Geen gezag en vakantie binnen EU

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
sley
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:54

Geen gezag en vakantie binnen EU

Bericht door sley »

Hallo,
Ik ben al 4 jaar gescheiden en de relatie tussen mij en mijn ex is slecht te noemen. Communicatie gaat stroef en omgangsregeling niet heel stabiel. Helaas heb ik geen gezag gekregen omdat de rechter de communicatie tussen mij en mijn ex te slecht vond en dit was niet in het belang van het kind. Echter nu zit ik in een spagaat. Als ik mijn ex onder druk zet als ik ergens niet mee eens ben dan blijft de communicatie slecht en krijg ik nooit gezag, maar als ik alles doe wat zij zegt dan heb ik ook geen normaal leven meer.
Maar goed, het volgende is het geval, komende voorjaarsvakantie willen wij een paar dagen naar Euro Disney. Ik verwacht dat zij hier geen toestemming voor geeft. Mijn vraag is, heb ik deze nodig aangezien Frankrijk ook een EU land is. Ik ben niet in het bezit van legitimatie bewijzen van de kinderen. Maar zou ik deze sowieso niet iedere keer moeten mee krijgen?
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Geen gezag en vakantie binnen EU

Bericht door The Driver »

Hoe oud zijn de kinderen ?

Ga je met het vliegtuig ? Dan kom je sowieso het vliegtuig al niet in.

Ga je met de auto en verblijf je daar in een hotel, daar kan je al de eerste problemen mee krijgen. Hotels kunnen een ID vragen van iedereen die daar verblijft.
Éénmaal een ID controle en je kan zomaar aangehouden worden wegens kinderontvoering ( Verdrag van Den Haag ) .
Striks genomen dien je in het buitenland, altijd een verklaring van de echtgenoot bij je te hebben, dat de kinderen met je mee mogen reizen.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Geen gezag en vakantie binnen EU

Bericht door Dwaze opa »

Hallo @sley

je zegt dat je geen gezag hebt,maar bedoel je dat het hoofdverblijf bij de moeder zit,of heb je helemaal geen gezag?...
Je kunt je al die ellende en toestanden besparen door naar een Ned.'s pretpark te gaan zoals bv Slagharen...en bij mijn weten worden daar ook huisjes verhuurd,zodat je er wat langer dan één dag kunt blijven.
Overigens sprookjeshof in Zuidlaren kan ik je ook aanbevelen,jonge kinderen vinden dat prachtig om allerlei sprookjesfiguren te zien uitgebeeld.
Volgens mij is er juridisch geen reden om jou gezag te weigeren als je tenminste niet één of andere crimineel bent of veroordeeld wegens kindermisbruik of gewelddadigheid.
Alleen een slechte communicatie lijkt mij geen houdbare reden om jou het in dat geval dan beperkte gezag te verlenen...dat moet dan wel een vreemd rechtertje..of beter gezegd ''krommertje'' zijn geweest,die zich kennelijk erg door moeders in de .luren heeft laten leggen.
Is daar de Raad van de Kinderbescherming ook nog bij betrokken geweest met bv een advies hierover aan de rechter ?Of heeft de rechter dat op eigen houtje beslist?
Gesloten