id kaart

Plaats hier alles wat te maken heeft met omgangsregelingen.
Bent u tevreden?, is er iets mis? wat gaat er mis enz.
Plaats reactie
prinssen
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver

id kaart

Bericht door prinssen »

ik wil me zoon een langweekend mee nemen naar de camping maar voor registratie bij de camping word een id kaart gevraagd.
moeder weigert deze af te geven . wat mag, wat kan ik doen
camping is gewoon in nederland
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige

Re: id kaart

Bericht door ll2014 »

Als je zoon 14 jaar of ouder is, dan moet hij altijd kunnen beschikken over zijn id-kaart, dus dan mag moeder deze helemaal niet vasthouden.
Bij 12 jaar of ouder geldt dit al voor het openbaar vervoer, en voor de zorg al vanaf de geboorte.
Moeder gaat dus zwaar in de fout!
Condat47
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver

Bericht door Condat47 »

Jeetje, wat vervelend zo vlak voor de vakantie.

Weet je wat de reden is dat moeder het ID niet wil afgeven?
Heb je dit op papier (bv. mailtje van moeder waarom ze niet wil).

Je zou ook vervangende toestemming bij de rechter kunnen aanvragen voor een paspoort, dan heeft hij bij moeder een ID en bij vader een paspoort. Ja, dit kost 1 keer geld maar minder dan dat je een kort geding procedure of welke andere procedure dan ook moet aanspannen, aangezien de griffiekosten al 297 euro bedragen.

Ik hoop dat dit een oplossing voor je is.

Je zou moeder ook een copy (foto via wattsapp) van het ID kunnen vragen waarmee je wel gewoon je kan inschrijven op de camping als het enkel om de inschrijving te doen is. Moeder blijft dan wel dwars maar dan heb jij het probleem onder controle. Natuurlijk zou je gewoon het ID mee moeten krijgen maar de kans dat men hier in Nederland daadwerkelijk controleren is klein dus dat risico zou ik nemen ipv het op de spits te drijven.

Succes en hopelijk een fijne vakantie.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige

Bericht door ll2014 »

Condat47 schreef: 08 jul 2019, 10:45 Je zou ook vervangende toestemming bij de rechter kunnen aanvragen voor een paspoort, dan heeft hij bij moeder een ID en bij vader een paspoort. Ja, dit kost 1 keer geld maar minder dan dat je een kort geding procedure of welke andere procedure dan ook moet aanspannen, aangezien de griffiekosten al 297 euro bedragen.
Volgens mij ben je bij een zaak voor het aanvragen van vervangende toestemming net als bij andere familierechtzaken evengoed griffierechten kwijt. Je ex overigens ook, dus misschien dat ze wat normaler gaat doen als je haar dat duidelijk maakt.

https://www.rechtspraak.nl/Uw-Situatie/ ... 6e81fe8ab4
Plaats reactie