rechtzaak

Plaats hier alles wat te maken heeft met omgangsregelingen.
Bent u tevreden?, is er iets mis? wat gaat er mis enz.
Plaats reactie
foolish
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver

rechtzaak

Bericht door foolish »

Eerste bericht verwijderd vanwege privacy
Laatst gewijzigd door foolish op 11 jan 2018, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Leermoment
Zeer deskundige schrijver

Re: rechtzaak

Bericht door Leermoment »

Wat een nare situatie maar heel herkenbaar. Wat kan je verwachten? Als ik jou verhaal zo lees, heb je grote kans dat je een nare scheiding tegemoet gaat. En geloof mij, dat kan lang duren.
Tijdens de zitting zal de advocaat van je ex een korte uitleg geven en daarna zal jouw advocaat zijn visie geven. Daarna zal de rechter jullie wat vragen stellen en dat is alles. Zolang je rustig blijft en netjes en rustig de vragen van de rechter beantwoord, hoef je je geen zorgen te maken over de zitting. Is het allemaal zo makkelijk? Nee, sorry.

Zoals je in je mail al schrijft, is je ex aan het liegen. Heel herkenbaar en dit zal erger worden. Toneelstukjes in de rechtszaal zoals huilen en dramatiseren van haar situatie, het komt allemaal. Het moeilijkste is dan rustig te blijven. Juich niet als dit woensdag niet zo is, komt echt nog wel. Waarschijnlijk zal de rechter willen dat jullie mediation gaan doen. Deze kosten moeten jullie delen en in totaal heeft dat mij ongeveer € 900,- gekost. Helaas is dit allemaal vertrouwelijk dus mijn ex is daarover gaan liegen bij de rechter en daar kon ik niks aan doen. Wat ook heel vervelend is is dat je telkens een andere rechter krijgt. Kortom, een hele nare situatie die heel kostbaa4 kan worden. De schatting van mijn advocaat was een paar duizend euro en binnen een jaar afgerond. Werkelijk al ruim 2 jaar bezig, einde is nog niet in zicht en ruim €25000,- armer aan advocaatkosten. Baan kwijt geraakt door idiote omgangsregeling en geen eigen woning.

Wat kan je het beste doen? Als ze nu al liegt en onmogelijke eisen stelt, heb je echt grote kans op een vechtscheiding. Hopelijk heeft jouw advocaat daar ervaring mee, anders zou ik een andere zoeken na deze zitting. Ik had het niet gedaan omdat ik dit scenario niet kon bedenken maar achteraf gezien, was dat wel beter geweest. Op deze site wordt www advocaten uit Den Haag hoog aangeschreven. Mijn ex uit Lelystad heeft een advocaat uit Rotterdam dus afstand hoeft geen probleem te zijn.

Heel veel sterkte en je mag me altijd een pb sturen.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige

Bericht door ll2014 »

foolish schreef: 20 nov 2017, 21:22 Hoe moet ik me in hemelsnaam hiertegen verdedigen?
Hoewel de verleiding erg groot is om je tegen alle leugens te verdedigen wil ik je aanraden hier terughoudend mee te zijn.
Een betere tactiek is naar mijn mening zo objectief en achteloos mogelijk te vertellen dat je je niet herkent in de beschuldigingen en de rechter aan te bieden met nadere informatie daarover te komen indien hij of zij dat wenst.
Een keiharde tegenaanval zal alleen maar in het voordeel van je ex werken, het gaat de rechter niet om waarheidsvinding.
Het is veel belangrijker dat jij toont van goede wil te zijn, het beste wilt voor je kind en een goede vader kunt zijn.
Maak vooral ook duidelijk dat jij vind dat een kind zoveel mogelijk recht heeft op beide ouders.
Met aantonen dat je ex liegt bereik je geen goede omgangsregeling, het klinkt misschien vreemd, maar het interesseert de rechter niet of nauwelijks dat dat gebeurd, jij bent de enige die je daar echt druk om maakt en daar maakt je ex handig gebruik van. Misschien gelooft ze zelf zelfs in haar leugens.
Leermoment

Bericht door Leermoment »

Hoi Il2014,
Je hebt helemaal gelijk met je advies. Maar het is zo frustrerend dat de waarheid er niet echt toe doet.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige

Bericht door ll2014 »

Leermoment schreef: 21 nov 2017, 22:23 Hoi Il2014,
Je hebt helemaal gelijk met je advies. Maar het is zo frustrerend dat de waarheid er niet echt toe doet.
Vertel mij wat!
Ik was eerst ook zo naïef te denken dat het wel om de waarheid zou draaien bij een rechtszaak, en daardoor verliep deze voor mij ook niet gunstig in eerste instantie.
Door ervaring een stuk wijzer geworden, ben ik in beroep gegaan en daar verliep het een stuk beter.
Belangrijk is ook eigen prioriteiten te stellen en te kijken wat je wilt bereiken.
Als je bijvoorbeeld heel erg de nadruk gaat leggen op een gunstige financiële regeling, ontstaat al gauw een indruk dat het je alleen maar om geld gaat. Dat gaat dan dus vaak ten koste van een gunstige omgangsregeling.
Stel dus voor jezelf vooraf doelen en zorg er voor dat deze realistisch zijn, soms zal je daar bijvoorbeeld een stukje carrière voor moeten inleveren, kinderen kosten nu eenmaal ook tijd.
Plaats reactie