verwaarlozing maar toch verhoging eisen van PA en KA

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
tevreden
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2018, 08:41

verwaarlozing maar toch verhoging eisen van PA en KA

Bericht door tevreden »

Hallo,

Wij zijn 4 jaar samen en hebben een samengesteld gezin. Ik (vrouw) heb nooit PA of KA geëist, ik wilde mijn eigen boontjes doppen. En de kinderen hebben niets te kort gehad.

Mijn partner betaald wel KA en PA aan exvrouw. Ondanks dat zij naast hun huwelijk een ander leven had en vreemd ging.

We wonen nu ruim 2 jaar samen. Ik werd ziek en samenwonen was de beste oplossing. Mijn partner heeft toen ook financieel voor mij gezorgd (groot respect) en sinds afgelopen december weer een mooie baan met stabiel inkomen.

Tijdens deze periode hebben we de hoogte van de PA en KA geaccepteerd. In het belang van zijn kinderen.

Exvrouw werkt nu meer en heeft een nieuwe baan. Ook al is ze zeer labiel en hebben wij de kinderen meer opgevangen om haar tot rust te laten komen. Ook zijn wij achter feiten gekomen van verwaarlozing. Exvrouw doet haar best om er psychisch bovenop te komen.

Maar nu zijn wij voornemens om 24 juli geregistreerd partnerschap aan te gaan.

Alleen zij heeft vorige week aangegeven dat zij een advocaat heeft voor verhoging van KA en PA.

Onderaan de streep hielden wij niets over, maar door mijn inkomen wat ademruimte.

Wat is nu wijsheid? Wel of niet tekenen 24 juli? Ondanks de vele hulpverlening bij haar, toch een melding maken met heftige feiten?

Bedankt!
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: verwaarlozing maar toch verhoging eisen van PA en KA

Bericht door Leermoment »

Jammer dat er niemand was die advies heeft kunnen geven. Hoe is het uiteindelijk afgelopen? Kunnen wij ook weer van leren.
Gebruikersavatar
mrniemand
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 aug 2016, 11:50

Re: verwaarlozing maar toch verhoging eisen van PA en KA

Bericht door mrniemand »

v.w.b. de 'verwaarlozing' indien dit enkel door jullie zelf zijn geconstateerd en niet door anderen (zorg- en of hulpverlener, politie/wijk agent, gezinsvoogd etc etc) kun je er amper wat mee.
Thans dient dit los te staan van welke reden dan ook voor het laten verhogen van de PA en KA.

Is al duidelijkheid geschept wat hex nu wil? Los vn het verhogevn vand e PA en KA?
Je stelt dat zij ook werk heeft en dus inkomen, wat weten jullie over haar situatie?

Persoonlijk zou ik alles op alles zetten om achter informatie van hex te komen en alle bruikbare info die je kan gebruiken om de verhoging van de KA en PA te voorkomen inzetten. Geef dit soort hexen GEEN ruimte, wel binnen de perken van de wetten.

Terugkomend op de gestelde vraag: wel of niet tekenen: dit is een persoonlijk gevoelskwestie. Zijn jullie in staat wederzijdse commitment naar elkaar toe aan te gaan, in goede en in mindere tijden? Het antwoord is m.i. tevens het antwoord op je vraag...

Succes en heel veel sterkte (en eveneens liefde en steun voor elkaar)...
You never know how strong you are until being strong is the only choice you have...
Plaats reactie