Tevergeefs op het schoolplein

Plaats hier alles wat te maken heeft met omgangsregelingen.
Bent u tevreden?, is er iets mis? wat gaat er mis enz.
Plaats reactie
einned
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver

Tevergeefs op het schoolplein

Bericht door einned »

Al langer loopt het slecht in de communicatie en omgang met mijn ex. Het hoogtepunt hiervan is gistermiddag bereikt. Ik haal in de oneven weken mijn dochter op van school, maar daar bleek moeder al in school te zijn. Zij nam mijn dochter mee met mededeling dat het met ingang van dit jaar de regeling zoals afgesproken in het ouderschapsplan niet meer geld.
Mijn dochter werd over schoolplein getrokken en daar stond ik dan. Helemaal gek werd ik, ik belden de politie maar die raden me aan om thuis (andere regio) aangifte te doen. Ik heb in school nog even mijn verhaal gedaan tegen lerares.
Vanmorgen nogmaals politie gebeld en die melden dat ik geen aangifte kan doen omdat ik geen uitspraak heb van de kinderrechter dus ik moest maar een advocaat in de hand nemen.
Het gezicht van me dochter brak me echt, hoe harteloos kan je zijn en hoe fucked up is het dat ik nergens hulp krijg, veilig thuis geeft advies nogmaals mediation te proberen, politie laat je in de kou staan.
Wat een oneerlijk machtspel van een moeder en het ergste vindt ik nog dat dit zonder probleem mogelijk gemaakt wordt door overheidsinstanties.
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver

Re: Tevergeefs op het schoolplein

Bericht door Leermoment »

Wat een vervelende situatie en duidelijk niet in het belang van je dochter. Zo zie je maar dat het heel belangrijk is dat je alles op papier hebt staan met handtekening van de rechter. Wat handig zou zijn voor deze site is als je wat meer info verstrekt. Gescheiden of niet, erkenning of niet, omgangsregeling of niet, alimentatie of niet etc. Suc6
Jens
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver

Bericht door Jens »

Hoezo geldt de regeling uit het ouderschapsplan niet meer? Hadden jullie daadwerkelijk een datum afgesproken, of heeft je ex ter plekke verzonnen dat de regeling niet meer geldt? Hoe legt je ex dit uit?

Je drijft de zaken er wel mee op de spits, maar op het volgende moment dat je je dochter van school zou halen, zou je haar zelf wellicht iets eerder op kunnen halen? In samenspraak met de juf?

Waarom is er geen uitspraak van de kinderrechter? Hebben jullie zelf het ouderschapsplan opgesteld? Dan toch maar via de rechter het ouderschapsplan zoals dat er ligt, laten bekrachtigen?
mrniemand
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver

Bericht door mrniemand »

Lotgenoot,

Graag meer informatie m.b.t. hoe je/jullie situatie is en de daarbij behorende afspraken (beschikking rechtbank).
Wij kunnen je dan beter van advies voorzien.

Succes en sterkte. Maar blijf vooral kalm en houd je hoofd er bij.

nb: ik adviseer je met klem om niet te veel uit te laten aan school dan nodig is. Dit kan namelijk tegen je gebruikt worden/in jouw nadeel werken, zeker in situaties als de moeder al 'goede' banden heeft met de directrice en/of leerkrachten (lees: bevooroordeeld zijn jegens jou).
You never know how strong you are until being strong is the only choice you have...
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver

Bericht door WaVe! »

einned schreef: 20 jan 2018, 20:16
Vanmorgen nogmaals politie gebeld en die melden dat ik geen aangifte kan doen omdat ik geen uitspraak heb van de kinderrechter dus ik moest maar een advocaat in de hand nemen.
Het gezicht van me dochter brak me echt, hoe harteloos kan je zijn en hoe fucked up is het dat ik nergens hulp krijg, veilig thuis geeft advies nogmaals mediation te proberen, politie laat je in de kou staan.
Wat een oneerlijk machtspel van een moeder en het ergste vindt ik nog dat dit zonder probleem mogelijk gemaakt wordt door overheidsinstanties.
zo herkenbaar dit...!

bij mij zei de agente "ook moeder heeft het gezag en ook al gaat ze met jullie dochter in een container zitten als dochter bij moeder is en veilig is...ook al heeft u ook het gezag"

Aangifte kon ik niet doen...waarvan? Er is niks op papier, geen afspraak, niks..
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
Plaats reactie