Volgens mij hoef jij daar ook niet mee in te stemmen.
Lara
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 mar 2021, 07:10

Re: Stichting KOG

Bericht door Lara »

Absoluut niet doen zonder enige ondersteuning.
Wat je kunt doen is een 4 gesprek voorstellen, dit houd in je ex met haar advocaat en jij met jou advocaat. Dan werk je mee maar op een mabier waarin jij en je rechten als vader beschermd worden en mocht je ex vervelend doen dan kan je advocaat hierover verklaren of een verslag schrijven. Dossieropbouw.
Je bent dit absoluut niet verplicht te doen zoals je ex dit voorstelt, dit maakt dat jij in een kwetsbare positie word gezet en daar hoef je niet mee akkoord gaan. Te vaak komt het voor dat vaders op die manier in het nauw worden gedreven en onder druk dingen toezeggen en hier worden ze vervolgens aan gehouden.
BetsLenie
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 14 sep 2016, 16:14

Re: Stichting KOG en meer

Bericht door BetsLenie »

Vanmorgen op Radio1 tussen 9 en 9.30 een bestuursrechter (v) die zelf vertelt over haar ervaringen bij de familierechter en met jeugdzorg en mediation. Zij vertelde hoe zij nu onderzoek doet en ook bekendheid dus zoekt omdat: Familierechter te makkelijk uitgaat van er moet maar mediation of een ander bureau worden ingeschakeld om de ouders met elkaar te laten praten. Dat er absoluut niet wordt uitgezocht hoe het met de kinderen echt zit. Bij welke ouder heeft het kind een probleem en waarom. Er wordt dus gewoon slecht werk geleverd en het is niet in het belang van de kinderen. Wij hebben er voor gekozen de kinderen rust te geven door vader er niet aan te laten trekken en daardoor moeder en jeugdzorg de kans te ontnemen om allerlei beschuldigingen te blijven uiten. Hier begon moeder mee in ons geval en vervolgens kon ze niets bewijzen en zelfs alleen maar vaag onder woorden brengen. Het gevolg is wel dat vader de kinderen niet ziet omdat die door moeder zijn bewerkt. Dit is precies waar deze dame die nota bene zelf rechter is ook mee te maken had en waar zij ook niets mee kon. Ook haar opmerking dat de mensen bij de jeugdzorg te jong zijn en gewoon geen ervaring hebben. Klopt helemaal. En de gemeenten maar betalen voor ondeugdelijke hulpverlening.
Plaats reactie