Vechten en waar tegen?

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
Mae
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 aug 2020, 17:39

Vechten en waar tegen?

Bericht door Mae »

Hallo alle vaders:-)

Ik begin gelijk met ik ben geen man maar Marijke de nieuwe partner van mijn man Arnold.
Al een poosje struin ik internet af of er mensen zijn die in hetzelfde schuitje als wij beland zijn.

In het kort wij zijn een samen gesteld gezin ik 2 meiden en mijn man 2 meiden en 1 jongen alles van 13 tot 20 jaar.
IK zelf heb alles perfect geregeld, ben een enorme voorstander van gedeelde voogdij (jaja mannen zulke vrouwen bestaan echt, helaas erg schaars ontdek ik zo jammer. het gaat om wat jijzelf met je eventuele ex had/hebt niet de kinderen). Ook ik zit soms heus flink in discussies met mijn ex, maar niet over het hoofd van de meiden. Zijn nieuwe vriendin is super lief voor ze, en dat is wat telt.

Nu is de ex van mijn man niet zo geweldig helaas.
ga hier niet te veel in uitweiden denk voor vele herkenbaar dat je continu niks voor elkaar krijgt ,kinderen continu opgejut worden.

Daarbij lopen wij erg tegen wet regels aan, wetregels die naar ons idee totaal niet kloppend zijn.
Hoe is het mogelijk om alimentatie berekeningen te maken en wij komen niet rond meer schulden lopen langzaam op, index komt er elk jaar gezellig overheen ons loon loopt achteruit mede door corona daar mijn man een eigen bouwbedrijf heeft, belasting lopen we al fiks mee achter noem maar op.
we gaan nu een 3e rechtszaak in 2 keer is alles van tafel geveegd, achteraf zijn hier veel fouten gemaakt en veel dingen niet aangeleverd vanuit de ex van Arnold. Al blijkt nu dat sommige dingen geen eens mee hoeven in de berekeningen zeggen ze. o.a overwaarde woning die ze mee heeft gekregen waardoor haar maand lasten nu stukken lager liggen dan de regels zijn, onze schulden worden niet me genomen omdat deze gemaakt zijn na de scheiding met zn ex en kinderen niet mogen lijden en door moeten leven zoals altijd. Helaas is dit altijd niet mogelijk.

Staan zeker achter alimentatie maar wel naar het haalbare.
Die zogenaamde wet over co ouderschap werd ook gelijk in de 1e rechtzaak van tafel geveegd, om het weekend werd de uitspraak. Resultaat kinderen weten we zijn ouder dan 12 dus hoeven niet meer te komen.

Dingen zijn soms onwijs slopend hier en zie mijn man alleen maar kleiner en nietiger worden.
En niemand die wat kan doen, hoe kan dit toch zo zijn in een land als waarin wij wonen?

Eigenlijk hoop ik hier mannen te vinden die een strijd aagegaan zijn deze gewonnen hebben en welke wegen zijn dit geweest.

Bestaat er een goede advocaat die het voor alle mannen durft op te nemen?

Zijn er mogelijkheden met elkaar echt sterk te staan?

Soms denk ik wel eens jeetje mina bestond er maar een aparte partij die alles kan oppakken.
Wel eens bekeken deze zelf op te zetten maar hoe en hoeveel tijd kost dit dat is toch ook wel een dingetje.
maar niks doen voor ons zelf en alle volgende vaders.

Daarnaast hoop ik voor vele van jullie vaders dat er een mooie nieuwe vrouw naast jullie staan en die je steunt.

Groetjes Marijke.
Flushyy
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 jul 2018, 15:36

Re: Vechten en waar tegen?

Bericht door Flushyy »

Hoi Marijke,

Velen maken allerlei verwikkelingen mee, vaak op basis van een gedachte van oneerlijkheid.

Waar wil je het specifiek over hebben of welke vraag wil je beantwoord hebben.

Groetjes.
Mae
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 aug 2020, 17:39

Re: Vechten en waar tegen?

Bericht door Mae »

Dank je voor je reactie.
Lekker nuchter,fijn.

Lastig wat eigenlijk mijn vraag is. Denk dat deze zo wie zo lastig is.
Verwacht gerechtigheid in deze maatschappij. Gelijkheid of je vader of moeder bent, je bent er beide voor je kinderen.
En toch is hier onze maatschappij niet op ingericht.

En eigenlijk zoeken we een donders goede advocaat die wat meer pit heeft. Hebben er zelf nu 3 gehad en alle 3 volgen letterlijk de regels en zeggen we kunnen er niet tegen in gaan gaat niet helpen.
Flushyy
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 jul 2018, 15:36

Re: Vechten en waar tegen?

Bericht door Flushyy »

Goedemorgen Marijke,

Ook ik ben iemand die "gerechtigheid" hanteert, vaak is het alleen een perceptie en zoeken we vooral een oplossing.

Voor oplossingen heb je vaak twee partijen nodig. En daar zit hem juist het probleem, als er een niet wil oplossen, dan ben je aangewezen op een procedure bij onze Nederlandse rechtbanken/gerechtshoven.

Ik heb meerdere malen (8x) voor de rechtbanken en gerechtshoven gestaan, met verschillende advocaten en verschillende onderwerpen. Het gaat er vooral om over welk onderwerp je bijvoorbeeld een procedure voert, daar heb ik vaak een keuze in gemaakt, welke advocaat past bij het onderwerp.

Ik heb veel geld uitgegeven aan procedures wat het niet waard is. Wel alle malen gelijk gekregen, maar daar koop je dan weer weinig voor als de ander er weinig mee doet.
Mae
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 aug 2020, 17:39

Re: Vechten en waar tegen?

Bericht door Mae »

Jeetje 8 keer. Wij nu de 3e keer.
En twijfel eigenlijk enorm, lopen teveel overal tegen aan en wat je zegt je bent met zn 2 en als dat niet werkt werkt eigenlijk niks. Erg jammer.

Hoop met een rechtszaak steeds op eerlijkheid. Werk me soms een ongeluk voor andermans kinderen en die van mijzelf.
Uiteraard een keus die we samen gemaakt hebben en super gelukkig zijn nog altijd met elkaar:-) kinderen bij elkaar is gelukkig ook dikke mik.

Alleen echt een goede advocaat is lastig die echt alles weet van alimentatie en de berekeningen, situatie als samengesteld gezin is al lastig maar dan een eigen 1 mans bedrijf erbij en inmiddels getrouwd zijn is wel en ding in de berekeningen via split blijkt. hierin zijn al door 2 advocaten fouten gemaakt.
Flushyy
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 jul 2018, 15:36

Re: Vechten en waar tegen?

Bericht door Flushyy »

Mae schreef: 03 okt 2020, 14:18 Jeetje 8 keer. Wij nu de 3e keer.
En twijfel eigenlijk enorm, lopen teveel overal tegen aan en wat je zegt je bent met zn 2 en als dat niet werkt werkt eigenlijk niks. Erg jammer.

Hoop met een rechtszaak steeds op eerlijkheid. Werk me soms een ongeluk voor andermans kinderen en die van mijzelf.
Uiteraard een keus die we samen gemaakt hebben en super gelukkig zijn nog altijd met elkaar:-) kinderen bij elkaar is gelukkig ook dikke mik.

Alleen echt een goede advocaat is lastig die echt alles weet van alimentatie en de berekeningen, situatie als samengesteld gezin is al lastig maar dan een eigen 1 mans bedrijf erbij en inmiddels getrouwd zijn is wel en ding in de berekeningen via split blijkt. hierin zijn al door 2 advocaten fouten gemaakt.
Bij twijfel zou ik je niet adviseren om naar de rechtbank te gaan. De rechtspraak maakt gebruik van het conflictmodel, zoals ook jullie advocaten vaak. Ik zeg niet altijd, maar vaak wel. Is het echt nodig om naar de rechter te moeten?

Welke eerlijkheid ben je naar op zoek? Alimentatie berekeningen? Omgang? Informatie? Wij hebben een samengesteld gezin, Bijna 7 jaren nu. Er is bij ons ook een bedrijf betrokken, ook ten tijde van scheiding. Wij weten als geen ander dat zoiets een lastige zaak kan zijn, maar volg de feiten, vooral aan jullie eigen kant. In de rechtspraak kan recht zo krom als een hoepel in jullie beschikking komen te staan.

Groetjes
Mae
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 aug 2020, 17:39

Re: Vechten en waar tegen?

Bericht door Mae »

Klopt helemaal wat je zegt. Lastig.
Nu ook weer hebben aankomende week alle kids officieel bij ons en ze zeiden dood leuk af vanavond. Heb nu een man in huis dat zich ronduit machteloos voelt. Is nog naar ze toe gereden om te praten maar hoort dan alleen van zijn ex.. tja, de meiden mogen kiezen nu ze 13 zijn🙈 ben zo blij dat ik zelf niet zo een vrouw ben tegen mijn ex en zijn nieuwe vriendin.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Vechten en waar tegen?

Bericht door ll2014 »

Mae schreef: 11 okt 2020, 22:34 . maar hoort dan alleen van zijn ex.. tja, de meiden mogen kiezen nu ze 13 zijn🙈 .
Dat is klinkklare onzin, pas bij 18 jaar mag een kind zelf kiezen!
Tot die tijd geldt de afgesproken omgangsregeling.
Als de rechter dit vaststelt en kinderen zijn op dat moment minimaal 12, dan is de rechter verplicht deze kinderen te horen, niet meer en niet minder.
De rechter zal in zo'n geval waarschijnlijk wel rekening houden met de wens van de kinderen bij het vaststellen van de omgangsregeling, maar mag nog steeds zelf bepalen wat hij het beste acht voor de kinderen.
Gebruikersavatar
mrniemand
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 aug 2016, 11:50

Re: Vechten en waar tegen?

Bericht door mrniemand »

Mae schreef: 11 okt 2020, 22:34 tja, de meiden mogen kiezen nu ze 13 zijn🙈 ...
De meiden mogen 'enkel' hun stem/mening geven en het is aan de kinderrechter wat die er mee gaat doen. Net wat II2014 stelt.
Laat dit in godsnaam een enorme leermoment zijn!

Uit eigen ervaring weet ik dat sympathisanten je als strijdlustige ouder van vele informatie/adviezen voorzien (zo ook hier op deze forum), met overigens vaak goede bedoelingen. Echter, toets deze informatie/adviezen door iemand te benaderen die hierin 100% duidelijkheid over kan geven: ja advocaten kosten geld, maar dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent en kun je met de juiste informatie en mindset je doel streven (al biedt dit alsnog geen 100% garantie dat je je doelen voor 100% nastreeft, maar goed).

Succes en sterkte, de meiden zijn nog geen 18 dus werk aan de winkel...
You never know how strong you are until being strong is the only choice you have...
Mae
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 aug 2020, 17:39

Re: Vechten en waar tegen?

Bericht door Mae »

Dank je wel:-)
Zeker werk aan de winkel en we gaan hier ook voor, voor hij zn meiden kwijt is.
Kwam een site lbho tegen die mensen helpt met een snel kort geding.

Zit zelf even bovenop alle dingen nu, wel een gedoe en veel tijd maar is het hopelijk straks waard.

Inmiddels via het lbio vernomen dat er inderdaad fouten gemaakt zijn wat ons onnodig teveel gekost heeft, deel hebben we inmiddels terug ontvangen.

Ik vind het soms vreselijk te zien en te lezen hoe mannen eigenlijk als vader zijnde met hun rug de muur ingedrukt worden.
mtb@99
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 apr 2020, 23:14

Re: Vechten en waar tegen?

Bericht door mtb@99 »

Hallo Mae,

Je vecht als vader tegen een betonnen muur.
Ale één ouder niets wil komt en helpt er ook niets.
Mijn (H)ex wil niets, heeft de kids tegen mij opgezet en zit in haar eigen waarheids bubbel.
Alle walgelijke jeugdinstanties er bij gehaald die het alleen nog maar erger maken, betaald door onze eigen overheid..:-(
Zij zit al drie jaar in de slachtoffer rol terwijl zij zelf de veroorzaakster is.
Zij ging vreemd, wilden scheiden en de man mag alles betalen!

Zitten nu op ouderschapblijft, een poppenkast van heel hoog schuddebuik gehalte.
Één voordeel, (h)ex mag geen rechtzaken starten.
De uitspraak van de hoge raad was nog nat of zij eiste dat ik vrijwillig aan een herberekening mee ging werken.!!
(H)ex heeft Burn-out, werkcontract is niet verlengd maar krijgt wel ziektewetgeld, ondanks dat zij een schoonheidssalon heeft die gewoon open is....??? Hiermee verdiend ze €150 per maand..en de rechter gaat hier in mee...

Nederland is in scheidingsland helaas een bananenstaat.

Blijf alles zelf uitzoeken en geef je advocaat tips en hints.
Kost tijd, maar zo kom je ergens.
Hogeraad heeft PA terug gebracht van €900 naar €200 met terugwerkendekracht van 12 maanden.:-)
prinssen
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 jan 2017, 17:43

Re: Vechten en waar tegen?

Bericht door prinssen »

Er zijn nu eenmaal exen die altijd meer willen of denken het beter te weten. Enige wat je kan doen is de kinderen als ze er zijn een gevoel geven van geborgenheid en veiligheid. Gelukkig gaat het vaak ook goed bij een scheiding maar als dit 100% was bestond er geen dwaze vaders.
Equal
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 sep 2020, 18:15

Re: Vechten en waar tegen?

Bericht door Equal »

Dat hele familierecht is aan een grondige herziening toe.

Waarheidsvinding is 'vreemd'. De rechters gaan vaak ook voor de makkelijke weg (praktijk is vaak dat een welwilldende vader hun kind nog minder ziet).
Plaats reactie