Eindelijk ruime omgang en gezamenlijk gezag

Plaats hier alles wat te maken heeft met omgangsregelingen.
Bent u tevreden?, is er iets mis? wat gaat er mis enz.
Plaats reactie
JasonL
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver

Eindelijk ruime omgang en gezamenlijk gezag

Bericht door JasonL »

Beste vaders en sommige moeders,

Na vele jaren is er nu eindelijk goed nieuws er is nu een ruimere omgang van een weekend in de 14 dagen en gedeelte van de vakanties. En we hebben samen het gezag. Er zijn veel onderzoeken geweest maar nu is er dan toch die ruime omgang. Maar er is nu toch een vraag er staat een gedeelte van de schoolvakanties. Hoe moet ik dat zien is dat 50-50 of een klein gedeelte er van.
Ik dank de raad en de goede rechters dat zij het belang van het kind echt voorop zetten bij mijn geval.
Mocht iemand vragen hebben pb me gerust.
neeisnee
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver

Re: Eindelijk ruime omgang en gezamenlijk gezag

Bericht door neeisnee »

Gefeliciteerd met het goede nieuws. Ik ken niet de hele voorgeschiedenis, maar het is mij duidelijk dat je er blij mee bent.

Ik weet niet wat de letter is van de uitspraak, maar in de documenten die ik heb wordt er gesteld dat vakanties bij helften gedeeld wordt. Als er bij jou alleen een gedeelte staat, is dat best jammer aangezien dat weer ruimte laat voor discussie.

Wat je zou kunnen doen is eerst bij je ex proberen aan te voelen wat zij eronder verstaat. Dus bv even vragen hoe ze de vakantie wil verdelen en net doen alsof je neus bloedt. Komt zij met de helft dan is het kassa, doet ze dat niet, dan zou je de rechtbank misschien kunnen vragen wat ze precies bedoelen met een deel, of proberen er samen met je ex uit te komen.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige

Re: Eindelijk ruime omgang en gezamenlijk gezag

Bericht door ll2014 »

JasonL schreef:Maar er is nu toch een vraag er staat een gedeelte van de schoolvakanties. Hoe moet ik dat zien is dat 50-50 of een klein gedeelte er van.
Jammer dat dit niet expliciet in de uitspraak staat, maar 50-50 is de normale verdeling, en aangezien je weekend per 14 dagen ook als meest normale omgangsregeling wordt gehanteerd zou ik het logisch vinden dat je 50% van de schoolvakanties krijgt.
Bij mij betekent dat zomervakantie 3 weken per jaar om en om de eerste of de laatste weken. De korte vakanties van een week zijn om en om toegewezen dus bijvoorbeeld voorjaarsvakantie bij de één, dan de meivakantie bij de ander en de herfstvakantie weer bij de één. Dat gaat dan automatisch het volgende jaar andersom.
De kerstvakantie moet in onderling overleg worden bepaald, vooral ook vanwege de feestdagen daarin. Aangezien onderling overleg met hex niet werkt, bepaalt onze zoon de verdeling, maar die is dan ondertussen ook al 16, maar toen hij 12 was ging dat ook al goed.
Misschien moet je even exact naar de formulering in de uitspraak kijken.
Plaats reactie