Rapport RvdK opgevraagd dmv WOB verzoek......

Heeft U de RvdK in de nek. Schrijf Uw ervaringen hier neer.
Plaats reactie
MdeR
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 nov 2014, 20:13

Rapport RvdK opgevraagd dmv WOB verzoek......

Bericht door MdeR »

wie kan mij adviseren wat te doen.....


Ik heb dmv een WOB verzoek het complete dossier van mijn zoon opgevraagd bij de Raad.
Dit verzoek wordt afgewezen op basis van artikel 10 lid 2 aanhef e Wob - omdat een Wob verzoek zou leiden tot openbaarmaking en het belang daarvan niet opweegt tegen de eerbieding van de persoonlijke levenssfeer van de zoon..........

Echte staat er ook in deze afwijzingsbrief, als ik een verzoek bedoel op basis van art. 35 Wbp, op grond waarvan de persoonsgegeven van zoon niet openbaar worden, wordt het Wbp verzoek zo snel mogelijk in behandeling genomen.

Kan iemand mij uitleggen waarom mijn verzoek wel wordt ingewilligd op basis van een Wbp verzoek en niet op basis van een Wob verzoek?
Krijg ik met een Wbp verzoek idem informatie als met een Wob verzoek?

Hoe nu verder? Bezwaar aantekenen tegen de afwijzing van het WOZ verzoek of een Wbp verzoek indienen?

Grt
M
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Rapport RvdK opgevraagd dmv WOB verzoek......

Bericht door kiekiek »

MdeR schreef:
Ik heb dmv een WOB verzoek het complete dossier van mijn zoon opgevraagd bij de Raad.
Dit verzoek wordt afgewezen op basis van artikel 10 lid 2 aanhef e Wob - omdat een Wob verzoek zou leiden tot openbaarmaking en het belang daarvan niet opweegt tegen de eerbieding van de persoonlijke levenssfeer van de zoon..........
Interessante gedachte. Ik hink namelijk op dezelfde gedachte, maar dan met een WOB-verzoek aan Jeugdzorg voor het complete dossier van mijn zoon, waarover ik geen gezag meer heb.

Het verzoek zou leiden tot openbaarmaking, moet eigenlijk zijn: zou kunnen leiden tot openbaarmaking. Je kan daarbij denken aan openbaren via internet, waarbij de privacy gegevens van je zoon op straat zouden kunnen komen te liggen. Niet dat dat gebeurt, maar het is een preventieve bescherming van je zoon.

Wellicht is het mogelijk om een tweede WOB verzoek bij de Raad in te dienen met daarin duidelijk de vraag om privacy gevoelige gegevens van je zoon zwart te maken?

Voor mij is het nog even onduidelijk waar een WOB verzoek toe zou kunnen leiden: het ontvangen van het volledige dossier of inzage krijgen in het dossier?
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
MdeR
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 nov 2014, 20:13

Re: Rapport RvdK opgevraagd dmv WOB verzoek......

Bericht door MdeR »

Voor zover ik begrijp krijg ik dan een kopie van dossier, dat is waar ik om gevraagd heb in elk geval.

Maar wat ik me afvraag is of minder info krijg
Met een Wbp verzoek dan met een Wob verzoek. Ik begrijp het verschil niet.

Grt
M
Plaats reactie