papa hoofdverblijf gekregen na procedure

Plaats hier alles wat te maken heeft met omgangsregelingen.
Bent u tevreden?, is er iets mis? wat gaat er mis enz.
Plaats reactie
papaD
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver

papa hoofdverblijf gekregen na procedure

Bericht door papaD »

Mijn ex-partner verhuisde zonder mijn medeweten (meermalen) met mijn kinderen, waardoor ik niet wist waar mijn kinderen verbleven. De verhuizing zorgde zelfs voor een grotere woonafstand tussen mij en haar, welke niet in het belang was voor de kinderen. In deze procedure heeft mr. W. Sardjoe van Wigman Sardjoe & Van Weegberg advocaten mij bijgestaan en de procedure tot een goed einde geleid. Zo goed dat ik als vader zijnde zelfs het hoofdverblijf toegewezen heb gekregen! Dit zie je tegenwoordig bijna niet meer, maar dankzij de goede hulp van mr. W. Sardjoe hebben de vaders in Nederland nu zeker meer hoop!

Mijn verhaal deel ik met als doel om alle vaders moed toe te spreken die momenteel in een soortgelijke situatie zitten, zodat zij de hoop niet opgeven!
Cas81
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver

Re: papa hoofdverblijf gekregen na procedure

Bericht door Cas81 »

Super ! Gefeliciteerd !
Vader010
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver

Bericht door Vader010 »

Gefeliciteerd. Het kan inderdaad.
Ik heb na een strijd van 3,5 jaar ook hoofdverblijf gekregen en in tegenstelling tot de omgangsregeling die ex wilde (een keer in de 14 dagen een weekend bij mij) is er een week om week zorgdeling vastgelegd en 50-50 verdeling van de vakantie.
Rechter was van mening dat er verder geen ouderschapsplan hoefde te worden gemaakt. De hele zorgdeling is zo opgesteld dat er nog nauwelijks contact is met ex.

Ik wil iedereen hier veel sterkte en succes wensen.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige

Bericht door ll2014 »

Vader010 schreef: 01 sep 2017, 14:09 is er een week om week zorgdeling vastgelegd en 50-50 verdeling van de vakantie.
Rechter was van mening dat er verder geen ouderschapsplan hoefde te worden gemaakt. De hele zorgdeling is zo opgesteld dat er nog nauwelijks contact is met ex.
Ik ben nieuwsgierig hoe jullie dit doen, een week om week zorgdeling vrijwel zonder contact.

Wij hadden eerst ook een week om week regeling, maar hex frustreerde dat vooral door niet te willen communiceren.
Gelukkig heeft het gerechtshof in beroep de zorgverdeling gewijzigd. Omdat ook voor de rechter duidelijk was dat het communicatieprobleem vooral te wijten was aan hex, heeft de rechter hoofdverblijf aan mij toegewezen en een omgangsregeling van één keer per 2 weken een lang weekend voor hex. Dit gaat nog steeds vrijwel zonder communicatie, maar omdat mijn zoon nu vooral bij mij is, is communicatie veel minder belangrijk. Toch blijf ik het gebrek aan communicatie hinderlijk vinden, en ook nadelig voor mijn zoon.
Roos16
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver

Bericht door Roos16 »

Gefeliciteerd! Dat zie je inderdaad niet veel!

Hebben jullie verder nog tips welke instanties je hier wel of niet bij wil betrekken?

Mijn vriend is nu eerst bezig om weer een omgangsregeling te krijgen nadat ex al 2 jaar de dochter weg heeft gehouden. Ze zijn nu eerst bezig met contactherstel maar dochter (5) ondervindt al tijden problemen aan haar moeder's gedrag en de situatie. Moeder is een geval niet gediagnostiseerde borderline/ narcisme die alles wijdt aan trauma's en daardoor overal mee wegkomt. Wij hebben tot nu toe contact met het CJG die moeder en dochter begeleiden en de advocaten mengen zich hier ook in. Dochter heeft al meerdere keren aangegeven haar vader te missen en zelfs de advocaat van ex heeft gezegd dat ze hier problemen aan ondervindt, en toch moet alles op de manier van de ex en niet in het belang van de dochter waardoor alles uitgesteld wordt en lang duurt.
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver

Bericht door WaVe! »

PROFICIAT!!

ik zou ook graag tips advies willen op dit gebied. T is ook n bodemprocedure eis van mijn advocaat dat ik hoofdverblijf krijg.

mn hex (leuk bedacht de term 😂) weigert ook elk vorm van communicatie zowel met dr zelf als met ons dochtertje (4jr) Ik mag mn dochter zaterdag bellen...maar ik mag en zij mag niks vragen...we mogen alleen over t weer, schoentjes en n raadspelletje doen.

Afgelopen zaterdag heeft ze ons gesprek afgekapt omdat ik vroeg of mn dochter naar huis wilde. En heel sporadisch mag ik onder streng regime mn dochter om de twee weken voor slechts 1 uur zien. Bij afscheid smeekt mijn dochter.

Mn dochter gaat ook al inmiddels 7 weken niet naar school
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver

Bericht door Leermoment »

Proficiat. Zo zie je maar dat een goede advocaat veel kan betekenen. Had ik dit maar 5 jaar eerder geweten. 😀
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver

Bericht door WaVe! »

wie was de rechter?
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige

Bericht door ll2014 »

WaVe! schreef: 31 mei 2018, 00:55 wie was de rechter?
staat wel in de uitspraak.
https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... :2014:7082
mrniemand
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver

Bericht door mrniemand »

II2014, dank voor de link naar de uitspraak van jouw zaak.
Inderdaad een mooie uitspraak vanuit het Hof.

Vrg,
You never know how strong you are until being strong is the only choice you have...
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver

Bericht door WaVe! »

ll2014 schreef: 02 jun 2018, 00:10
WaVe! schreef: 31 mei 2018, 00:55 wie was de rechter?
staat wel in de uitspraak.
https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... :2014:7082
kan t niet vinden sorry

idd n mooi uitspraak
mrniemand
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver

Bericht door mrniemand »

WaVe,

Helemaal onderaan de uitspraak:

"Deze beschikking is gegeven door mr. M.P. den Hollander, voorzitter, mr. A.W. Beversluis en mr. G.K. Schipmölder, en is uitgesproken ter openbare terechtzitting van dit hof van

9 september 2014 in bijzijn van de griffier."

NB: omdat het om een hoger beroep zaak betreft (Hof i.p.v. rechtbank) zijn er meerdere rechters die zich over de zaak buigen.
Laatst gewijzigd door mrniemand op 03 jun 2018, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
You never know how strong you are until being strong is the only choice you have...
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver

Bericht door WaVe! »

klopt dank u
Plaats reactie