Alimentatie stoppen

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
bliep
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 102
Lid geworden op: 03 mei 2015, 11:27

Re: Alimentatie stoppen

Bericht door bliep »

Succes Bertje.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Alimentatie stoppen

Bericht door ll2014 »

Bertje schreef: 09 jun 2018, 08:44 Ik kan mijn vriendin ook begrijpen die zegt gewoon van ex moet de helft delen wij draaien ook voor de helft op en waarom moet zij dan alle fiscale voordelen opstrijken?
Misschien je huidige vriendin eens uitleggen dat fiscale voordelen persoonsgebonden zijn? En dus nooit met anderen gedeeld hoeven te worden...
Of fiscale voordelen eerlijk zijn of niet doet er niet aan toe, je mag nooit van iemand verwachten dat hij of zij zo'n persoonlijk voordeel gaat delen.
Ik kan zo een enorme lijst van fiscale voordelen opstellen die in mijn opinie zo oneerlijk zijn als maar kan, maar de wetgever heeft dit nu eenmaal zo bepaald, dus je hebt je er bij neer te leggen.
Rnoel
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 mei 2018, 13:04

Re: Alimentatie stoppen

Bericht door Rnoel »

ll2014 schreef: 09 jun 2018, 17:16
Misschien je huidige vriendin eens uitleggen dat fiscale voordelen persoonsgebonden zijn? En dus nooit met anderen gedeeld hoeven te worden...
Of fiscale voordelen eerlijk zijn of niet doet er niet aan toe, je mag nooit van iemand verwachten dat hij of zij zo'n persoonlijk voordeel gaat delen.
Dit.
Ik heb meegemaakt dat mensen niet de schuldsanering in wilden omdat ze de schuld bij een ander vonden liggen. Maar meningen doen er verder niet toe, je hebt de wet te volgen en in dit geval ook.
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: Alimentatie stoppen

Bericht door Leermoment »

Ik snap best dat je vriendin in dat opzicht wat onzeker is.het is aan jou de taak om die verspilde negatieve energie die je op je ex afvuurt om te zetten in positieve energie richting je huidige vriendin. Leg aan je ex uit hoe het kwam en dat je verkeerd zat. Waarom je graag wil dat je vriendin bij de gesprekken aanwezig is. Daarnaast ga je lekker met je vriendin naar het strand en praat met haar hoe jij je voelt. Wees eerlijk dat je altijd contact met je ex zal hebben maar dat je liefde echt naar haar gaat. Heb begrip voor haar gevoelens en doe ermee wat je kan maar vechten met je ex is niet de juiste weg. Al drinkt je ex champagne uit de kraan, het gaat erom dat jullie gelukkig zijn. Wat je ex doet is haar probleem. Toch? Sterkte
Plaats reactie