Mijn zoon (12) wil me niet zien

Plaats hier alles wat te maken heeft met omgangsregelingen.
Bent u tevreden?, is er iets mis? wat gaat er mis enz.
Plaats reactie
Zlatan
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver

Mijn zoon (12) wil me niet zien

Bericht door Zlatan »

Mijn zoon van 12 wil me vanaf 1januari niet meer zien.
Er is van alles voorgevallen tussen mijn ex en mij. Mijn zoon heft besloten om me niet meer te willen zien nadat hij allerlei gesprekken tussen mijn ex en haar ouders en mijn ex en haar nieuwe partner heeft gehoord. Ze geeft ook toe dat mijn zoon diverse dingen heeft gehoord die niet voor zijn oren bestemd waren. Gelukkig wil mijn dochter (15) me wel gewoon zien (ondanks dat zij die gesprekken ook opgevangen heeft). Diverse instanties hebben me geadviseerd om de wens van mijn zoon te respecteren, volges hun zit hij in een loyaliteitsconflict. Ik vind het nu genoeg geweest. Een maand geleden zowel mijn ex als haar ouders een brief geschreven met de vraag of ze hem iets meer zouden willen pushen om weer contact met mij te krijgen. Dit weigeren ze allebei, hij kan zijn eigen keus maken was hun antwoord, we merken er niks van dat hij de je mist dus nee dat doen we niet. ik ben het nu zat.
mijn vraag is of jullie hier ervaring mee hebben en hoe hier mee gedeald hebben.
Ik stuur hem maandelijks een kaartje en ook hem heb ik een brief geschreven met de vraag of we niet langzaam het contact kunnen gaan herstellen. hij is naar het voortgezet onderwijs gegaan, hij fietst nu dagelijks bijna tegen mijn huis aan om naar huis te kunnen fietsen, dus zou het vervelend vinden als hij me een x tegen het lijf loopt (fietst) als hij het niet verwacht. 2e vraag, Is mijn ex verplicht om mijn zoon te motiveren om de omgang weer langzaam op te gaan pakken.
alvast bedankt
Groet
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver

Re: Mijn zoon (12) wil me niet zien

Bericht door Leermoment »

Pfff, wat een rot situatie. Ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt maar ook hoe het voor je zoon is. Helaas zie ik het op zeer korte termijn ook bij mij gebeuren en daar is helaas niks aan te doen. Ga je pushen, dan bereik je wellicht het tegenovergestelde. Respecteer zijn mening ( hoe moeilijk dat ook voor jou is ) maar zorg dat je ALTIJD voor hem klaar staat. Als je elke maand een kaartje stuurt, blijf dit dan ook maar doen. Dan laat je zien dat je aan hem denkt en dat hij welkom is. Verwacht niks terug en je zult zien dat hij weer contact met je zal opnemen. Dat kan met een paar maanden zijn of met een paar jaar. Belangrijk is dat als hij contact met je opneemt, je er ook voor hem bent. Ga niet pushen.

Of je ex verplicht is om jullie contact te bevorderen is niet zo erg belangrijk. Zo hebben wij afgesproken dat we niet negatief over elkaar praten naar de kinderen toe. Ik merk ( en heb gehoord van haar familie ) dat zij zich daar niet aan houdt. Nu kan ik haar verplichten daarmee op te houden maar dat gaat natuurlijk niet werken. Blijf positief over hun moeder naar je kinderen toe en meer kan jij niet doen. Oh ja, ik heb heel veel mails van mijn ex en over mijn ex die bewijzen dat zij heel raar en oneerlijk doet. Hoe verleidelijk het ook is om deze nu te laten zien aan mijn kids, doe ik dat niet. Ik heb liever dat ze boos zijn op mij dan dat ik ze in een loyaliteitsconflict duw. Als ze oud genoeg zijn, mogen ze alles weten maar nu mogen ze nog lekker kind zijn.
Heel veel sterkte.
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver

Bericht door WaVe! »

verschrikkelijk, nachtmerrie

hoe gaat t nu tussen jullie en jullie kinderen?
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
Zlatan
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver

Bericht door Zlatan »

Hallo allemaal.
een late reactie vanuit mij weer ivm allerlei omstandigheden.
Mijn zoon wil me helaas nog steeds zien, tenminste dat zegt mijn ex. Blijf hem maandelijks een kaartje sturen meer kan ik niet doen. We zitten inmiddels op 2 jaar en 10 maanden dat ik hem moet missen. Ik vind het ook erg kwalijk dat ze helemaal niks maar dan ook helemaal niks over hem laat weten. Ik weet inmiddels via onze dochter dat hij slechte punten heeft op school, ruzie gemaakt heeft op de voetbalclub, maw hij zit niet lekker in zijn vel. Ik denk echt dat hij niet naar me toe durft te komen omdat hij dan zijn moeder kwetst. Hij vraagt wel steeds vaker aan zijn zus hoe het was als ze hier is geweest. Mijn dochter komt gelukkig elke week van zondagavond tot woensdagavond.
Maar het blijft zo lastig, heb ook geen geld om een advocaat te betalen om een ontmoeting af te dwingen. De "instanties" hebben me altijd gezegd geduld te hebben, maar die is naar 3 jaar inmiddels bijna op.
Verder is er geen contact tussen mijn ex en mij, de enige broodnodige communicatie loopt via haar nieuwe partner. Jeugdzorg kan niks betekenen omdat zij geen gesprek wil. het enige wat Jeugdzorg doet is de politie op je dak sturen als je laat vallen dat je een familiedrama voor kan stellen....... mits je niemand om je heen hebt die je steunt en je echt niks meer hebt om voor te leven, duidelijk erbij gezegd dat dat voor mij niet gaat, maar dat het zo voelt omdat je je zo machteloos voelt.
Ik blijf kaartjes sturen en geduldig wachten.
Pellepom
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver

Bericht door Pellepom »

Je zit er te diep in.
Nu kun je alleen terug.
Laat alles los.
Ga daarna opnieuw je zoon zoeken.
Halverwegen vind je jezelf.
Loop door.
Even recht.
Kus zoon.

Kost je 2 jaar, maar dan krijg je de rest van zijn leven.

Liefde kent geen tijd.
Miskenning eet tijd.

: Stop zorgen.
Zonen houden van zorgeloosheid.
: Wees achterloos.
Snap dat je handen in anderen zitten, in hun rariteit.
: Trek ze terug.

:Ga niks doen.
Bepek je kaarten tot de seizoenen.
: Praat lief, doe vader.

:Vecht niet.
Loslaten is de snelweg. Echt. Ik weet het, ben net mijn kinderen kwijt maar voel ze wel. Diep.

Drijf op liefde en huil alleen.
Haal jezelf uit het verhaal en laat de liefde terugveren.

Het gaat om kinderen.

Dus: pak de liefde niet vast
Anders heeft je zoon de ruimte niet om zijn afstand naar je te overbruggen.

:mik op halverwege of een jaar
HOUD VOL OP AFSTAND.
mrniemand
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver

Bericht door mrniemand »

Focus leggen op wat je hebt: er volledig zijn voor je dochter en jullie momenten koesteren.
Onderschat dit niet, meisjes ontwikkelen sneller dan jongens en de dingen die je met je puberdochter wil gaan doen: vooral doen nu het nog kan, straks is zij een jonge vrouw en heeft ze een eigen leven...

Je zoon stelt jou niet (meer) te willen zien vanwege zijn loyaliteit naar zijn moeder.
In directe zin is hier niets aan te doe, indirect zijn de mogelijkheden er genoeg:
-een teken van leven richting je zoon geven op de momenten die het echt toedoen, het gaat hier niet om kwantiteit maar om kwaliteit, m.a.w. doe bij zijn verjaardag, bij het overgaan naar de volgende klas, voor de vakantieperiodes (je wenst hem oprecht een fijne vakantieperiode toe). Stel daarin oprechte vragen (je bent benieuwd hoe het met hem gaat, hoop dat alles goed gaat, wat er bij hem leeft, interesses etc), en stel vooral dat je ongeacht de situatie er ALTIJD voor hem zal zijn en dat je van hem houdt;
-heb vertrouwen in je zoon dat hij je een keer tegen het lijf loopt en jouw gaat zie /opzoeken, heb vertrouwen in jou dochter dat zij de leuke momenten met jou aan haar broertje deelt (dit wekt zowel posistiveit als nieuwsgierigheid naar je zoon);
-heb vooral vertrouwen in jezelf als vader, bouw een dusdanig (nieuw) leven op, bouw aan je eigen geluk, waar je zoon - wanneer dit ook gaat plaatsvinden - onderdeel van uit gaat maken;
-zorg dat je een mindset creëert dat je geen haat voelt naar je ex - laat dit over aan Karma - en laat zien aan je kinderen hoe je hier op een bepaalde manier dealt waardoor je er als persoon er sterker uitkomt en als ouder beseft hoe belangrijk je kinderen voor jouw zijn en van ze houdt.

Succes en strekte, je staat er niet alleen voor...
You never know how strong you are until being strong is the only choice you have...
Plaats reactie