Vrouw houd kinderen weg en trekt tijdelijk bij een vriendin in

Plaats hier alles wat te maken heeft met omgangsregelingen.
Bent u tevreden?, is er iets mis? wat gaat er mis enz.
Plaats reactie
Jari
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver

Vrouw houd kinderen weg en trekt tijdelijk bij een vriendin in

Bericht door Jari »

Hallo.
Ik zit met een probleem
Mijn (ex) vrouw houd de kinderen bij me weg en verteld niet waar ze verblijven en hoe het met ze gaat. Er is ook nog geen tijdelijke voorziening geregeld wel aangevraagt bij de rechter maar kan nog 2 a 3 weeken duuren en heb de kinderen (4jaar dochter 7 maand zoon) 2 weeken niet meer gezien en mis ze enorm.
Tevens beschuldigt ze me van mishandeling en drugs verslaving wat dus absoluut niet waar is. Die beschuldigingen heeft ze ook aangegeven bij de school van mijn dochter en bij de gastouder van mijn zoon. Ik heb al een melding gedaan bij de politie dat ze mijn kinderen ontrekt maar die konden niks doen.
Ik zal in het kort even vertellen hoe de scheiding tot stand is gekomen.
Donderdag 4 mei waren we nog voor een koophuis wezen kijken 3e keer bij dat huis nu met de aanemer er bij.
Vrijdag avond kregen we een kleine discussie en ze ging uit het niets over de rooie en begon met van alles te gooien en te slaan en heeft zo mijn kleeren het huis uit gesmeten en ik heb toen ze naar mij uithaalde haar op de grond neer gelegd als afweer (volgens haar heb ik haar toen geslagen enz) ben toen weg gegaan omdat ze als maar gekker werd ben dat weekend bij mijn ouders verbleven. Zondags kreeg ik al een ouderschapsconvenant en scheiding convenant toe gestuurd terwijl mij niks mede gedeeld is dat we gaan scheiden.
Toen langs geweest om te praten maar met 2 kinderen om je heen wil dat niet dus is er niet echt van gekomen. Toen wel de kinderen mee gehad tot maandag middag en toen nog vanaf donderdag tot zaterdag toen is ze met de kinderen een weekje op vakantie geweest en heeft niets meer van haar laten horen sinds dien.
Wat kan ik doen ben er via via achtergekomen waar ze verblijven is er een manier om mijn kinderen weer in me armen te kunnen sluiten.
Hoop dat iemand weet wat de mogelijkheden zijn voor mij want ga het niet volhouden om ze nog 3 weken te moeten missen .
Alsvast bedankt voor de reacties
Leermoment
Zeer deskundige schrijver

Re: Vrouw houd kinderen weg en trekt tijdelijk bij een vriendin in

Bericht door Leermoment »

Pff, wat een rotsituatie. Wat kan je doen? Wellicht is het verstandig de voorlopige voorziening af te wachten. Ik snap dat dat lastig is. Wat je ook zou kunnen doen is naar je huisarts gaan, vragen of hij je kan testen op drugs en met de verklaring van de dokter naar school gaan en de situatie uitleggen. Hetzelfde voor de gastouder van je zoontje. Het lijkt me echter beter om de uitspraak van de rechter af te wachten. Nog drie weken, dat is hetzelfde als de zomervakantie mits 50/50 gesplitst. Mijn advies zou zijn, wacht af. Een rechter vindt het namelijk niet leuk als je voor eigen rechter gaat spelen. Heel veel sterkte ermee.
Jari
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver

Bericht door Jari »

Ben inmiddels bij de huisarts geweest maar die zeiden dat de drugs test niets zal uithalen bij de rechter. Heb daar mijn veddere verhaal gedaan en me doorgewezen naar centrum jeugd en gezin in de hoop dat ze daar wat meer kunnen betekenen gezien de depressie's en stemmings wisselingen en geen zelfbeheersing hebben van mij (ex)vrouw
Nu hopen dat er een instantie is die wel actie onderneemd
Leermoment

Bericht door Leermoment »

Die tests zullen niet veel uitmaken bij de rechter maar onderbouwen wel je standpunt. De school en gastouder hebben er ook niks aan maar dat geeft ze wel een betrouwbaarder beeld van jou. Gaan ze toch twijfelen aan het verhaal van de moeder.

Afgezien daarvan blijft het advies toch wachten op de voorlopige voorziening. Geef ex geen stok om mee te slaan. Suc6 ermee.
Plaats reactie