Kort geding schoolkeuze gehad

Heeft u een onderwerp waarover u denkt dat hierover gediscussieerd kan worden, dan kan dit hier.
Plaats reactie
Diededanny
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 apr 2019, 17:22

Kort geding schoolkeuze gehad

Bericht door Diededanny »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier. Ik ben een gescheiden vader met een dochter van 12 en inmiddels hertrouwd met een lieve vrouw met ook 2 kinderen. Ik ben nu 4 jaar gescheiden en ben altijd een betrokken vader geweest. Mijn vrouw is even gek op mijn dochter als ik en ik op haar kinderen, we zijn echt een gezin van 5. Mijn dochter is om het weekend bij ons en nog 2 dagen doordeweeks, bijna 50% dus en wij halen en brengen haar altijd. Werktijden van mij en mijn vrouw zijn daarop aangepast en we zijn naar een huis dichterbij de woonplaats van mijn ex verhuisd. Nu moet mijn dochter na de zomer naar een middelbare school. Ik heb een school op het oog die kwalitatief beter is en die centraal ligt zodat de omgang kan blijven zoals hij is. Mijn ex heeft een school uitgezocht waarbij de omgang niet gehandhaafd kan blijven, omdat deze verder weg ligt en wij haar niet op tijd op school kunnen krijgen, rekening houdend met ons werk en de schooltijden van alle kinderen. Mijn ex heeft mij dus gedaagd voor een kort geding. Tevens is ons bekend dat mijn ex wraak wil nemen voor de scheiding, omdat ze van mening is dat ik te weinig moeite heb gedaan voor ons huwelijk en dat op deze manier wil doen. Vandaag was dus de zitting. 6 vrouwen tegen mij en zo ging het ook... Ik werd meteen aangevallen door de rechter en er zaten ook 2 dames van de RvK en die hadden niet mijn stukken, maar die hebben de toonzetting van de rechter gevolgd. Zonder wederhoor hebben ze een advies gegeven tegen mij.... Dit voelt zo oneerlijk..... Je staat met je rug tegen de muur.... We hebben wel de RvK nog gebeld hoe ze zo'n advies kunnen geven..... De uitspraak moet nog komen, maar het is duidelijk waar dit naartoe gaat. Waarom wordt standaard de kant van de moeder gekozen?
BetsLenie
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 14 sep 2016, 16:14

Re: Kort geding schoolkeuze gehad

Bericht door BetsLenie »

Tja het hangt van heel veel factoren af. Het lijkt mij eigenlijk geen onderwerp voor een kort geding. De hele achtergronden zijn die wel uitgezocht door de RvdK? Het lijkt er op van niet zoals het beschreven wordt. Hoe zijn de argumenten voor de schoolkeuze gepresenteerd en dergelijke. Was dit wel een zaak voor een kort geding en is je dochter ook gehoord?
Diededanny
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 apr 2019, 17:22

Re: Kort geding schoolkeuze gehad

Bericht door Diededanny »

Dochter is niet gehoord. Ik heb samen met mijn vrouw een dijk van een verweer geschreven met rapporten van de onderwijsinspectie, uitleg waarom de leerwegondersteuning beter is die ze nodig heeft op "mijn" school. De RvK heeft mijn verweer met bijbehorende stukken dus pas in de rechtzaal gekregen, maar dat waren denk ik 300 pagina's, verweer 6 kantjes. Ook heb ik uitgelegd waarom we haar doordeweeks niet op tijd op school kunnen krijgen op de andere school en dat ze daarom niet meer doordeweeks bij ons kan en dat ik en mijn gezin haar niet willen missen en dat ik wil dat ze blijft meedraaien in ons gezin...... Werd niet naar geluisterd. De rechter bleef herhalen dat we geen 50/50 regeling hebben en dat het hoofdverblijf bij haar moeder is......
Plaats reactie