Advies van de Raad van Kinderbescherming altijd gevolgd?

Plaats hier alles wat te maken heeft met omgangsregelingen.
Bent u tevreden?, is er iets mis? wat gaat er mis enz.
Plaats reactie
Papppa
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver

Advies van de Raad van Kinderbescherming altijd gevolgd?

Bericht door Papppa »

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.

Al jaren bezig een goede omgangregeling met mijn ex te treffen. Nu is in het kader van de rechtszaak een adviesrapport geschreven door de Raad van de Kinderbescherming. Hierin wordt het co-ouderschap afgeraden, maar een ruime omgangsregeling geadviseerd...

Ik lees dat het advies van de RvdK niet altijd wordt overgenomen maar vaak wel. Maar, kan iemand mij ook vertellen hoe vaak het klakkeloos overgenomen wordt?
Wie heeft er ook te maken gehad met een advies van de RvdK? En werd dit wel/niet overgenomen?

Alle reacties worden op prijs gesteld!!!
Leermoment
Zeer deskundige schrijver

Re: Advies van de Raad van Kinderbescherming altijd gevolgd?

Bericht door Leermoment »

Bij mij werd het advies van de RvK klakkeloos overgenomen hoe absurd ook. Mijn baan kwijt, nieuwe procedure en weer de RvK erbij. Deze medewerker vond de vorige regeling absurd en adviseerde een andere regeling. Iets beter maar ik kom nooit meer aan de bak in mijn vakgebied. Dus bij mij 100% score voor de RvK.
Papppa
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver

Bericht door Papppa »

Beste Leermoment,

Voor mij geeft het hoop dat het advies van de Raad wordt overgenomen. Het advies is namelijk dat mijn zoon grotendeels bij mij komt ivm met een beter en stabieler opvoedingsklimaat. Dit valt natuurlijk bij de andere kant niet zo goed...

Ontzettend f*cked up dat je je baan kwijt bent geraakt. Misschien dat je dit nu kunt inzetten dat je er nu 100% voor je kinderen kunt zijn?
Is het tweede advies nu ook overgenomen? Hoop het.
Leermoment

Bericht door Leermoment »

Ach, jammer van die baan en die branche. Ik maak nu winkelwagens schoon en ben erg gelukkig met mijn leven😄. Uitdaging in het werk is er niet maar ik zie de kids elk weekend en heb nieuwe vrienden. Geniet nu weer van het leven en neem ook de complete schuld op me zodat alles nu is afgerond en ik weinig met mijn ex te maken heb.

Ja, het tweede advies is ook klakkeloos overgenomen. Daardoor kan ik in mijn branche echt geen werk meer vinden. Maar ff kids elk weekend is ook erg fijn😄. Ene weekend zaterdag terugbrengen en ander weekend gaan ze zondag terug.
Plaats reactie