Niet naleven omgangsregeling

Plaats hier alles wat te maken heeft met omgangsregelingen.
Bent u tevreden?, is er iets mis? wat gaat er mis enz.
Plaats reactie
Laurens85
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver

Niet naleven omgangsregeling

Bericht door Laurens85 »

Sinds 4 maanden heb ik mijn zoon niet meer gezien, ook elke manier van contact is geblokkeerd door de moeder.

In de omgangsregeling staat dat om het weekend mijn zoon bij mij verblijft, enkel wordt dit niet nageleverd.
Sinds augustus vorig jaar ben ik werkloos geraakt en heb dit gelijk bij mijn ex-vrouw aangekaart dat ik niet kan voldoen aan de kinderalimentatie enkel deed ze daar makkelijk over.

Door administratieve fouten van andere partijen heb ik twee maanden geen inkomsten ontvangen en heeft zij het LBIO in geschakeld, omdat ik niet betaalde.
Na maanden hebben wij een mondeling afspraak gemaakt over de kinderalimentatie en heeft zij dit aangegeven bij het LBIO, oftewel hoofdstuk afgesloten.

Voor de zomervakantie hebben mijn ex en ik ruzie via de telefoon gekregen en sindsdien is er geen contact meer, ik weet zelfs niet eens waar zij en mijn zoon wonen.
Mijn ex is na de scheiding weer getrouwd geweest enkel afgelopen mei is dat huwelijk gestrand, zij kon het huis waar zij al in woonde niet meer betalen.
Volgens mij zoon gaan of zouden ze verhuizen, ik heb daar geen zicht op en weet dus ook niet wat de situatie daarover is.
Wat ik wel weet is dat mijn zoon wel naar school gaat, tenminste als hij op de foto staat van de app die school heeft aangemaakt.
Staat hij er niet op dan weet ik niet of hij naar school is geweest.

Ik heb mijn rechtsbijstand ingeschakeld en heb ook een contactformulier van de Politie verstuurd, omdat ik ontvoering proef.

Groet
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver

Re: Niet naleven omgangsregeling

Bericht door Leermoment »

Hoi Laurens85,

Moet niet makkelijk zijn voor jou en erg herkenbaar. Als er een melding bij de politie komt, zal Veilig Thuis ook worden ingeschakeld. Dan komt de communicatie in iedergeval weer op gang. Toevallig heb ik volgende week een afspraak staan. Verder goed dat je juridische stappen neemt. Mijn tip zou zijn, lees veel op deze site. Er staan goede tips in. Het belangrijkste is toch wel dat je het belang van de kinderen voorop stelt en probeer je ex niet zwart te maken, ook al heb je gelijk en voelt het goed.

Als je na het lezen op de site nog vragen hebt, stel ze dan gerust. Volgens mij zijn er genoeg mensen om je te adviseren.
Laurens85
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver

Re: Niet naleven omgangsregeling

Bericht door Laurens85 »

Het is zeker niet makkelijk, maar heb nu de doorzettingskracht om er nu werk van te maken, enkel heb ik nog wat handvatten nodig.
Ik heb hier al een aantal verhalen mogen lezen over deze problemen en/of van mensen die in een dezelfde kwestie zitten en haal hier ook tips aan uit.

Probeer inderdaad mijn kleine hier zoveel mogelijk van buiten te houden en haar niet zwart te maken.
Plaats reactie