Zoon heeft met spoed hulp nodig.

Heeft U de RvdK in de nek. Schrijf Uw ervaringen hier neer.
Plaats reactie
D-Force77
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2016, 16:11
Locatie: Zoetermeer

Zoon heeft met spoed hulp nodig.

Bericht door D-Force77 »

Hoi Allemaal,

Mijn jongste zoon van 8 is zo overspannen dat hij last heeft van woedeaanvallen en tics. Dit had hij vroeger nooit. Afgelopen maandag was hij zo blind van woede dat hij mij ook niet wilde spreken op school en schoppend en slaand probeerde zich van mij te verwijderen. Zo heb ik hem nog nooit meegemaakt. Toevallig zaten wij(ik en ex) met de intern begeleidster samen om zijn woedeaanvallen te bespreken en het risico op schorsing. Uiteindelijk na een kwartier liet hij zijn driftbui varen toen hij zag dat de tranen in mijn ogen begonnen door te zetten en zei hij dat ik niet moest huilen. mijn hart brak op dat moment.

Voor zijn woede zijn er in mijn ogen drie oorzaken aan te wijzen:
1) Hij wordt stelselmatig klein gehouden door mijn oudste zoon van 11 welke de vaderrol heeft overgenomen in huis. Hierdoor raakt mijn jongste zoon dermate gefrustreerd dat hij het niet aan kan. Mijn ex heeft dit ondanks hulp van de jutters niet onder controle.
2) Op school heeft hij een klas overgeslagen maar heeft hierdoor een motorische achterstand waardoor schrijven niet erg makkelijk gaat. hierdoor raakt hij gefrustreerd.
3) Hij wordt gepest in de klas omdat andere kinderen weten dat hij zo'n kort lontje heeft.

Mijn ex heeft vanaf het begin al problemen om die van 11 (de oudste) de baas te zijn. de oudste is ook door een flinke molen gegaan waaronder jutters maar uit de tests bleek(zoals ik verwacht had) dat er niets met hem aan de hand is. Hierna kreeg mijn ex via de jutters (jeugdzorg) ouderbegeleiding om handvaten te creëren
Blijkbaar zet dit geen zoden aan de dijk want ze is nog steeds overspannen en kan de situatie niet aan.
Uiteindelijk wist mijn ex ook nog eens te beweren dat hij 'asperger' heeft zonder dat hier onderzoek naar was gedaan. later werd dit door haar en jutters wat meer genuanceerd en bleken het 'trekjes' te zijn. Gaat het hier dan alleen maar om haar slachtoffer rol? (ik vind dat het daar erg op lijkt)
ondertussen had ze wel al onterecht op school verkondigd dat mijn oudste deze vorm uit het autismespectrum zou hebben en was in mijn ogen het leed al geleden door deze zware stempel.

Ik wil eigenlijk zo snel mogelijk mijn jongste zoon uit deze situatie halen en in huis hebben. samen met mijn partner kunnen wij hem de basis geven die hij verdient. een stabiele omgeving met twee leuke basisscholen op steenworp afstand en de aandacht waar hij recht op heeft.
Het is een hele leuke vrolijke knul die hier nooit last van heeft gehad.

Vandaag kreeg ik een brief van Jutters dat ook mijn jongste zoon is aangemeld. (zonder overleg van tevoren door mijn ex dus aangemeld)
ze hebben pas over een maand de tijd voor een intakegesprek.

Wat moet ik nu doen? Dit kan in mijn ogen geen maanden wachten.
Morgen zit ik in ieder geval met mijn partner bij Jutters (bij de ouderbegeleider van mijn ex) om te vragen waar dit in godsnaam naar toe moet leiden en dat de situatie er in die tijd niet beter op is geworden.

Dank voor jullie reactie alvast!

Met vriendelijke groet,

D
meester
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2016, 14:44

Re: Zoon heeft met spoed hulp nodig.

Bericht door meester »

Wat bedoel je met "twee basisscholen in de buurt"?

Je moet denk ik de oplossing zoeken bij de experts: bijvoorbeeld de IB-er van school wanneer je vertrouwen hebt in hem/haar. Verder kun je je wellicht wenden tot de gemeente. Zij zijn verantwoordelijk voor de hulp voor kinderen. Misschien de schoolmaatschappelijkwerker (als die in jouw gemeente aanwezig is).

Succes!
Plaats reactie