Niet nakomen omgangsregeling

Plaats hier alles wat u met wetgeving te maken heeft.
Dit kunnen onderwerpen over de huidige wetgeving zijn of voorstellen voor nieuwe.
Plaats reactie
Risje80
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mei 2021, 14:17

Niet nakomen omgangsregeling

Bericht door Risje80 »

Wat kun je doen als moeder de omgangsregeling die door de rechter is opgelegd niet nakomt en niet meewerkt?
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Niet nakomen omgangsregeling

Bericht door ll2014 »

Afdwingen via de rechter, eventueel met behulp van een kort geding.
Risje80
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mei 2021, 14:17

Re: Niet nakomen omgangsregeling

Bericht door Risje80 »

Dank u voor u bericht.

Deze vraag is voor mijn broer, waarbij het niet vanzelfsprekend is om zijn dochter te zien. Hij knokt haar halve leven al voor een fatsoenlijke omgang.

Maar niks lijkt te helpen en zijn ex lijkt vogelvrij om alles maar te doen of laten wat ze wil. Zelfs de rvk is erbij betrokken en die hebben geadviseerd om dochter volgens plan omgangvte laten hebben met vader maar ze doet het niet. De rechter heeft uitspraak gedaan en ook moet moeder onderzocht worden omdat er een vermoeden is van een gedragsprobleem. Maar het verschrikkelijke vind ik voor mijn broer: blijkbaar kunnen rechters en rvk uitspraken doen maar is er niks bindend. Want als iemand zich er niet aan houdt moet je zelf weer een advocaat in de hand nemen voor een nieuwe zaak. Ik snap dat dit voor vele vaders niet haalbaar is. Hoelang an dit duren? Hoeveel rechtzaken verder? En aan het einde van de dag: hoe is dit in het belang van het kind. Ik ben moeder maar ik zou dit mijn kinderen nooit aandoen, ook niet als ik boos op mijn man zou zijn. Wij zijn ouders en kinderen hebben ouders nodig, alletwee!!!
Plaats reactie