Verhuisplannen moeder

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
kris
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 okt 2012, 21:00

Re: Verhuisplannen moeder

Bericht door kris »

Ik heb met de directeur telefonisch gesproken, en hem de situatie uitgelegd. Toen ik hem daarover vroeg kreeg ik niet de indruk dat hij zich wilde mengen in deze zaak. Hij gaf aan dat hij een verhuizing niet kan verhinderen, waarop ik aangaf dat hij dan waarschijnlijk wel een advies kan uitbrengen hierover. Ik kreeg niet de indruk dat hij stond te trappelen hierover. Aan de ene kant snap ik het wel, want wat is er makkelijker dan je er niet mee te bemoeien..... vraag me dan wel af waarom hij dat 3 jaar geleden wel aangaf in een gesprek.
Ik zal hem er nog eens naar vragen en ook even met mijn advocaat hierover overleggen.
Ik begrijp dat een advies van school in ider geval positief voor me kan zijn, en ik hoop dam ook dat school er een open een eerlijk advies over kan geven.
Paul1963
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 apr 2012, 22:43

Re: Verhuisplannen moeder

Bericht door Paul1963 »

Kris,
Zorg als je emails hierop zet alles annoniem is. Kan tegen je gebruikt worden. Verder heb je nu iets op schrift wat je kunt gebruiken.
kris
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 okt 2012, 21:00

Re: Verhuisplannen moeder

Bericht door kris »

Dank je wel Paul, ik zal er aan denken.

Rest mij toch nog een vraagje.

Iemand bekend met een gedreven advocaat? ( regio midden nederland / betuwe? )

Niet dat ik ontevreden ben met mijn huidige, maar ik zal graag iemand zien met wat pit en aanvalskracht.

Graag zie ik jullie reactie.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Verhuisplannen moeder

Bericht door Dwaze opa »

Hoi kris

Ik vrees dat je aan het zoeken bent naar de gebruikelijke speld in de hooiberg als je zoekende bent naar een advocaat met pit en aanvalskracht..
In het algemeen is de advocaat dank zij één van de gemakkelijkste universitaire studies jurist geworden en is zijn ''drive'' om met zo weinig mogelijk moeite zo snel mogelijk rijk te worden en veel aanzien te genieten.
Bij uitzendingen van ""De Rechtbank"",ben ik één keek een advocaat tegen gekomen,die BJZ op een genadeloze manier in de hoek zette,maar over het algemeen zijn het brave lieden,die vooral een goede indruk op de rechter willen maken.
Over het algfemeen valt er voor een advocaat in het besloten familierecht niet veel geld,eer en publiciteit te behalen.

De ''Drive'' zal uit jezelf moeten komen;je zult je in de zaak zelf moeten verdiepen,maar ook in het hele gebeuren rondom deze instanties...en dat betekent veel lezen en leren van andere gelijksoortige gevallen.
Een hele goede site is wat dit betreft de site van Darkhorse.

Succes gewenst.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Verhuisplannen moeder

Bericht door The Driver »

http://www.advocatenoverzicht.nl/kantoo ... recht/2331

Mr. J. van Ruth & Mr. J. Vlaar

Ik zou ze eigenlijk niet aan moeten bevelen, omdat ze mijn ex hebben bijgestaan, maar hun vakkennis is bovengemiddeld.
dijkzicht
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 dec 2012, 22:41

Re: Verhuisplannen moeder

Bericht door dijkzicht »

Hoi Kris,
ik zit sinds gister met hetzelfde probleem. Mijn ex wil 150 km verderop gaan wonen. Nu vraagt zij de rechter om vervangende toestemming.
Omdat ik bang was dat ze zomaar zou gaan verhuizen (ze gaf nl aan dat ze met mijn mening niks te maken had) heb ik de scholen in de stad waar ze naar toe wil verhuizen aangeschreven met het verzoek onze dochter NIET in te schrijven op hun school. Zij hebben nl van beide gezaghebbende ouders toestemming nodig. Als jij geen toestemming geeft, mag een school de inschrijving van jouw kind niet accepteren. (tenzij er vervangende toestemming is van een rechter.

Mocht iemand voor mij nog tips hebben: alle hulp is welkom!

Ik las ook ergens iets dat de huidige school ook een adviserende rol kan spelen. Weet iemand hoe dat zit? (mijn ex wil voor de zoveelste keer verhuizen. Paar jaar geleden van Rosmalen naar Alkmaar. En nu weer terug naar Rosmalen. Dus mijn kind weer naar de school doen waar ze haar destijds in de kerstvakantie vanaf heeft gehaald!)
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Verhuisplannen moeder

Bericht door The Driver »

De meeste scholen vinden het geen enkel probleem om inschrijvingen van alleen moeder te accepteren ook al heeft vader ook het gezag. Ze durven vader nog wel voor de kantonrechter te dagvaarden als moeder de schoolkosten niet wilt betalen.
Gesloten