vraag

Plaats hier alles wat te maken heeft met omgangsregelingen.
Bent u tevreden?, is er iets mis? wat gaat er mis enz.
Plaats reactie
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver

vraag

Bericht door WaVe! »

1. Ik had met hex afgesproken dat ik ons dochter van 4½ in de zomervakantie van dinsdag 10:00 zou ophalen in Hoogvliet (waar hex bij haar moeder verblijft) t/m donderdag 19:00 terug in Hoogvliet.

dit hadden we afgesproken nog voor de uitspraak en via mail bevestigd!

2. Nu is de uitspraak van de rechter 20 juli gekomen: dinsdag brengt moeder om 10:00 kind bij mij aan de deur en ik breng kind woensdag 18:00 terug

zaterdag 10:00 brengt moeder haar bij mij en ik breng kind 18:00 terug.

3. Ondanks dit zijn we het wederom 23 juli via mail met CC naar advocaten overeengekomen zoals eerste afspraak (punt 1)

situatie

Nu was de kleine hier gisteren (woensdag)

ondanks dat ik met hex schriftelijk overeen kwam tot een omgangsregeling heeft hex mij gisteren 1 augustus 2018 om 17:13 uur boos opgebeld dat zij via iemand (?) uit de buurt heeft vernomen dat dochter verwaarloosd en ziek met mij buiten gezien is. Daarbij hebben hex en haar zusje mij door de telefoon bedreigd om dochter te komen ophalen en de regeling zoals overeengekomen de rug toe te keren. 

Ze schreeuwden zo hard dat dochter alles van het gesprek kon mee luisteren omdat ik haar hielp met eten. Dochter werd erg onrustig en begon keihard te huilen. Ik heb haar in haar kamer laten spelen om tot rust te komen.

Ik heb hierdoor meteen contact gezocht met Politie Haaglanden. 

Om 19:04 stonden hex, haar moeder en haar zusje hier woedend voor de deur en dreigden wederom met het meenemen van dochter. Oma heeft volgens mijn buren tegen mijn deur geschopt. Ik was toen boven met dochter.

Dat terwijl ik nog nóóit bij hén in Spijkenisse of Hoogvliet voor de deur ben geweest.

Ik heb vervolgens het alarmnummer 112 gebeld en liet mevrouw en haar familie buiten staan. Er arriveerde een politiebusje met een (wijk)agente mevrouw die mij eergisteren nog met dochter een ijsje zag eten in Verhaeghe en zij bevestigde dat dochter er toen goed uitzag en dat dochter volgens de gemaakte en bevestigde regeling vandaag niet mee hoefde met hex. De wijkagente was tevens getuige van het feit dat dochter er keurig en gezond uit zag eergisteren én gisteren. Zij heeft beide dagen met dochter gesproken.

Oma werd hierop woest en dreigde ook de wijkagente met het indienen van een klacht tegen haar omdat zij "partijdig" zou zijn. De wijkagente bleef kalm en wilde verder met haar uitleg terwijl oma met zusje haar continue in de rede vielen. 

Hierop zei de wijkagente dat zij nu eens moesten zwijgen omdat het hun niks aangaat, het is een gezinskwestie en ze het maar via de advocaat moesten uitvechten. Uiteindelijk vertrokken de drie dames met de staart tussen de benen.

Dochter die voorheen erg moe was, net zou gaan eten en slapen is erg geschrokken van de situatie, heeft hierdoor weinig gegeten. Ze noemde het "erg gemeen van mama" en huilde constant aan een stuk door. Uiteindelijk heb ik haar stil kunnen krijgen door een spelletje met haar te spelen. Dochter is angstig dat ze na donderdag nooit meer mag komen overnachten. Iets waar ze erg naar uitkeek en met papa samen de dagen van aftelde.

Wat moet ik voor a.s. dinsdag doen?
Als ik naar Hoogvliet ga staat hex straks met kind voor de deur en wanneer moet ik dochter terugbrengen.

Advocaten zijn op vakantie
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
Leermoment
Zeer deskundige schrijver

Re: vraag

Bericht door Leermoment »

Pfff, jij hebt ook een leuke ex. Gelukkig heb je goed gehandeld.

Hoe nu verder? Eigenlijk is het heel simpel, de beschikking van de rechter moet je volgen. Als je daarvan wilt afwijken, zal je dit in overleg met je ex moeten doen en duidelijk schriftelijke afspraken maken. Oude afspraken zijn met de beschikking komen te vervallen en als je toch de oude afspraken volgt, kan je ex met de beschikking naar de politie en zit jij fout.

Suc6 ermee.
bliep
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver

Bericht door bliep »

Ben het eens met Leermoment om de beschikking aan te houden.

Verder is het zaak om je dochter en jezelf(!) zoveel mogelijk te beschermen tegen het grillige gedrag van haar eigen moeder en haar oma.

Als in bijzijn van je dochter je ex zich aan de telefoon niet redelijk kan gedragen meldt haar dan, op een neutrale en rustige manier/toon dat jij de verbinding gaat verbreken en dat ze terug kan bellen als bijvoorbeeld je dochter op bed ligt. Ga niet in verdediging want je ex gelooft je toch niet. Laat je ex maar kletsen en ga niet in discussie met haar. Bedank haar eerder bijvoorbeeld over haar gemelde zorgen. Niet meer niet minder.

Meldt ook duidelijk aan je ex en wederom op een neutrale toon dat jij niet meer wil dat ze onaangekondigd voor je deur staat. Ga absoluut niet dreigen met aangiften et cetera en dat jij het in het belang van je dochter vindt. Dit werkt averechts en als olie op het vuur.

Zorg ervoor dat jij emotioneel niet meer aanraakbaar wordt en bedenk dat je ex haar strijd ooit eens op geeft.
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver

Bericht door WaVe! »

Leermoment schreef: 02 aug 2018, 09:22 Pfff, jij hebt ook een leuke ex. Gelukkig heb je goed gehandeld.

Hoe nu verder? Eigenlijk is het heel simpel, de beschikking van de rechter moet je volgen. Als je daarvan wilt afwijken, zal je dit in overleg met je ex moeten doen en duidelijk schriftelijke afspraken maken. Oude afspraken zijn met de beschikking komen te vervallen en als je toch de oude afspraken volgt, kan je ex met de beschikking naar de politie en zit jij fout.

Suc6 ermee.
de politie stelde mij in mn gelijk. hex is na de beschikking per mail afgeweken van de uitspraak en heeft dat bevestigd dus punt 1
Leermoment

indien je ex na de beschikking per mail kenbaar heeft gemaakt een verandering te willen en jij bent daarmee akkoord gegaan, dan kan je de verandering aanhouden. Ik lees echter bij punt 1 dat deze afspraak gemaakt was voor de uitspraak en dan is de uitspraak leidend.
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver

Bericht door WaVe! »

Leermoment schreef: 02 aug 2018, 15:25 indien je ex na de beschikking per mail kenbaar heeft gemaakt een verandering te willen en jij bent daarmee akkoord gegaan, dan kan je de verandering aanhouden. Ik lees echter bij punt 1 dat deze afspraak gemaakt was voor de uitspraak en dan is de uitspraak leidend.
voor en na ja
Leermoment

Na is wel weer gunstig. Moet dat wel duidelijk op papier staan. Indien dat het geval is, dan kan je de onderlinge afspraak gewoon aanhouden.
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver

Bericht door WaVe! »

ben naar politie geweest,

ze zegt t is n civiele zaak, afspraken anders dan de beschikking moeten via de rechter

de beschikking is ten alle tijden meest krachtig

als hex morgen niet komt met kind kan ik de politie bellen om te komen kijken en melden dat t kind niet is gebracht
[maaaar ze gaan dochter niet ophalen ofzo bij moeder

je mag zelf afspr maken onderling maar dan bemoeit politie er niet mee

wat ik dan niet snap is waarom mn dochter afgelopen woensdag wel t/m donderdag van de (wijk)agente mocht blijven volgens de door ons gemaakte mail afspraak. (wat achteraf wel in mijn voordeel was natuurlijk)
Leermoment

Zelfs met beschikking is de politie niet altijd erg behulpzaam. Maar als jullie andere afspraken hebben gemaakt NA de beschikking, sta je minder sterk. Beschikking is meest rechtsgeldig maar als je daarna andere afspraken maakt, moet je je er wel aan houden. Als je toch liever de beschikking aan wil houden, dan moet je dat kenbaar maken bij je ex.
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver

Bericht door WaVe! »

Leermoment schreef: 03 aug 2018, 17:49 Zelfs met beschikking is de politie niet altijd erg behulpzaam. Maar als jullie andere afspraken hebben gemaakt NA de beschikking, sta je minder sterk. Beschikking is meest rechtsgeldig maar als je daarna andere afspraken maakt, moet je je er wel aan houden. Als je toch liever de beschikking aan wil houden, dan moet je dat kenbaar maken bij je ex.
volgens de beschikking zou hex hier vandaag om 10:00 met dochter moeten zijn, ze kwam niet en op aanraden van de politie die mij gisteren op het bureau zei toen ik vroeg wat ik moest doen heb ik de politie gebeld.

Politie kwam aan de deur, las de beschikking op mijn gsm en zei dat ik het via de advocaten en rechter moet uitvechten.
Ze belden hex op die zei dat ze niet zou komen en dus zegt politie rustig "we kunnen t kind niet ophalen bij uw ex in Hoogvliet"

terwijl ik met mn advocaat telefonisch overleg voer drukt de agent mn gsm uit.

sta je dan...
Leermoment

Tja, zoals ik al zei. Zwaar klote is dit. Hoe ga je nu verder?
JCC
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver

Bericht door JCC »

Aan het begin leek je in het voordeel door de wijkagente, kan je haar bereiken?

Ga nu verder geen domme dingen doen terwijl je emoties de overhand voeren. Dat is een dringend advies. Mijn kinderen zijn eens uit de auto gehaald toen ik ze op kwam halen. Ik vroeg om een half uurtje speling in de tijd van terugbrengen wat een reden leek te zijn om haar kinderen het weekend met hun vader niet te gunnen. Achteraf ben ik blij dat ik me heb kunnen beheersen, je zou een geweldige juridische stok aanreiken.
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver

Bericht door WaVe! »

Leermoment schreef: 04 aug 2018, 13:22 Tja, zoals ik al zei. Zwaar klote is dit. Hoe ga je nu verder?
Denk niet dat ik veel kan dan de beschikking volgen. Ik heb sowiso gevraagd om een 4-gesprek met hex, haar advocaat en de mijne
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver

Bericht door WaVe! »

JCC schreef: 04 aug 2018, 17:30 Aan het begin leek je in het voordeel door de wijkagente, kan je haar bereiken?

Ga nu verder geen domme dingen doen terwijl je emoties de overhand voeren. Dat is een dringend advies. Mijn kinderen zijn eens uit de auto gehaald toen ik ze op kwam halen. Ik vroeg om een half uurtje speling in de tijd van terugbrengen wat een reden leek te zijn om haar kinderen het weekend met hun vader niet te gunnen. Achteraf ben ik blij dat ik me heb kunnen beheersen, je zou een geweldige juridische stok aanreiken.

de wijkagente kun je alleen bereiken via het landelijk nummer helaas en dan maar hopen wanneer ze je terugbelt.

Ze heeft mij vanochtend teruggebeld en zei dat het via advocaten en rechter moest. Zij kon niet bemiddelen omdat ze zei "je ex is sowiso geen fan van mij...ook omdat ze geen gelijk kreeg die dag"
Ze zei dat ze alleen optreed bij calamiteiten, bedreigingen aan de deur etc.

Nee domme dingen, bedreigen, langsgaan, stalken, ontvoeren, etc. doe ik allemaal niet hoor. Ben kalm
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver

Bericht door WaVe! »

bliep schreef: 02 aug 2018, 11:23 Ben het eens met Leermoment om de beschikking aan te houden.

Verder is het zaak om je dochter en jezelf(!) zoveel mogelijk te beschermen tegen het grillige gedrag van haar eigen moeder en haar oma.

Als in bijzijn van je dochter je ex zich aan de telefoon niet redelijk kan gedragen meldt haar dan, op een neutrale en rustige manier/toon dat jij de verbinding gaat verbreken

Zorg ervoor dat jij emotioneel niet meer aanraakbaar wordt en bedenk dat je ex haar strijd ooit eens op geeft.
Beschermen doe ik zeker alleen is het lastig bij een kind van 4½ omdat ze haar van alles inpraten en omkopen.
Een voorbeeld was dat mijn vader recent is overleden en ik vanwege rouwperiode en een keelontsteking de kleine meid niet kon ophalen, ik meld dagen vt voren af...staat hex met de kleine te wachten in Hoogvliet bij de Lidl (afspreek plek), belt mij op 'waar blijf ie nou?' en zegt tegen de kleine 'papa wilt je niet ophalen!'

Klopt ik had moeten ophangen, de kleine zat op mijn schoot te eten en hoorde moeder, zusje en oma schreeuwen.

Dat ze t opgeeft hoor ik idd vaker en ik hoop het ook ja.
Plaats reactie