Alimentaties naar verwachting 1.7% omhoog per 1 januari 2013

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Alimentaties naar verwachting 1.7% omhoog per 1 januari 2013

Bericht door Casper »

Op grond van de voorlopige cijfers van het CBS zal de indexering voor alimentatie ingaande 1 januari 2013 naar verwachting 1,7% bedragen.

Het definitieve cijfer zal in november door de Minister van Justitie worden bekendgemaakt.

Voor alimentatieontvangers betekent dit dat de partner- en / of kinderalimentatie per januari 2013 met 1,7% omhoog gaat, voor de betalers worden de kosten 1,7% hoger.

H/T, BobW, http://alimentatie.startpagina.nl/prikb ... g-15973295
MadPapa
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 49
Lid geworden op: 21 jul 2012, 17:02

Re: Alimentaties naar verwachting 1.7% omhoog per 1 januari

Bericht door MadPapa »

Als er niets veranderd aan je eigen salaris, ben je dan ook verplicht die verhoging te betalen? Er is tenslotte al door een rechter gekeken naar draagkracht. Als je salaris ongewijzigd blijft, dan zou je draagkracht dus gelijk blijven, dan kan alimentatie toch niet ineens 1,7% hoger uitvallen. Dan wordt je draagkracht dus automatisch lager. (Dat lijkt mij tenminste logisch....
En dan heb ik het bijv. nog niet over die btw verhoging onlangs van 19 naar 21%, waardoor de kosten dus per definitie al met 2% gestegen zijn)

Laat me raden, in onze rechtspraak werkt dat zeker anders?
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Alimentaties naar verwachting 1.7% omhoog per 1 januari

Bericht door Casper »

Je hebt goed geraden... :twisted:

Ook als je salaris gelijk gebleven is moet je de verhoging betalen. De prijzen zijn immers gestegen en wat is makkelijker dan alleen de vader daarvoor op te laten draaien.
Gesloten