Dilemma m.b.t. verhuizing waardoor geen co ouderschap

Plaats hier alles wat te maken heeft met omgangsregelingen.
Bent u tevreden?, is er iets mis? wat gaat er mis enz.
Plaats reactie
Koen74
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver

Dilemma m.b.t. verhuizing waardoor geen co ouderschap

Bericht door Koen74 »

Om met de deur in huis te vallen, ben overigens blij dat er zo iets bestaat als dit. Mijn probleem is het volgende, we zijn nu sinds 3 weken in scheiding, waarbij mijn partner een nieuwe vlam heeft gevonden in haar geboorteplaats Budel. Zelf zijn we wonende te Halfweg – 165 km uit elkaar.
Mijn partner heeft mij voor de volgende keuze gesteld:
1- De kinderen (2 stuks, 3 & 5 jaar) – komen onder mijn gezag en opvoeding met een bezoek regeling van 1x in de 2 weken en in samenspraak met de schoolvakanties of een gedeelte ervan.
2- De kinderen (2 stuks, 3 & 5 jaar) – komen onder haar gezag en opvoeding met een bezoek regeling van 1x in de 2 weken en in samenspraak met de schoolvakanties of een gedeelte ervan.
Het is voor haar geen optie, welke wel mijn voorkeur heeft een co-ouderschap in en rond de omgeving van Halfweg.
Haar motivatie is op punt 1: de kinderen hangen meer naar mij dan naar haar, dit komt vanwege haar onregelmatige werktijden – gedurende de avonduren en in de weekenden, ze zit in de zorg.
Ze is ondertussen vertrokken naar Budel, zonder de kinderen en we hebben de opvang aangepast zodat dit geen problemen zal opleveren met mijn werk. Waarbij de afspraak is dat ze gedurende de dinsdag en woensdag te Halfweg zal verblijven, gedurende de dagen dat er geen opvang aanwezig is voor de jongste en de oudste gewoon naar school gaat. Zij zal dan gedurende deze 2 dagen aanwezig zijn om als “gezin” deze 2 dagen te spenderen. Verder is haar aanwezigheid afhankelijk van haar onregelmatige rooster met max 2 overnachtingen. De rest van haar tijd zal ze verblijven bij haar nieuwe partner te Budel. Waarbij ik de volledige zorg van de kinderen op mij zal nemen zodat zij haar nieuwe leven kan starten en voorbereidingen kan treffen om de kinderen te verplaatsten naar Budel.
Een co ouderschap ziet zij niet zitten omdat zij van mening is dat haar sociale netwerk omgeving Budel is, welke mijns inziens onzin is aangezien ze gedurende onze relatie (10 jaar) niet of nauwelijks heeft omgekeken naar dit netwerk vanwege een verstoorde relatie met haar moeder en broer. Maar dit is nu opeens haar motivatie waarin ik kan breken of barsten.
De komende 6 weken en/of met verlenging gaan we bekijken:
1 of het voor mij haalbaar is om de zorg van de kinderen op mij te nemen
2 of het voor haar haalbaar is om de kinderen bij mij te laten
De hamvraag bij mij is nu, want de informatie die ik hieromtrent kan vinden is niet echt duidelijk aangezien het internet zo is opgesteld dat je precies kan vinden wat je wil horen.
Hoe groot is de slagingskans dat als ik het voor de rechter laat komen, dat zij zich in de omgeving Halfweg moet gaan vestigen met of zonder haar nieuwe partner om een co-ouderschap aan te gaan. Dit is wat mij het beste lijkt voor de kinderen aangezien ze dan een regelmatige omgang hebben met beide ouders. Maar zo wil zij het niet zien, zoals ze zelf zij – ik ben egoïstisch, ik wil gelukkig zijn en dit geluk wil ze kost wat kost vinden in Budel.
Pellepom
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver

Re: Dilemma m.b.t. verhuizing waardoor geen co ouderschap

Bericht door Pellepom »

Je bent blijkbaar meer vader dan zij moeder.
Je zit erg vers in je scheiding.
Je zoekt info voor je 'veel voorkomende probleem' en vindt niets specifieks.

Stop met zoeken!
Je bent een super vader.

En super dat je ex dat bevestigde.

Een co-ouderschap gaat ervan uit dat de ouders de zorg voor hun kinderen intact willen laten na hun scheiding. Haar veronderstelde verhuizing staat daar haaks op. En dat vindt de rechter niet mooi.

Vroeger was het vader moeder kinderen.
Tegenwoordig kinderen moeder vader.

Tip: maak een eigen prioriteiten lijst.
Bv: 1) kinderen 2) ander ding
Of 1) kinderen 2) nog iets anders
🤗😎
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige

Bericht door ll2014 »

In principe zal een rechter nooit een co-ouderschap opleggen als er niet in het begin vrijwillig door beide ouders voor is gekozen.
Wat dat betreft zijn je kansen dus nul komma nul.
Als jij voor de scheiding ook al meer de zorg voor de kinderen had zal de rechter ook snel kiezen voor de door jou genoemde optie 1 en de kinderen aan jou toewijzen, zeker als je ex dat ook al aangeeft.
Om je kinderen ook een moeder te laten hebben kan je misschien er voor zorgen dat de omgangsregeling wat ruimer is, maar dat moet je ex dan wel willen.
Maar wat bedoel je met dat je ex voorbereidingen treft om de kinderen naar Budel te verplaatsen?
immanuel
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver

Bericht door immanuel »

Koen74 schreef: 22 aug 2020, 15:43 Om met de deur in huis te vallen, ben overigens blij dat er zo iets bestaat als dit. Mijn probleem is het volgende, we zijn nu sinds 3 weken in scheiding, waarbij mijn partner een nieuwe vlam heeft gevonden in haar geboorteplaats Budel. Zelf zijn we wonende te Halfweg – 165 km uit elkaar.
Mijn partner heeft mij voor de volgende keuze gesteld:
1- De kinderen (2 stuks, 3 & 5 jaar) – komen onder mijn gezag en opvoeding met een bezoek regeling van 1x in de 2 weken en in samenspraak met de schoolvakanties of een gedeelte ervan.
2- De kinderen (2 stuks, 3 & 5 jaar) – komen onder haar gezag en opvoeding met een bezoek regeling van 1x in de 2 weken en in samenspraak met de schoolvakanties of een gedeelte ervan.
Het is voor haar geen optie, welke wel mijn voorkeur heeft een co-ouderschap in en rond de omgeving van Halfweg.
Haar motivatie is op punt 1: de kinderen hangen meer naar mij dan naar haar, dit komt vanwege haar onregelmatige werktijden – gedurende de avonduren en in de weekenden, ze zit in de zorg.
Ze is ondertussen vertrokken naar Budel, zonder de kinderen en we hebben de opvang aangepast zodat dit geen problemen zal opleveren met mijn werk. Waarbij de afspraak is dat ze gedurende de dinsdag en woensdag te Halfweg zal verblijven, gedurende de dagen dat er geen opvang aanwezig is voor de jongste en de oudste gewoon naar school gaat. Zij zal dan gedurende deze 2 dagen aanwezig zijn om als “gezin” deze 2 dagen te spenderen. Verder is haar aanwezigheid afhankelijk van haar onregelmatige rooster met max 2 overnachtingen. De rest van haar tijd zal ze verblijven bij haar nieuwe partner te Budel. Waarbij ik de volledige zorg van de kinderen op mij zal nemen zodat zij haar nieuwe leven kan starten en voorbereidingen kan treffen om de kinderen te verplaatsten naar Budel.
Een co ouderschap ziet zij niet zitten omdat zij van mening is dat haar sociale netwerk omgeving Budel is, welke mijns inziens onzin is aangezien ze gedurende onze relatie (10 jaar) niet of nauwelijks heeft omgekeken naar dit netwerk vanwege een verstoorde relatie met haar moeder en broer. Maar dit is nu opeens haar motivatie waarin ik kan breken of barsten.
De komende 6 weken en/of met verlenging gaan we bekijken:
1 of het voor mij haalbaar is om de zorg van de kinderen op mij te nemen
2 of het voor haar haalbaar is om de kinderen bij mij te laten
De hamvraag bij mij is nu, want de informatie die ik hieromtrent kan vinden is niet echt duidelijk aangezien het internet zo is opgesteld dat je precies kan vinden wat je wil horen.
Hoe groot is de slagingskans dat als ik het voor de rechter laat komen, dat zij zich in de omgeving Halfweg moet gaan vestigen met of zonder haar nieuwe partner om een co-ouderschap aan te gaan. Dit is wat mij het beste lijkt voor de kinderen aangezien ze dan een regelmatige omgang hebben met beide ouders. Maar zo wil zij het niet zien, zoals ze zelf zij – ik ben egoïstisch, ik wil gelukkig zijn en dit geluk wil ze kost wat kost vinden in Budel.
Goedemorgen,
Mijn ex wil ook verhuizen van Amsterdam naar Leerdam. Heeft ongeveer een jaar geduurd voordat ik een omgangsregeling heb kunnen krijgen middels meerdere rechtszaken. Heb mn zoontje nu 2 x 2 uur doordeweeks en elke zaterdag van 10 tot 18.00 en om de 3 weken slaapt ie bij mij. Dit wil ik op den duur uitbreiden naar co ouderschap. Als ze verhuisd dan gaat dit m niet worden. Dus heb ik het een en ander uitgezocht . Indien ex wil verhuizen moet jij toestemming geven. Anders moet ze idd vervangende toestemming krijgen vd rechter. 8 van de 10 x krijgt ze geen toestemming tenzij het in het belang van de kinderen is. Dit is niet het geval. Kinderen hebben er geen baat bij. Je ex wel. Kinderen niet.
Plaats reactie