Narcistische ex-vrouw die kinderen geestelijk ziek maakt.

Wat is borderline. Waarmee moet men rekening houden. Wat kan men er tegen doen. Waar is hulp te krijgen.
Alle topics met dit onderwerp kunnen hier geplaatst worden
Plaats reactie
papavan4
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2020, 14:23

Narcistische ex-vrouw die kinderen geestelijk ziek maakt.

Bericht door papavan4 »

Beste lezers,

De tekst zegt het eigenlijk al, hoe kan ik omgaan met mijn narcistische ex vrouw die mijn kinderen psychisch helemaal naar de grond helpt...
mijn ex en ik zijn 13 jaar getrouwd geweest, in dit huwelijk heb ik de domste fout van mijn leven gemaakt en dat is mijn familie achter gelaten voor haar, ik leefde voor haar en zij en haar familie waren mijn alles... Heel dom en naïef dat weet ik.
In dit huwelijk kwam ik er achter na de geboorte van ons eerste kind dat mijn ex steeds vaker de hort op ging in de avonden en weekenden.
aan het einde van ons huwelijk en intotaal 4 kids met haar te hebben was zij echt alleen maar weg, naar vrienden/vriendinnen, of naar feestjes en zat ik als een sukkel thuis met 4 kinderen op de bank.
Tot mijn vrouw mij vertelde dat zij wilde scheiden en zij een relatie heeft met een vrouw, dit dat voor ons een hele grote shock de kinderen waren erg van slag en toen is zij 3 weken van de aardbodem verdwenen en liet zij mij achter met de kinderen.
Ik bleef in de ouderlijke woning met de kinderen, en daarnaast werkte ik ook nog bijna 50 uur per week en zij deed overdags voor de twee jongste zorgen.
en zodra ik thuis kwam, kon ik boodschappen doen, koken, kids eten geven, douchen en naar bed brengen terwijl mijn ex weigert te werken en liever bij haar vriendin is dan voor haar kinderen zorgt.
Dit een jaar vol te hebben gehouden leerde ik mijn huidige vriendin tegen en die heeft mij uit die ziekelijke situatie weggehaald, ik was tegen het overspannen aan, zoveel werken en zorgen voor kids en alles maar betalen voor iedereen terwijl mijn ex nog steeds niet wil werken.
Nu ervaart zij dus hoe zwaar het is om voor 4 kinderen alleen te zorgen en maakt zij mij echt mijn leven zuur omdat ik daar weg ben gegaan uit die ziekelijke omgeving van liegen, bedriegen en bemoeienissen van haar familie het was gewoon emotioneel niet meer te dragen.

Maar nu ineens wil mijn oudste dochter mij niet meer zien en word ik na een jaar ineens beschuldigd van mishandeling door mijn ex en zij zegt ook ik ga me kind alsnog laten getuigen, tot op heden heeft zij geen aangifte gedaan. Ook de scheldpartijen die ik over mij heen krijg in bijzijn van de kinderen en het gestook en gelieg van haar heeft het voor gezorgd dat mijn oudste kind van 14 in haar broek poept, mijn tweede kind een angststoornis heeft ontwikkeld omdat zij altijd weg is.
mijn twee jongste zijn veelte laat naar de basisschool gegaan en hebben een achterstand.
Gelukkig is Veilig Thuis ingeschakeld en bemoeien hun zich er nu mee want ik als vader alleen kan niet meer vechten tegen zo'n zieke geest.
Maar nu wil Veilig Thuis maar dat ik met mijn ex om de tafel ga zitten maar zij heeft mij en mijn nieuwe partner zoveel ellende en gevaar gebracht dat ik haar echt niet meer wil zien, maar ik zit wel met 4 kids die een omgang moeten hebben.
Dus mijn vraag is, of er iemand weet wat ik hier mee aan moet of ervaring heb? ik ben er inmiddels achter dat je als vader erg zwak staat hier in Nederland maar ik kan niet weerloos toekijken hoe mijn kinderen naar de klote geholpen worden door mijn zieke ex.
En zelfs van mijn advocaat moet ik steeds maar water bij de wijn doen maar eens is het toch een keer klaar en is iemand zijn grens bereikt? moeders kunnen blijkbaar een hoop flikken en vaders moeten het maar pikken allemaal.

Groet,

papa van 4
BetsLenie
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 14 sep 2016, 16:14

Re: Narcistische ex-vrouw die kinderen geestelijk ziek maakt.

Bericht door BetsLenie »

Wat erg. Ik herken het verhaal en wij hebben dit anders maar vergelijkbaar meegemaakt. Intussen heeft vader de kinderen al anderhalf jaar niet meer gezien en levert ook de hulp van Jeugdbescherming weinig tot niets op voor de kinderen vooral. Men zet altijd in op praten van vader en moeder. Wij blijven roepen om parallel ouderschap. Dan zou Jeugdbescherming de tussenpersoon zijn tussen de ouders die dan geen contact met elkaar hoeven te hebben en het contact voor de kinderen met beide ouders moeten beschermen. Er is al veel over geschreven maar ik ken nog niemand waar dit ook gebeurt. Gooi dit balletje eens op bij Veilig Thuis en eventueel de Raad voor de Kinderbescherming met de uitleg die je hier gaf.
Gebruikersavatar
mrniemand
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 aug 2016, 11:50

Re: Narcistische ex-vrouw die kinderen geestelijk ziek maakt.

Bericht door mrniemand »

Beste lotgenoot papavan4,

Dank voor je openheid, wat een f*cked-up situatie, je bent hier op deze forum in goed ‘gezelschap’ en nog belangrijker: je bent niet alleen...

Ik kan niet anders stellen dat ik heel veel respect voor je heb. Je doet je best je staande te houden in deze onrechtvaardige wereld, voor je kinderen en voor jezelf om een manier te vinden om de situatie te overleven.
Meer dan dat kun je niet doen.

In hoeverre heb je voor jezelf helder naar welke situatie je wilt gaan als de papa van 4 kids (inzicht in de eigen situatie)? Welke persoon/personen om je heen kunnen je steunen als het gaat om je staande houden in de huidige situatie, wie met jouw belangen als het gaat om de contacten met jeugdbescherming (AKJ heeft vertrouwenspersonen hiervoor).

Wat BetsLenie adviseert ondersteun ik ook, hopelijk biedt dit meer inzicht in de situatie waarbij het jou en de kinderen kunnen helpen tegen de gedragingen van hun moeder.

Heel veel sterkte gewenst en laat je je niet gek door maken door je ex.
You never know how strong you are until being strong is the only choice you have...
Plaats reactie