dochter niet zien

Plaats hier alles wat te maken heeft met omgangsregelingen.
Bent u tevreden?, is er iets mis? wat gaat er mis enz.
Plaats reactie
wilcos2
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver

dochter niet zien

Bericht door wilcos2 »

Hallo

Ik ben een 41 jarige jonge man. Ik woon in Duitsland sinds 2016.
Daar heb ik ook mijn huidige ex vriendin ontmoet. Was een collega van mijn werk ook een Nederlandse.
Wij zijn sinds Juli 2017 de ouders van een prachtige dochter. Ik heb mijn vriendin in de periode van de zwangerschap volledig ondersteund in alles maar vooral financieel.Hierdoor kwam ik zelf steeds meer in de rode cijfers terecht maar daar zouden we wel wat op vinden zei mijn vriendin nog.
Nu is mijn ex vriendin sinds 5 januari 2018 bij mij weg en heeft de kleine mee genomen. Ik probeer alles om contact te houden maar in de afgelopen bijna 2 maanden heb ik mijn dochter niet meer gezien.
Mijn ex vriendin woont bij haar ouders en heft inmiddels weer een baan en de kleine heeft oppas bij haar opa en oma.
Ik zit diep in de financiele schit door dat ik mijn vriendin financieel heb ondersteund we hadden afgesproken alles sam sam te delen.
En dan verlaat ze mij en laat mij hier gewoon stikken. Ik wil mijn dochter zien. Ik ben bang dat ze van mij vervreemd.
Er zijn hier dingen voor mijn dochter afgesloten die gewoon door betaald worden en niet kunnen worden beeindigd alles komt bij mij neer.
Ik blijf in duitsland wonen want ik heb hier een vaste baan en ik wil die niet opgeven.

Wie kan mij helpen. Ik kan me ex aanklagen voor ontvoering maar ik heb het geld niet voor een advocaat.
We hebben alle 3 de Nederlandse nationaliteit.
Ik ben radeloos.

Help me alsjeblieft.
Leermoment
Zeer deskundige schrijver

Re: dochter niet zien

Bericht door Leermoment »

Pfff, dat is ook een nare situatie. Helaas kan ik je in deze geen advies geven. Hopelijk krijg je snel een reactie waar je wat aan hebt.
Jens
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver

Bericht door Jens »

Heb je contact met je ex proberen te krijgen? Hoe reageert ze dan? Hoe zou ze reageren als je zelf een voorstel zou doen voor een omgangsregeling?

Je zou ook gewoon eens langs kunnen gaan.

Als het om een niet meewerkende ex gaat, zul je toch actie moeten ondernemen. Zou je in aanmerking komen voor rechtsbijstand? Ik weet niet hoe dat in Duitsland werkt?

Heb je ouderlijk gezag? Je kunt misschien in ieder geval aangifte doen van ontvoering? Tenslotte is dat een strafbaar feit. Ik weet zeker dat als de rollen omgekeerd waren (kind meegenomen door vader), de politie gelijk in actie zou komen.

Sterkte!
wilcos2
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver

Bericht door wilcos2 »

Hi Jens

Mijn ex zegt dat ze wil praten alleen dat ze er nu nog niet klaar voor is. Wij hebben het gezamelijke zorgenrecht. We hebben te maken met de Nederlandse wetgeving omdat mijn ex nu in Nederland woont. Ik probeer contact te houden met mijn ex via sms en mail maar ze reageert nergens op. Heel soms krijg ik een reactie. Even langs gaan kan maar ik woon meer dan 500 kilometer bij mijn ex vandaan.
Kijk aangifte doen van ontvoering heb ik ook al aan gedacht. Maar ja dan is de band voor het leven verstoord. dat wil ik ook weer niet.
Ik wil gewoon mijn dochter 1 x per maand zien. Dat lijkt me toch wel het minste.

Ik ben nu alleen bang dat mijn dochter van mij vervreemd ze is 7 maanden oud nu.
Jens
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver

Bericht door Jens »

Waarom zou ze er nu nog niet klaar voor zijn?

Maar of ze er nu wel of niet klaar voor is: jouw dochter heeft recht op een vader. Als er verder geen bijzondere omstandigheden zijn, zal elke rechter beslissen dat er een regeling moet komen.

Hoe zie je zelf een omgangsregeling voor je, zeker gezien de afstand? Ik denk dat het goed is als je zelf al een beeld hebt van hoe jij het voor je ziet. Je zegt 1 weekend in de maand, maar wil je haar dan ophalen? Lijkt me qua afstand niet reeel. Ga je met haar op een camping in de buurt zitten? Ook niet ideaal. Verder geldt voor jonge kinderen dat je ze beter vaker kort kunt zien, dan een enkele keer lang.

Zet dus om te beginnen een goed voorstel op papier. Eventueel voeg je eraan toe dat als ze niet ingaat op jouw voorstel en geen tegenvoorstel voor de omgang heeft, je dan gedwongen zult zijn om aangifte te doen van ontvoering en/of een advocaat in de arm te nemen om een regeling tot stand te brengen. Dat breng je dan op een zo vriendelijk mogelijk manier (niet dat het overkomt als dreigement).

Als dat ook niet werkt, toch eens kijken naar een advocaat. Je kunt in ieder geval een orienterend gesprek voeren, dat kost niks. En ik las ook ergens op het forum dat je veel dingen zelf kunt doen, zodat je de kosten voor de advocaat laag houdt. Dat moet ook bespreekbaar zijn met een advocaat. Die kan je ook voorrekenen wat de kosten ongeveer zullen zijn (uitgaande van 1 zitting).
Leermoment

Mijn advocaat ging ook uit van 1 zitting en een duur van 6 tot 9 maanden. Kosten ongeveer € 5000,00. Nu bijna 3 jaar verder, nog niet alles afgehandeld en € 30 000,- verder. Onze relatie is nu zo verslechterd dat ik haar zelfs niet meer kan luchten of zien. Kan dus alle kanten opgaan.
wilcos2
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver

Bericht door wilcos2 »

Dat wordt voor mij dan een groot probleem. Want door het feit dat mijn ex vriendin tijdens de zwangerschap heel weinig geld kreeg heb ik alles betaald en ben ik diep in de rode cijfers terecht gekomen. Mijn EX vriendin zit in Nederland en heeft inmiddels weer een baan. En laat mij hier volledig in de schit zitten. Ik heb geen geld voor een advocaat.
Ik heb gelukkig een baan, Zit nu midden in een verhuizing.
Ik weet even niet wat ik moet doen. Mijn EX vriendin meld zich niet en laat ook niks weten van hoe het met de kleine gaat.
Mijn ex heeft aan gegeven in een brief die ik vond op 5 januari dat ze mij op de hoogte zou houden van de kleine, maar dat ik de kleine de eerste 3 maanden niet mag zien. Ik ben bang dat de kleine van mij vervreemd.

Ik heb op dit moment heel veel aan mijn hoofd en zelfs een betalingsregeling ( advocaat kosten voor aanvechten ontslag van EX vriendin 1200 euro) komt mijn niet na.
Leermoment

Welke optie’s heb je?
1) advocaat, maar kost vermogen en komt relatie met ex waarschijnlijk niet ten goede.
2) blijven mailen, maar of dat werkt?
3) naar haar toe rijden en probeer met maar te praten op een rustige en respectvolle manier.
4) niks doen.
Persoonlijk zou ik voor optie 3 gaan omdat ik weet wat optie 1 kan kosten. Dat nooit meer. Als langsgaan geen optie is, zou ik blijven mailen. Mocht dat niks opleveren dan zou het voor mij ophouden. Ik neem geen advocaat meer als ik die zelf moet betalen.
Jens
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver

Bericht door Jens »

Leermoment schreef: 16 feb 2018, 09:47 Mijn advocaat ging ook uit van 1 zitting en een duur van 6 tot 9 maanden. Kosten ongeveer € 5000,00. Nu bijna 3 jaar verder, nog niet alles afgehandeld en € 30 000,- verder. Onze relatie is nu zo verslechterd dat ik haar zelfs niet meer kan luchten of zien. Kan dus alle kanten opgaan.
Ja, het kan uit de hand lopen. Maar daar kun je ook afspraken over maken. Je kan voor jezelf besluiten om het bij 1 zitting te laten, onafhankelijk van de uitkomst (en een negatieve uitkomst dus accepteren). De zaak gaat slepen als er een hoger beroep bij komt kijken, en onderzoeken van kinderbescherming en dergelijke instanties. Daar gaat overigens wel langere tijd overheen, dus wellicht is de topic starter dan inmiddels weer een beetje uit de schulden?

En zoals ik al eerder aangaf: ergens op dit forum schreef iemand dat je een advocaat veel werk uit handen kunt nemen, en dus veel geld kunt besparen.

Ga in ieder geval eens praten met een advocaat om wat meer inzicht te krijgen in de mogelijkheden.

O ja, als je je dochter van 7 maanden 3 maanden niet ziet, dan gaat ze je inderdaad vergeten zijn. Op deze leeftijd gaat dat snel. Klinkt misschien hard, maar dan weet je tenminste wat je kunt verwachten. Waarom wil je ex dat je je dochter 3 maanden niet ziet? Ik vind het maar raar.

O ja, en ga er toch gewoon eens langs.
wilcos2
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver

Bericht door wilcos2 »

Hallo

Ik heb geen idee waarom ze dat niet wil. Maar ja van die 3 zijn er nu al bijna 2 voorbij. Ik heb maar een foto gekregen in de tijd.
Mijn EX vriendin reageert niet op MAIL of SMS. Bellen hoef ik ook niet te doen ze laat me bellen of drukt mij weg.
Ik sta op het punt een groter appartement waar ik heen gegaan ben voor mijn vriendin (eigen kamer voor de kleine)heeft er echter NOOIT geslapen.

Ik heb haar gemeld dat ik nog spullen van haar heb staan maar ze reageert nergens meer op.
Ik heb kort geleden haar NL bankpas gevonden ze heeft beweert dat ze hem kwijt was. Die bankpas heeft mij in de RODE cijfers gebracht.

Ik begin te balen van die vrouw die de moeder van mijn dochter is.
mrniemand
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver

Bericht door mrniemand »

wilcos2, lotgenoot

Heel erg vervelend de situatie waarin je zit en waarin je aangeeft meer te willen betekenen voor jullie dochter.
Ik zou je willen adviseren om je niet te laten opdringen om contact te hebben met jullie kind. Ik ken je ex niet, maar zij zou dat als een middel tegen je kunnen gebruiken. En je ligt er geheid mee af en brengt je in een minder goede situatie.

Van meest belang is dat jij aan de moeder laat kennen dat jij je vaderrol zo goed wil vertolken door er ook voor je kind te willen zijn evenals de moeder. Vraag op zijn minst wat voor haar wel haalbaar is in de huidige situatie.
Houd rekening dat zij geen enkele gehoor of interesse hiervoor wilt geven. Maar houd alsjeblieft je hoofd koel en focus je op het langer termijn.

Werk aan je eigen toekomst, een goede toekomst voor je jezelf en straks ook voor kind, zorg dat je in een situatie belandt dat je kunt aantonen dat jij zelfstandig bent en dat je prima in staat bent straks ook voor jullie kind kan zorgen.
Dat je zelfstandig woont, financieel draagkracht hebt = werk hebt, een gezonde en stabiele levensstijl etc etc.
Dit zijn een - en zeker voor het langer termijn - een veel belangrijker onderwerp, dan nu je dochter zien.
En begrijp a.u.b. mij niet verkeerd, het is verschrikkelijk, maar jij bent net als ik een man/vader, van ons wordt verwacht dat wij, in het belang van onze kinderen, in dit soort sitiuaties ons staande weten te houden. Incasseren, incasseren en nog eens incasseren. Neemt niet weg dat jij natuurlijk doorgaat met je eigen leven, zodat je straks mocht het uiteindelijk zover komen, jouw (goede) leven kunt delen met jullie dochter en onderdeel samen met haar van jullie gezamenlijke leven van maakt (ongeacht de invulling er van).

Het hielp mij in ieder geval een soort dagboek bij te houden, waarin ik van alles bijhield, zodat mijn eigen dochter dit later zelf kan teruglezen. Zo kan zij later zelf lezen dat ondanks dat ik er niet voor haar kon zijn (hoe graag ik dat ook had gewild), dat ik toch aan haar dacht.
Kijk maar wat voor jou werkt en denk er om: focus je op het lange termijn.

Heel veel succes.
You never know how strong you are until being strong is the only choice you have...
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver

Bericht door WaVe! »

verschrikkelijk !

bel het Centrum IKO
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
Plaats reactie