Help, begeleide omgang met mn zoon van 2.5 jaar

Plaats hier alles wat te maken heeft met omgangsregelingen.
Bent u tevreden?, is er iets mis? wat gaat er mis enz.
Plaats reactie
bubbles
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver

Help, begeleide omgang met mn zoon van 2.5 jaar

Bericht door bubbles »

Hallo,

Moeder wil mij begeleide omgang opleggen kan dit zomaar, ze wil niet dat ik mijn zoon 2.5 jaar oud nu nog thuis bij haar op kom halen op zondag omdat ze roept dat ze zich onveilig voelt. Met als gevolg dat ik hem kan bezoeken op de woensdag bij de jeugdhulp Pandor. Wat door mijn werk erg lastig is ik moet er telkens een dag voor vrij nemen voor 2.54 uur omgang. Pandor een aanfluiting van een jeugdhulp verlening is. Help
mrniemand
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver

Re: Help, begeleide omgang met mn zoon van 2.5 jaar

Bericht door mrniemand »

Beste bubbles,

Om je zo goed mogelijk advies te geven zou het verstandig zijn meer aanvullende informatie met ons te delen, zodat we meer inzicht hebben in de situatie.

Hoe is de verstandhouding tussen jou en de moeder, wat is de aanleiding dat zij zich 'onveilig' voelt? Hoeveel ruimte krijg je van de moeder om van die begeleide omgang af te wijken? Wat wil zij überhaupt? En wat wil jij zelf? In hoeverre acht je het reëel dat jullie samen tot een oplossing komen? Zo niet, dan... wordt het een zaak van de lange adem.

Enkele adviezen die ik je voor nu kan geven, pak ieder kans die je kunt pakken om een contactmoment met je zoon te realiseren.
Dit is 1. in het belang van je zoon (hechting), 2. in jouw eigen belang 3. dit kan nl. tegen je gebruikt worden als je van hier van afziet (ongeacht wat de reden hiervan is).
Probeer de rust te bewaren, probeer inzicht te verkrijgen in de situatie (zie bovenstaande gestelde vragen). Bouw een dossier op met tijdlijn en verwerk daarin relevante informatie. Voor wat betreft de huidige contact moment bij Pandor: ik snap je frustratie m.b.t. de jeugdhulp verlening, zorg er voor dat je ondanks de situatie, zij inzien dat er sprake is van warme contactmomenten tussen jou en je zoon en dat er geen enkele aanleiding is om nog langer een begeleide omgang te laten plaatsvinden.

Hopelijk heb je hier iets aan en dat andere lotgenoten je nog van nuttige tips kan voorzien.

Heel veel sterkte gewenst en zorg goed voor jezelf.
You never know how strong you are until being strong is the only choice you have...
Plaats reactie