Beschuldigd worden van misbruik

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
homerun
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 dec 2011, 12:21

Beschuldigd worden van misbruik

Bericht door homerun »

Hallo, ik heb al eerder iets geschreven over het feit dat ik mijn dochters niet mag zien. Sinds augustus zie ik mijn meisjes niet meer. Herhaalde pogingen om te achterhalen wat hiervan de reden is heeft geen resultaat gehad. Ik zou wel weten wat de reden is en ik moet ze met rust laten. Vervolgens via een advocaat geprobeerd de omgang weer op gang te laten komen. Ook hier werd nauwelijks op gereageerd door mijn ex. Rest een zaak te starten, maar hier heb ik geen geld voor en dus heb ik de advocaat weer afgezegd. Nog een laatste poging gedaan om door te dringen bij mijn ex, via een mail en een brief. En daar kwam iets minder dan een maand geleden reactie op: ik word beschuldigd van misbruik van mijn oudste dochter (nu 13 sinds vorige week). Mijn ex claimt aangifte van een zedenmisdrijf te hebben gedaan en beide dochters (mijn jongste wordt volgende week 11) zouden een verklaring hebben afgelegd. Volgens de brief zou ik mijn dochter afgelopen zomervakantie hebben misbruikt en ook daaraan voorafgaand al.
De brief die ik ontving zit vol haat en een soort vals genoegen. Dit is het dus. Misbruik. Hoe moet ik mij hier nu tegen verdedigen? Het is het woord van mijn dochter tegen dat van mij. En natuurlijk ben ik al naar een advocaat gegaan. Maar het enige wat hij zegt is dat ik moet afwachten tot ik een verklaring mag afleggen bij de politie. Wat een nachtmerrie. Het enige wat ik kan zeggen is dat ik mijn meisje niet heb misbruikt. Dat zou te walgelijk voor woorden zijn.

Is er iemand die iets soortgelijks verweten is? En hoe is dit in zijn werk gegaan? Hoe lang duurde het voor je je verhaal kon doen?

Wie heeft informatie voor mij?

Marco.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Beschuldigd worden van misbruik

Bericht door Dwaze opa »

Hallo Marco

Je ex schrijft dat ze aangifte heeft gedaan,maar de kans is zeker aanwezig dat dit slechts een loos dreigement is en dat je je wat dat betreft onnodig ongerust maakt.
Het soort vrouwen waar Dwaze vaders vaak mee te maken hebben liegen tot kunst verheven.

Verder zou ik me van dit geouwehoer van je ex niets aantrekken en gewoon je eigen plan trekken om de omgang weer op gang te krijgen;ook moet je onder het onderwerp wetgeving de bijdrage van @Casper van vandaag maar eens lezen;kun je zien wat de mogelijkheden en mogelijke rechten zijn.
ookvader
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 nov 2012, 19:53

Re: Beschuldigd worden van misbruik

Bericht door ookvader »

dit is een standaard kaart die gespeeld wordt. ik heb het ook gehad eerder dit jaar nog. ze speelde de kaart eerst zelf, eerder dit jaar in samenwerking met mijn buurman waar mee ik een rechtzaak had. hij schreef zelfs aan een jurist dat hij door iemand betaald werdt die ik goed kende, hij zette vervolgens haar verhaal op papier. goh, soms hoef je de naam niet te noemen om te weten met wie hij onder een hoedje speelt. oh trouwens, niemand doet er iets tegen en als ze er al wat tegen doen dan is het zoals bij mij 2 maanden omgang tegenhouden en vervolgens tot de conclusie komen dat het gelul is. tegen je ex doen ze niets,
MeoAuxilio
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 72
Lid geworden op: 15 okt 2012, 15:35

Re: Beschuldigd worden van misbruik

Bericht door MeoAuxilio »

Bij onterechte beschuldiging doe je er verstandig aan aangifte te doen bij de politie wegens laster. Let wel dat er bewijs is dat je wordt beschuldigd bijvoorbeeld door email/brief of getuigenverklaringen.
Indien er tot op heden nog geen onderzoek is ingesteld dat is de kans groot dat het
verzonnen is en men geen aangifte heeft gedaan. In dit soort zake, weet de politie uit ervaring, spelen er soms andere belangen toch zullen ze vrijwel direct de verdachte van een zedenzaak verhoren.

Meo Auxilio
www.meoauxilio.nl
NogEenPap
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 163
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:29

Re: Beschuldigd worden van misbruik

Bericht door NogEenPap »

Ga direct naar de politie om aangifte te doen wegen smaad en laster.
Neem mee wat je zwart op wit hebt.
Geloof me ik heb nu schadevergoedingen (pas achteraf en na een hoop advocaatkosten)
Maar wacht dit niet af, terug slaan!!!!
NogEenPap
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 163
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:29

Re: Beschuldigd worden van misbruik

Bericht door NogEenPap »

@Marco,
Daarnaast je advocaat een verkorte 253a procedure laten starten om omgang via dwangsom direct weer op gang te laten komen.

Laat je advocaat ook direct een mediation traject via de rechtbank aanvragen.
Mocht je meer willen weten stuur dan een PB
Sterkte!
NogEenPap
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 163
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:29

Re: Beschuldigd worden van misbruik

Bericht door NogEenPap »

En geloof me de politie is niet integer.
ik kwam hier pas achter na een zoveelste verhoor waarbij ik een advocaat had meegenomen.

Ik werd beschuldigd maar ben op advies weg gelopen uit het verhoor, dat kan dus ook als verdachte (vraagt wat lef en een verdomd goeie advocaat) maar eind van het liedje was dat de hoofdagent wel geschrokken was en zei ik ga nu de de officier van justitie bellen etc. en we gaan dit oplossen, omdat ik wegliep uit het verhoor

Bottom line ik kwam als verdachte maar ging weg met een aangifte tegen tegenpartij :evil:
NogEenPap
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 163
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:29

Re: Beschuldigd worden van misbruik

Bericht door NogEenPap »

Voor iedereen. Dit kan helemaal niet als je verdachte bent.
Maar als je een goede advocaat hebt belt die voor het verhoor de officier van justitie en staat erOP DAT HIJ BIJ HET VERHOOR AANWEZIG IS.

Hij mag dan niks zeggen maar hahahahaha als je een goeie hebt verziekt hij het hele verhoor.
Maar nogmaals het vraagt heel veel lef.

En ik ben daadwerkelijk als verdachte weggelopen uit die poppenkast en de hoofdagent kwam er achter aan omdat ie nattigheid voelde.
Ik voor mij zelf wist echt niet wat er gebeurde, ik dacht ze gaan me opsluiten.
Maar mijn advocaat zei, kom .... we gaan nu weg uit dit verhoor.
En zo geschiedde resultaat ca. 6.000 schadevergoeding.
homerun
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 dec 2011, 12:21

Moet woensdag 5 december op het bureau komen

Bericht door homerun »

Werd gisteren gebeld door een vrouwelijke rechercheur, ik word geacht woensdag 5 december om 10 uur op het bureau te verschijnen. Hopelijk weet ik dan eindelijk wat mij verweten wordt. Daarna laat ik weten wat er gebeurd is. :|
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Beschuldigd worden van misbruik

Bericht door Dwaze opa »

Hoi Marco

Zo,hebben we dus ook al ''zware criminelen'' onder de Dwaze vaders?...heeft de politie je ook verteld waarover het gaat?...'k zou maar alvast een tandenborstel en een paar schone onderbroken meenemen.
Je kunt hier natuurlijk ook geen gehoor aan geven,maar dan loop je de kans door een arrestatieteam van je bed te worden gelicht,wat op zich natuurlijk ook wel weer een bijzondere gebeurtenis is..
Volgens mij kon het wel eens gunstig zijn dat je met een vrouwelijke rechercheur te maken hebt,die weten vaak maar al te goed dat hun collega-vrouwtjes er vaak niet voor terug deinzen om valse beschuldigingen te doen...domme mannetjes-agenten trappen er vaak in.
In je voordeel is,dat men bij politie en justitie duidelijk meer aandacht besteedt aan het doen van een valse aangifte en dat er ook vervolging plaats vindt.
De kans bestaat dus dat mevrouw een koekje van eigen deeg krijgt en dat ze binnenkort zelf wordt opgeroepen om op het bureau te verschijnen en het met een dagvaarding op zak weer verlaat...als ze het bureau MAG verlaten.
Nog een tip....neem een klein aardigheidje mee voor de vrouwelijke rechercheur voor in de schoen.
NogEenPap
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 163
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:29

Re: Beschuldigd worden van misbruik

Bericht door NogEenPap »

Marco,

Bel die teef van de politie op en zeg dat je aansluitend aangifte wilt doen tegen je ex en dat je er op staat dat dit gebeurt door 1 en dezelfde pet en dat je eist dat dit in 1 dossier naar het OM gaat.

Laat desnoods een advocaat bellen met het OM dat je het op deze wijze wilt.
Geloof me daar zijn ze niet blij mee.Ik heb een advocaat meegenomen en ben zoals al eerder gezegd weggelopen uit het verhoor.

Toen waren de rapen gaar
Sterkte!
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Beschuldigd worden van misbruik

Bericht door EDA »

Je bent niet tot antwoorden verplicht.

Dus:

Dag mijnheer agent. Ik maak gebruik van mijn zwijgrecht.

Agent: Heeft U vooraf met Uw advocaat overlegd?

Ik: Ik maak gebruik van mijn zwijgrecht.

Agent: Maar heeft U met Uw advocaat overleg gehad?

Ik: Ik maak gebruik van mijn recht tot zwijgen.....

Agent: Nou, dan zijn we snel klaar.

Ik: Mooi zo.,

Resultaat.. sepot.


Niet dat het enig soulaas bied hoor, want dan ben je strafrechterlijk wel vrij man.... maar in de civiele zaak die volgt ben je mogelijk alsnog de sigaar, want die rechter kan alsnog "veroordelen" door het stellen van allerlei waarborgen als daar zijn.. omgangshuizen enz. Dan ben je dus alsnog genaaid.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Beschuldigd worden van misbruik

Bericht door EDA »

Het probleem met die valse aangiften is niet eens zozeer het strafrechterlijke traject.

Het echte probleem is, dat "de maatschappij" ( Inclusief de krommers ( voorheen waren dat rechters. )) bestaat uit bangerikken die zich laten besmetten met de angst die uitgaat van de dame die de valse aangifte deed.
En daar kom je niet vanaf.
DAT is het werkelijke probleem en daarmee duurt de ellende voort.

En dan is er in den lande wel expertise op dat gebied, maar de RvdK, de krommer en aanverwanten negeren dat volkomen en vernietigen domweg documenten met die expertise die zijn aangedragen. Zo werkt dat.
In mijn geval stuurt de krommer, omdat ze gewoonweg niet DURFT juist te beslissen ( want DAT is het ) ons door naar een omgangshuis, een procedure die zomaar een jaar kan in beslag nemen. Makkelijk voor de krommer, want die hoeft nu niet een moeilijke beslissing te nemen en die luitjes met hun kind zijn lekker onder de pannen voor een jaar.
Nou, mooi niet dus.
Hoewel die krommer mij, en haar ook, verplicht deel te nemen aan zo'n omgangshuis traject, WEIGER ik ( en dat heb ik, hoe uitzonderlijk dat ook moge wezen, middels een brief aan die krommer, laten weten. ) daar aan deel te nemen, omdat IK als enige WEET wat waar is en verder helemaal niemand.
DUS ik houdt mijn poot stijf ( nu wel ) en sta NIET toe dat mijn kind door de mangel gehaald wordt in een omgangshuis. No fucking way.

Kijk, niemand kan weten wat er zich afspeelt tussen een vader en zijn kind, want niemand is daar bij. Alleen de vader weet dat.
En iedereen die meent wel te weten wat er zich heeft afgespeeld en meent dat dat niet door de beugel zou kunnen, die speculeert. Die gokt. En die gokt vaak fout, op basis van angst. En dan worden er waarborgen geïntroduceerd om maar aan de "veilige" kant te blijven..... Bullshit natuurlijk, want juist DAARMEE wordt een situatie gehandhaaft die scheef zit. En DAARMEE blijft het kind in kwestie beschadigd worden. Zo duurt de mishandeling voort, en is feitelijk een mishandeling bedacht, waar voorheen niets aan de hand was. JUIST doordat men niet weet, wordt een nieuwe mishandeling geïntroduceerd. En dat is geheel FOUT.

Maar de vader, de enige die het weet, wordt gewoon genegeerd.

Zo worden kids beschadigd en niet anders.

Amen,
NogEenPap
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 163
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:29

Re: Beschuldigd worden van misbruik

Bericht door NogEenPap »

@EDA eens met wat je schrijft. OM doet waarheidsvinding maar bij de kindermaffia wordt je ermee geconfronteerd.

Ik heb letterlijk te horen gehad van een eikel van de RvdK" ja maar sepot wil niet zeggen dat het niet is gebeurd" ben nog steeds aan het nadenken of ik die eikel niet aan ga klagen wegens smaad
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Beschuldigd worden van misbruik

Bericht door EDA »

Joh, je hebt een gebeurtenis, en de INTERPRETATIE van die gebeurtenis.
En die zaken liggen in onze casussen mijlenver uiteen.

En de INTERPRETATIE is onderhevig aan verregaande fantasie en, daar heb je hem weer, ANGST.

Zolang de angst wijdverbreid is onder dames, krommers incluis, is het dweilen met de kraan open. Daar is nauwelijks tegenop te zwemmen, die stroom shit die over je uitgestort wordt.

Rest de vraag of je dat dan überhaupt wel moet trachten.

Beter is het waarschijnlijk ( voor je eigen welzijn ) om een omgeving om je heen te verzamelen waar die angst nog niet zo enorm is. Maar ja, we willen natuurlijk ons eigen kind blijven supporten, ook al wordt dat volkomen onmogelijk gemaakt en doen de krommers het voorkomen alsof je geen enkele rol van betekenis kunt spelen voor je eigen kroost. Je wordt gezien als incapabel als vader. Of je nou zielsveel van je kind houdt of niet, dat wordt niet gezien, opgemerkt.

Krankzinnige situatie.
Gesloten