kind meegenomen door Jeugdzorg

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: kind meegenomen door Jeugdzorg

Bericht door Dwaze opa »

Op basis van de tot nu toe beschikbare informatie blijf ik het maar een vreemde zaak vinden....kind uit huis geplaatst op basis van één misser en nu na een conflict van moeders met BJZ,moeders gelijk geplaatst in een inrichting...
Ik heb natuurlijk geen flauw idee wat er allemaal is voorgevallen tussen moeders en BJZ,maar dat een moeder haar kind terug wil kan ik mij heel goed voorstellen...een moeder is geen goede moeder als zij haar kind zomaar af laat pakken...
Ook is er een tendens in dit land om dat wat ook maar een beetje afwijkt dan het gangbare te zien als ''in de war'' zijn en er dan maar een psychiater bij te slepen die dat allemaal moet bekrachtigen..
Misschien kun je eens proberen om er achter te komen wat zich allemaal heeft afgespeeld in het conflict tussen moeders en BJZ,wat uiteindelijk een waarschijnlijk gedwongen opname in een inrichting heeft opgeleverd...probeer zowel moeders als BJZ hierover te horen..moeders was en (is?) mogelijk je vriendin en jullie haddeneen soort van gedeelde verantwoordelijkheid t.o.v.jullie kereltje.
Het kan zijn dat wat er is gebeurt waarschijnlijk het beste is voor alle partijen,maar voor hetzelfde geld heeft BJZ haar ''bevoegdheden'' op eigen houtje aanzienlijk opgerekt.
jotem
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 nov 2009, 02:38

Re: kind meegenomen door Jeugdzorg

Bericht door jotem »

Voor de duidelijkheid: de moeder (26 jaar) is niet mijn vriendin maar een vriendin van mijn vriendin (zelfde buitenland). Ik ben een soort weekend pleegvader geworden.

Sinds woensdag weer gekke dingen gepasseerd:
- donderdag/vrijdag heeft de rechter bepaald dat moeder niet onvrijwillig in de kliniek mocht worden opgenomen (geen indicatie van noodzaak door de artsen)
- moeder is toen weggegaan en heeft geprobeerd naar een vriendin in een andere stad te gaan (hoe is niet precies duidelijk).
- toen ze in die stad aankwam vertrouwde ze de persoon (soort van vriend als haar verhaal klopt) die haar een lift had gegeven niet meer want hij bracht haar niet naar de afgesproken plek
- zij is toen weggevlucht, heeft aan een vrouw hulp gevraagd (ze had grote angst sprak tegen mij over een pistool) en op een of ander manier is de politie ingeschakeld.
- die heeft haar - wegens de angsten (paranoia) - naar een psychiatrisch centrum gebracht in deze stad waar ze weer werd opgesloten in een gesloten afdeling (IBS: in bewaring stelling voor (maximaal?) 3 weken getekend door de burgemeester)
- ze belde me zaterdag en ik ben er zondag naar toe gegaan. Heb met haar gesproken en met de staf om het proberen te begrijpen.
- ze heeft nu wel een advocaat maar die is aangewezen door deze instelling (dus, wellicht niet onafhankelijk)
- ik heb haar sleutel gekregen om haar laptop te halen en wat kleren en ik heb de post bekeken (dat zag er niet goed uit, veel aanmaningen etc.)
- al met al de hele bloedhete middag bezig geweest.
- ik heb haar om een tijdelijke volmacht gevraagd, zodat ik wat zaken kan regelen (ze vertrouwd me)

Ik ga de volmacht proberen te gebruiken om de Kinderbescherming op andere gedachten te brengen, omdat ik nu namens moeder ook als belanghebbende ben aangemerkt (ben benieuwd). Maar Kinderbescherming zal wel weer smoezen hebben.

Wat mij betreft kan ze samen met J. direct bij mij intrekken, mijn vriendin is daar wat huiverig over (in het land waar ze beiden vandaan komen gaat 97% vd vrouwen ervan uit dat de man vreemd gaat, en dit is dus kat op het spek).

Zometeen ga ik maar een belrondje doen om wat duidelijkheid te krijgen (wellicht ook andere advocaat benaderen, de laatste advocaat die ik had bij mijn scheiding was coulant qua prijs en redelijk deskundig en had human interest).
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: kind meegenomen door Jeugdzorg

Bericht door Dwaze opa »

Hallo jotem

Allereerst mijn complimenten voor je solidariteit met jullie gezamenlijke vriendin , je bezorgdheid voor haar zoontje en je weekend-pleegvader ''functie''.
Solidariteit is een verschijnsel,wat niet zoveel meer voorkomt in de ''Ik-maatschappij''.
Over de geestelijke gesteldheid van de moeder zou ik me niet al te veel zorgen maken;het lijkt me vrij logisch dat de alarmbellen bij haar als jonge vrouw afgaan als ze bij een''vriend''in de auto zit en niet op weg bent naar de bedoelde bestemming...vrouwenhandel en noem maar op zijn allemaal best wel serieuze bedreigingen.
Dat de politie haar wegens paranoia laat opsluiten in een inrichting is heden ten dage ook niet zo verwonderlijk meer...als de politie te maken krijgt met mensen die zich wat emotioneel gedragen,weten ze er al gauw geen raad meer mee en krijgt de persoon al snel het stempeltje;''in de war'' en dus moet er via de IBS een psychiater aan te pas komen...voor de psychiater is het lopende bandwerk en in een mum van tijd is zo'n verklaring afgegeven...soms ziet hij de ''patient'' niet eens!
Klus geklaard heet het dan..''patient'' zit veilig opgeborgen in een inrichting..en de politie kan weer over gaan tot de orde van de dag,zoals bekeuren op niet functionerende fietsachterlichtjes enz.
Zoals nu kennelijk ook is gebeurd is de man van het laatste woord in deze...de rechter..kennelijk niet erg overtuigd geweest van de ''paranoia'' en is er een streep door de IBS gezet.
Wat betreft moeders en kind bij je in huis te nemen; op zich een lovenswaardig en menselijk initiatief,maar zoals je zelf al zegt ''niet geheel zonder risico's.''
Voor het kereltje zou het vooral een pracht-oplossing zijn; zoiets moet toch mogelijk zijn met het maken van goede afspraken en eventueel als een tijdelijke oplossing .Moeder ziet je nu als vertrouwenspersoon en dat lijkt mij in haar geval nogal van waarde en zal dat vertrouwen waarschijnlijk niet snel beschamen.
Als iets in het belang van het kind is,is deze oplossing het wel.
Mijn bescheiden mening is,dat je goed bezig bent en daarbij wil ik je graag alle succes van de wereld wensen.

groetjes van Dwaze opa.
jotem
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 nov 2009, 02:38

Re: kind meegenomen door Jeugdzorg

Bericht door jotem »

Dwaze opa: bedankt voor je opbouwende commentaar.

Maandag was het weer heel anders, terug naar de instelling waar ze vrijdag was vertrokken.

Toen mijn oude advocaat gebeld, die wil helpen, maar ik moest kopie ID van haar zien te krijgen. Maandag de hele dag verder bezig geweest met bellen (ex man, gezinsvoogd ("J. heeft rust nodig" (staat denk ik in de leerboekjes van die socio's)), LBIO, SVB, Werk & Inkomen, eigen vriendin) en dossier naar advocaat toe. Ondertussen het Raadsrapport deels gelezen (Pfff, wat schrijven die gasten naar zichzelf toe, halve waarheden en hele leugens en bewust weglaten van bepaalde feiten die in haar voordeel zouden kunnen zijn).

Vandaag met haar gesproken en het is gelukt om de instelling haar ID naar de advo te faxen, dus moet nu goed gaan, juridisch gesproken dan. Ze was ontroerend blij dat ik een advo voor haar had geregeld.

"Fijn" dat de maatschappij (al die instellingen) bakken met geld uitgeeft om een moeder die een keer aantoonbaar in de fout is gegaan zo weg te zetten en het kind te vervreemden.

Volgende week woensdag is de zitting, ben benieuwd of die doorgaat en of de advo tegeneis goed voor het voetlicht kan krijgen bij de rechter (de beste man moet zich door verhalen heen ploegen van een kind en moeder die hij (nog) niet kent.

Omdat ik zelf min of meer zonder werk zit en nog minstens 10 jaar moet werken tot de AOW denk ik er over om maar schuldhulpverlener/curator te worden. Ik vind het spannend en "leuk" en het geeft veel meer voldoening dan het schrijven van rapporten voor overheden die je goede adviezen vervolgens toch in de wind slaan of het als eigen verdienste presenteren.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: kind meegenomen door Jeugdzorg

Bericht door Dwaze opa »

Hallo Jotem

Hoe komt moeders weer opnieuw in die inrichting terecht is gekomen terwijl de rechter een streep door de IBS heeft gezet?..Is dit op basis van vrijwilligheid gebeurd?..m.a.w. heeft ze er zelf om gevraagd? is er (manipulatieve)druk uitgeoefend of hebben autoriteiten en politie schijt aan de gerechterlijke uitspraak?

''J heeft rust nodig''....dat is de geijkte uitspraak van de betrokken instanties in zulke gevallen en dient alleen maar om je op afstand te houden en dat je je nergens mee bemoeit,allemaal zogenaamd in het belang van het kind.
M.i. jereinste flauwekul "" J'' heeft in de huidige omstandigheden zijn vertrouwde omgeving nodig en dat zijn zijn moeder en zijn weekend-pleegvader en is absoluut niet gediend met de zogenaamde ''rust'' van al diekunstmoeders en vadersmet hun boekjeswijsheid.

Het lijkt me een goede zet van je om je werk te zoeken in de schuldsanering,want als er ergens werkgelegenheid aan zit te komen is het daar wel;trouwens nog dankbaar werk ook.
Overigens in de uitzendingen-serie over de rechtbank kwam gisteravond (Ned 2 22.20) de schuldproblematiek ook aan de orde bij een kantonrechter en daar kwam ook een curator op dit gebied aan het woord...vrij positief allemaal.
Overigens in deze uitzending ook een voogdijzaak aan de orde...zeker de moeite waard om dit alles KRITISCH te bekijken..krijg je enig idee met wat voor lieden je te maken kan krijgen.

Kun je het nog allemaal bij benen.?..ik heb de indruk dat het hele gebeuren allemaal nogal snel gaat....ik kan mij hierbij niet aan de indruk onttrekken dat één en ander er even snel doorheen gejast moet worden...deze mate van activiteit van de instanties en nog wel in vakantietijd komt bij mij nogal vreemd over,als ik zie hoe de voogdijzaak van mijn zoon voortsukkelt...hier heeft men...of neemt men kennelijk alle tijd.

Jullie geval toont m.i. ook nogal wat overeenkomsten met de zaak die door Geen Stijl in de publiciteit is gegooid,waarbij de kinderen ook door BJZ bij de moeder zijn weggehaald,op grond van nogal twijfelachtige redenen.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: kind meegenomen door Jeugdzorg

Bericht door Dwaze opa »

Sorry Ned2 moet Ned.1 zijn.
jotem
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 nov 2009, 02:38

Re: kind meegenomen door Jeugdzorg

Bericht door jotem »

Gisteravond op bezoek geweest, uitgebried het raadsrapport met haar besproken en getracht om wat helderheid te krijgen over haar handelen.
Ze is vrijdag weggegaan bij de kliniek waar ze zat en nu weer zit. Reden volgens haar: ze zag dat ze cocktail maakten (en was bang dat ze haar zouden platspuiten).
Ze was zeer helder, goed aanspreekbaar, eigenlijk helemaal niks aan te merken.

Mij is inmiddels wel duidelijk dat de Raadsonderzoeker een vuil spel speelt. Ik wordt 3x genoemd in het rapport. Door de moeder (bij mijn naam), door de vader (kennis van moeder in V., ik ken hem niet. GVD de man heeft mijn nummer en heeft me in april nog op etentje getrakteerd) en door de gezinsvoogd ("een betrokken kennis"). De raadsonderzoekster weet precies wie ik ben, ze heeft mijn brief ook gehad, de voogd ook en de vader ook. Voor een rechter is uit het rapport niet op te maken dat het 3x om dezelfde persoon gaat.

Inmiddels is er een advocaatswisseling (via rechtbank heeft ze een advocaat). Deze belde mij 2 dagen terug. Heb hem van alle info voorzien.

Met moeder probeer ik af te spreken dat ze weigert de rechtszaal te betreden als ik er niet in mag, ik zal dat k*twijf vd Raad te kakken proberen te zetten (op een juiste wijze). Ook de hele zaak met de nu gedwongen opname in een gesloten kliniek stinkt als een smerige beerput. Het raadsrapport overstroomt ook van de wens van jeugdzorg om de moeder psychiatrisch te verklaren (en lijken nu op succes af te stevenen).
johannes
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 jul 2012, 10:06

Re: kind meegenomen door Jeugdzorg

Bericht door johannes »

Als je het raadsrapport hebt dan kan je beter niet wachten tot de zitting om het daar te bestrijden! Het meeste is dan waarschijnlijk (en begrijpelijk) al voorgekookt, er wordt alleen nog wat doorgevraagd en geverifieerd en er moet heel wat gebeuren wil daar verandering in komen.
Schrijf een stuk (namens de moeder) met alles wat er niet deugt aan het raadsrapport en laat dat via haar advocaat tijdig naar de rechtbank gaan. Het is inderdaad een staaltje van manipulatie als iemand die zich opwerpt als belangenbehartiger driemaal genoemd wordt zonder dat duidelijk is dat het om dezelfde persoon gaat. Het moet de rechtbank duidelijk zijn dat er gemanipuleerd wordt.

Maar daarnaast, tegen adviezen in weggaan uit een psychiatrische inrichting…. Ik denk dat dat zwaar wordt aangerekend. En uit ervaring kan ik zeggen, niet ten onrechte. Ook al lijkt iemand voor een leek helder, dan nog kan er een ‘tijdbom’ in zitten. Uit de informatie hier is overigens niet op te maken waarom ze opgenomen is, op basis van wat voor diagnose. Het kan natuurlijk zijn dat ze is opgevangen in een crisiscentrum van een inrichting, wat de zaak wat gemakkelijker maakt. Maar bedenk je goed alvorens je wilt proberen aan te tonen dat ze ten onrechte is opgenomen o.i.d., dan kan je jezelf ongeloofwaardig maken. Dan word je iemand die zelf niet betrouwbaar is, die de ernst van een situatie niet inziet en mogelijk toch via de achterdeur tegen adviezen in op eigen houtje een kind zal toevertrouwen aan een moeder die daar niet mee om kan gaan. Zelf heb ik ook wat twijfels of je de psychiatrische toestand wel correct inschat, iemand wordt niet zomaar opgenomen. Mogelijk leeft die gedachte ook bij BJZ. Het gaat erom dat je probeert pleegvader te worden, zorg ervoor dat je niet je eigen ruiten ingooit.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: kind meegenomen door Jeugdzorg

Bericht door Dwaze opa »

Hallo jotem

Waar ik op basis van de beschikbare informatie grote vraagtekens bij zet is...
-de rechtsgeldigheid en noodzaak van de opname van moeders in een gesloten psychiatrische kliniek...hoe is moeders na haar vrijlating op die vrijdag,na de uitspraak van de rechter,toch weer in die kliniek terechtgekomen...hebben ze haar uit haar huis gehaald...is ze onder druk gezet en daar zou je dat gedoe met die spuit onder kunnen verstaan?Ze staat in deze natuurlijk in haar eentje tegenover meerdere lieden,die zowel verbaal als manipulatief nogal wat in hun mars hebben.
-de juistheid en de manier waarop het raadsrapport tot stand is gekomen;het lijkt mij in eerste instantie onzorgvuldig haastwerk van slechte kwaliteit.Is moeders er op gewezen dat er een vertrouwenspersoon aanwezig mag zijn tijdens het gesprek van de raadsmedewerker met haar,aannemende dat dat gesprek er is geweest.
Hoewel wij zelf in onze eigen voogdijzaak een behoorlijk positieve ervaring hebben met de behandeling van de rapportage van onze raadsmedewerker, zijn over het algemeen deze mensen vaak onvoldoende gekwalificeerd en worden ze veel te veel geschreven naar het doel wat de medewerker voor ogen heeft.Tunnelvisie heet zoiets,waar men ook bij de politie nogal eens last van heeft en wat nogal eens in een gerechterlijke dwaling wil eindigen.
Misschien is het verstandig om moeders te vragen dat jij als vertrouwenspersioon optreedt,dan kan zij dat aankaarten bij de Raad en ook de advocaat.


De door de rechtbank aan haar toegewezen advocaat hoeft op zich geen slechte zaak te zijn,maar aan zijn inzet merk je snel genoeg wat voor vlees je met de nieuwe advocaat in je kuip hebt en vooral wat hij met de door jou aangeleverde informatie doet en de mate waarop hij jou hierin betrekt.

Misschien is het ook zo langzamerhand ook de tijd jullie geval in de media aan te kaarten,want zo te zien is hier nogal sprake van schandalige praktijken.Maar daarvoor misschien nog even wachten en aanzien wat de nieuwe advocaat kan doen.
Als de lieden waar jij nu mee te maken hebt ergens een hekel aan hebben is dat wel publiciteit,waar hun kwalijke handelen boven water komt.

Nogmaals,sterkte ermee.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: kind meegenomen door Jeugdzorg

Bericht door Dwaze opa »

Het volgende schrijft johannes''Zelf heb ik ook wat twijfels of je de psychiatrische toestand wel correct inschat, iemand wordt niet zomaar opgenomen. Mogelijk leeft die gedachte ook bij BJZ. ''
De psychiatrische toestand bij iemand inschatten is m.i. sowieso een moeilijke klus en ook voor de zogenaamde gedragsdeskundigen en die bakken er soms ook niets van.
En ''dat iemand niet zomaar wordt opgenomen"" lijkt mij een nogal persoonlijke visie;dat optimisme over het goed functioneren van de geestelijk gezondheidszorg deel ik absoluut niet.
Het is en blijft heel glad ijs waarop ze zich begeven met als gevolg dat ze dan ook regelmatig op hun bek gaan,alleen wordt daar maar weinig ruchtbaarheid aangegeven.
johannes
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 jul 2012, 10:06

Re: kind meegenomen door Jeugdzorg

Bericht door johannes »

Ik heb wat dat betreft ervaring met mijn ex. Ze had wel wat eigenaardigheden, maar ik had haar nooit als psychiatrisch probleem gezien. Ze is ook opgenomen geweest en is uit eigen beweging, tegen adviezen in, weggegaan. Waar ik geen bezwaar tegen had, ze oogde destijds normaal, ook al was ze enige dagen tevoren psychotisch. Pas veel later, toen ik psychiatrische rapporten onder ogen kreeg en me er wat in ging verdiepen, werd het me duidelijk wat er echt speelde. En wat de consequenties waren, zoek maar eens op in e-psychiater de theatrale persoonlijkheidsstoornis.

Ik zeg niet dat er nooit fouten gemaakt worden, en er zijn natuurlijk wat grijze gebieden, maar ik denk dat men het toch wel vrij goed kan beoordelen. Maar als niet deskundige kan je er gewoon overheen kijken, zoals ik zelf ervaren heb.
jotem
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 nov 2009, 02:38

Re: kind meegenomen door Jeugdzorg

Bericht door jotem »

Als in de tijd dat ik nog met mijn ex woonde de procedures zo zouden zijn als nu, dan was mijn zoon direct uit huis geplaatst. In vergelijking met mijn ex is deze moeder een "eitje". En mijn ex is nog steeds zo, ik probeer haar te helpen (want moeder van mijn zoon) en kan omdat ik nu een eigen plek heb haar redelijk "managen".

Ik heb vandaag de volmacht die ik vd moeder heb gekregen naar de rechtbank verstuurd en naar de advocaat. Ik hoop dat ik binnen mag en anders plan B (dus moeder niet naar binnen, ik niet naar binnen).

Mijn voorstel aan de rechtbank is een noodsprong maar het enige dat J. weer in normaal vaarwater terecht brengt. Ik vrees alleen dat als de rechter er in mee gaat (kans lijkt mij klein) dat ik de voogd om de zoveel tijd over de vloer krijg en daar zit ik niet op te wachten (mijn zus is pleegmoeder geweest en werd ziek van de steeds wisselende voogden net afgestudeerd van wat toen de sociale academie heette).

En mannen, hartstikke bedankt voor het meelezen en geven van adviezen en het delen van ervaringen. Super!
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: kind meegenomen door Jeugdzorg

Bericht door Dwaze opa »

Hoi jotem
Als ik het volgende van jou lees; ''Als in de tijd dat ik nog met mijn ex woonde de procedures zo zouden zijn als nu, dan was mijn zoon direct uit huis geplaatst. In vergelijking met mijn ex is deze moeder een "eitje". En mijn ex is nog steeds zo, ik probeer haar te helpen (want moeder van mijn zoon) en kan omdat ik nu een eigen plek heb haar redelijk "managen'',..... kan ik mijn zoon enigszins geruststellen dat er ook voor hem mogelijk licht aan het eind van de tunnel is.Hij heeft nl. in zijn voogdijstrijd te maken met een borderliner pur sang,maar wil aan de andere kant in het belang van de kinderen dat de kinderen hun moeder blijven houden.

Voogden gedogen is het overwegen waard als dat inhoudt dat dat volgens jullie in het belang van J.is...en wie weet misschien loop je zomaar tegen een aardige en redelijke voogd aan.

Heb je ook als collega- reaguurder op Geen Stijl ontdekt bij de kidnap van de tweeling van Ilja en zijn moeder.Ook daar vindt je veel informatie over de instanties en ervaringen van lotgenoten.

Je schrijft;''En mannen, hartstikke bedankt voor het meelezen en geven van adviezen en het delen van ervaringen. Super!'...'...kijk,dat lees ik graag,aannemende dat ik ook bij één van die mannen hoor,af en toe een schouderklopje geeft voldoening en houdt de moed erin.

Succes bij de rechtbank gewenst...verwacht er niet te veel van,dan heeft een mogelijke teleurstelling niet al te veel effect.
jotem
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 nov 2009, 02:38

Re: kind meegenomen door Jeugdzorg

Bericht door jotem »

Nou, ik mocht naar binnen, maar niet spreken.
De vriend van oma (ook geen "belanghebbende") werd echter wel gevraagd of hij nog iets had toe te voegen aan de woorden van oma. Dat maakt het recht krom.

Maar goed, de advocaat heeft wel geregeld dat de rechtbank morgen de moeder ook nog hoort, en dan vrijdag de beslissing (die iig OTS inhoudt ben ik het ook wel enigszins mee eens, want moeder heeft een geschiedenis).

Ook lijkt het te zijn afgesproken dat de Raad ook nog mij zal horen (dat bracht de advocaat in, als zijnde een belangrijk onderdeel van het netwerk van J.).

Dus toch wat positieve puntjes.
jotem
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 nov 2009, 02:38

Re: kind meegenomen door Jeugdzorg

Bericht door jotem »

Ondanks de aantoonbare leugens van de Raadsonderzoeker zijn de verzoeken van de Raad ingewilligd. Mijn vertrouwen in de rechtsstaat wederom zwaar op de proef gesteld.

Ga me nu beraden hoe verder.

Moeder blijft voorlopig opgesloten in psychiatrische kliniek, en ik vrees dat ze daar lang moet blijven (want die trekt het niet dat haar zoontje haar is ontnomen, ze kan het niet rationeel krijgen, ik eigenlijk ook niet).

Lichtpuntje, de vader gaat gezag aanvragen zodat er wat meer tegenwind tegen de Raad komt.
Gesloten