Mijn ex indoctrineerd mijn kinderen

Plaats hier alles wat te maken heeft met omgangsregelingen.
Bent u tevreden?, is er iets mis? wat gaat er mis enz.
Plaats reactie
Papa van 2
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver

Mijn ex indoctrineerd mijn kinderen

Bericht door Papa van 2 »

Hallo vaders, Over 2 weekjes is het weer mijn beurt dat ik mijn 2 dochters (tweeling van 5.5 jaar) 3 weken thuis heb ivm de zomervakantie. Grof gezegd is het de aller eerste keer. De eerste zomervakantie na de scheiding heb ik de kinderen alleen om het weekend gehad (zoals de normale regeling, buiten de vakanties om). Vorig jaar was het de bedoeling dat ze 3 weken zouden komen, maar mijn ex heeft toen een operatie van een van de meiden net voor mijn vakantie gepland. Mijn dochter mocht toen 2 weken niet buiten komen of zwemmen etc, en de planning was om naar een camping in NL te gaan. De hele vakantie is in de soep gevallen en heeft alleen maar stress opgeleverd. Ik had gehoopt dat dit jaar op een normale manier kon verlopen tot dat ik een paar dagen geleden een appje kreeg van mijn ex dat dezelfde dochter voor onderzoek naar Adelante moet en dat kon alleen maar in de eerste week van onze vakantie gepland worden. Aangezien ik en mijn vriendin al vanalles gepland hebben voor de ons 4tjes is die dag ook al vol. Ik heb aangegeven dat ik helaas niet akkoord kan gaan met de afspraak ivm onze eigen planning. Haar antwoord was dat ik geen moer om de toekomst van de kinderen geef en alleen maar aan mezelf denk. Ook appt me ze nu elke dag sinds dat moment dat de kinderen helemaal geen zin hebben om naar mij te komen. Nu doet ze dit geregeld (lees elke keer op de woensdag voordat ik de meiden op vrijdag ga ophalen), maar de meiden komen steeds mindermee, maar ik wil ze niet dwingen. Toch begint het er steeds meer op te lijken dat mijn ex op de kinderen in praat zodat ze niet meer met mij mee willen en ik maak me dan ook best druk om de zomervakantie. Wat als de kinderen nu weer zeggen dat ze niet mee willen? Ompraten lukt me niet meer, omdat mijn ex veel meer tijd heeft om op ze in te praten. En ze paaien met kadotjes wil ik niet doen, want dit is hetgeen wat mijn ex continu doet.

Het grappige is wel dat de kinderen bij ons bijna nooit ruzieen, ze luisteren in een keer naar mij of mijn vriendin(mijn ex schreeuwt veel tegen de kinderen volgens de meiden). Ze vallen heel makkelijk in slaap, meestal binnen een minuut (bij mijn ex duurt dat 2 uur en gaat gepaard met veel drama) Ze geven zelfs aan dat ze het fijn bij ons vinden en ze zijn zo blij dat mijn vriending niet continu op ze schreeuwt want dat doen hun echte mama wel altijd. We zien gewoon dat de meiden tot rust komen bij ons en dat ze er tegen op kijken om naar weer naar huis te gaan de drukte in .

Maar wat kan ik er tegen doen dat mijn ex onze kinderen niet zo beinvloed? Tips zijn van harte welkom!
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver

Re: Mijn ex indoctrineerd mijn kinderen

Bericht door Leermoment »

Pfff, wat een rotsituatie. Zelf heb ik ook een ex die de kinderen tegen mij opstookt. De oudste heeft mij een aantal weken niet willen zien en dat heb ik erg begripvol geaccepteerd. Geen negatief woord over mijn ex gezegd en verteld dat ik het wel begrijp dat hij mij niet wil zien met alles wat hij weet. Wel verteld dat wat hij denkt, niet waar is. Op een gegeven moment vond moeder het niet meer zo handig en heeft hem gedwongen om naar mij te gaan. Met open armen was hij welkom en nu gaat het steeds beter tussen ons. Niet dwingen, niet negatief praten over je ex en klaarstaan voor de kids. Verder kan je niks doen aan een ex die zo is.
BetsLenie
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver

Re: Mijn ex indoctrineerd mijn kinderen

Bericht door BetsLenie »

Inderdaad heel herkenbaar. Bij ons indoctrineert ex de kinderen en werpt allerlei problemen op zodat ze niet willen of zouden willen komen. Maar vervolgens dwingt ze ze dan om te gaan omdat zij zelf andere plannen heeft met haar nieuwe vriend. Dat gaat dan vaak fout met de oudste omdat die alle kritiek die ex heeft meebrengt en ook uit tijdens verblijf bij vader. Heel lastig allemaal.
Goed nadenken wat in jouw eigen situatie het beste past om te doen. Er is geen algemene regel omdat mensen allemaal net iets verschillen van elkaar en dus ook de situatie. En kinderen zijn ook mensen. Wordt vaak vergeten.
Plaats reactie