Passyndroom, ouderverstoting

Wat is borderline. Waarmee moet men rekening houden. Wat kan men er tegen doen. Waar is hulp te krijgen.
Alle topics met dit onderwerp kunnen hier geplaatst worden
Plaats reactie
HeyPaps
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 jan 2014, 11:17

Passyndroom, ouderverstoting

Bericht door HeyPaps »

Na een tip in een ander thread ben ik op dit onderwerp terecht gekomen.
http://www.psychologische-manipulatie.n ... droom.html

In mijn beleving heeft mijn ex een narcistische persoonlijkheid stoornis.
Het probleem wat ik ondervind. Mij wordt verweten dat ik mijn ex beschuldig.

Door te wijzen naar het Passyndroom, kan ik het bij mijzelf houden en redeneren vanuit de schade die mijn kinderen aangedaan worden....

Zo maar een gedachte.
Heeft iemand ervaring met BJZ en wijzen naar het Passyndroom?
DarthVader
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 okt 2012, 22:17

Re: Passyndroom, ouderverstoting

Bericht door DarthVader »

Kijk gigantisch uit met zelfgemaakte diagnoses.

Al leg je de DSM er naast en voldoet ze aan ieder puntje op het lijstje, je bent (neem ik aan?) niet medisch bevoegd om een diagnose te stellen.

Als er wel een diagnose is verwijs je daarnaar.
Jeugdzorg zal alles wat jij zelf roept over haar psychische gesteldheid dan ook negeren en het schuiven onder de noemer 'ouders maken elkaar zwart'.

Wat je welt kunt doen is omschrijven wat ze dan precies doet wat niet klopt. Laat Jeugdzorg verder zelf de conclusie trekken dat er dingen niet kloppen.
HeyPaps
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 jan 2014, 11:17

Re: Passyndroom, ouderverstoting

Bericht door HeyPaps »

DarthVader, je hebt gelijk.
En ik wil mijn ex ook niet zwart maken, alleen in mijn zoektocht kom ik overtuigingen tegen. En die kloppen ook nog... Fu.K wat een dilemma.

Vanavond heb ik twee dingen gedaan.
Ik heb BJZ, zoals je bij een slecht leverancier doet, bedankt voor hun diensten.
Dat kan natuurlijk niet...

En ik heb een open brief geschreven aan mij ex....
waarbij ik appelleer aan het gevoel dat onze kinderen ontstaan zijn uit de liefde die wij voor elkaar hadden.
Een onmogelijk shot...

Wat gebeurt, gebeurt.... maar ik wil uit het gevecht blijven. Dat doe ik al bijna vier jaar en tot nu toe lukt het.
In mijn visie heeft een gevecht geen zin. De enige slachtoffers zijn de kinderen.
Tijdens de scheiding ben je bijna verplicht om groter te worden dan je bent. Je verdriet te verwerken en tegelijkertijd het belang van je kinderen te zien. De fouten van je ex te accepteren, die nog eens extra vergroot worden door je verdriet....

De hulp van de overheid heeft hierin geen zin. De overheid is reactief, en door deze houding gooien ze olie op het vuur. Van kwaad tot erger.
DarthVader
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 okt 2012, 22:17

Re: Passyndroom, ouderverstoting

Bericht door DarthVader »

Ik begrijp je overweging.

Echter, ga er even van uit dat je ex wel borderline heeft. Je mag het niet roepen richting jeugdzorg. Naar je ex heeft het ook weinig zin, immers ligt het bij borderliners altijd aan een ander.

Dat wil niet zeggen dat je er niets mee kunt doen.

Dan komt de vraag boven waar de kinderen slechter mee af zijn. Met de strijd of met een verblijf bij haar ?

Ik ken je ex niet en ik ken jullie situatie niet. Dus deze afweging is een heel persoonlijke.

70% van de kinderen van borderliners ontwikkelen later psychische stoornissen. Ook zijn ze vatbaarder voor crimineel gedrag.

De oorzaak daarvan lijkt niet genetisch maar sociaal-pedagogisch te zijn, een gevolg van het continue aantrekken en afstoten en het niet kunnen maken en bewaken van grenzen door de (borderline)moeder.

Voor mij was dat de aanleiding om te kei- en keihard (en met succes) te vechten voor het hoofdverblijf op mijn adres. Nu had ik als voordeel de lage leeftijd van mijn nageslacht.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Passyndroom, ouderverstoting

Bericht door EDA »

DarthVader schreef:Voor mij was dat de aanleiding om te kei- en keihard (en met succes) te vechten voor het hoofdverblijf op mijn adres.
En te volharden waarschijnlijk.

Dat vraagt om zelfvertrouwen en zelfinzicht en Liefde ( met name voor jezelf ).

Dat zijn de tools die je je eigen moet maken, als achtergestelde vader. En door de shit waarin je zit ga je dat ook doen

Noem het groter worden dan je bent. Mooi uitgedrukt. Maar daar komt het dus in concreto op neer.
Plaats reactie