Omgang stop zetten vanuit vader

Plaats hier alles wat te maken heeft met omgangsregelingen.
Bent u tevreden?, is er iets mis? wat gaat er mis enz.
Plaats reactie
Path
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver

Omgang stop zetten vanuit vader

Bericht door Path »

Beste forum leden,

Wat een verhalen zeg zonde dat het zo moet lopen. Ik wens alle vaders veel sterkte. Nu mijn verhaal: even in het kort alle in een ouds zijn nu even niet van belang.

Mijn ex is verhuist ver weg, de kinderen mee genomen incl kinder kamers. En inboedel. Ik heb dit aanhangig gemaakt en mijn ex kon de kinderen afstaan hoofdverblijf plaats is aan mijn toegewezen. Ja heren het kan echt binnen vier maanden. Moeder heeft een uiterste gewelddadige vriend dus de kinderen mogen niet naar haar toe en we hebben nu een bezoek regeling onder toezicht. Maar moeder komt met regelmaat van de klok niet opdagen. Moeder moest van mij een alcohol en drugs test doen en ze heeft positief op cannabis getest. Ze drinkt ook heel veel maar tijdens de test was ze nuchter. Drie maanden van te voren gestopt. Wel nu. In combinatie met de test, alcohol en het niet na komen van zowel de bodemeisen, geen alcohol en drugs en de omgang regeling onder toezicht. Ben ik er wel klaar mee. Ik zit steeds met teleurgestelde kinderen, wil ik er mee stoppen en moeder helemaal uit beeld hebben. Moeder heeft gezag maar doet er ook niks mee, ze tekend niet of nooit voor vakantie, niet voor spel en ontspanning, zwemmen, gym, paardrijden. Ik wil dat moeder van haar gezag ontzegd word en doe regeling stopt. Bjz natuurlijk niet. Die vind juist dat moeder, gelet op haar persoonlijke situatie en problematiek het nog GOED doet. Wie o wie heeft raad? Zijn er meerdere vaders die dit hebben? Heeft iemand het voor elkaar gekregen dat zijn ex uit het ouderlijke gezag werd gezet? Graag u reactie.
Mt vr gr.
BetsLenie
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver

Re: Omgang stop zetten vanuit vader

Bericht door BetsLenie »

Hoe vaak is er begeleide omgang? Hoe oud zijn de kinderen? Er zijn meer vragen in die richting. Persoonlijk vind ik of het nou een vader of een moeder betreft dat er enige omgang zou moeten zijn. Maar dit kan wel beperkt zijn. Drie keer per jaar elkaar zien kan op zich voldoende zijn om een band in stand te houden die op termijn vanzelf door de kinderen verder kan worden ingevuld of niet. Hangt van karakters af.
Vooral het blijven strijden over hoeveel, hoe vaak, wanneer enzovoorts is schadelijk voor de kinderen. De kinderen leren begrijpen dat de andere ouder nou eenmaal zo is als die is is belangrijker voor de kinderen. Zou er hier geen forensische mediation kunnen helpen? Leg het eens voor aan BJZ. Dit om in het belang van de kinderen duidelijkheid te krijgen!
Er zijn forensisch mediators die ook zonder inzet van een rechter op die wijze kunnen werken en BJZ kan hier op in zetten als ze dat willen.
Condat47
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver

Re: Omgang stop zetten vanuit vader

Bericht door Condat47 »

Beste Path,

Ik snap best dat jij klaar bent met het gedrag van moeder maar toch vind ik je houding om zoals jij schrijft 'moeder helemaal uit beeld' te willen laten verdwijnen net iets te ver gaan.
Je schrijft dat er al een OTS is. Dit betekend dat jeugdzorg zich met de zaak bemoeid en moeder dus op de vingers kan tikken als zij haar afspraken niet na komt d.m.v. een Schriftelijke aanwijzing (SA). Wat doet jeugdzorg momenteel om moeder in het gareel te houden? Daarnaast kan ik best begrijpen dat als moeder nooit tekent voor belangrijke zaken jij vind dat zij geen gezag meer zou moeten hebben over de kinderen. Dit zou je wel kunnen gaan regelen door een gerechtelijke procedure aan te spannen. Ik vind dat je daar zeker een punt heb, wat nadelig is voor de kinderen. Ik ga er vanuit dat je, je beweringen dat moeder nooit tekent gewoon kan onderbouwen met bewijzen (dossieropbouw).

Dat betekend overigens nog steeds niet dat je moeder volledig uit beeld van de kinderen zou moeten houden. Hoe slecht haar houding ook is, kinderen hebben twee ouders nodig en voor de ontwikkeling van hun identiteit moet het voor de kinderen wel altijd mogelijk zijn om straks contact te kunnen opbouwen, hoe gering dat contact ook is omdat moeder steeds verzuimd. Natuurlijk is het supersneu om je kinderen steeds teleurgesteld te zien maar blijf toch positief over moeder praten waar de kinderen bij zijn. Contact met moeder zou ook op een andere manier kunnen dan enkel fysiek, bv video whattsapp, kaartjes, telefoon. Ik noem maar wat, als moeder maar op enig manier in het leven blijft, of terug kan komen van de kinderen. Dat dit hopen ellende met zich mee brengt is zeker niet goed te praten. Ik kan je alleen maar adviseren om je zo goed mogelijk te verdiepen wat het betekend als kinderen 1 van de ouders totaal uit beeld is op latere leeftijd. Misschien heb je het een beetje zwart/wit opgeschreven, dat kan natuurlijk ook :? . Veel sterkte in ieder geval.
Plaats reactie