lbio en teveel betaald

Heeft u het LBIO in uw nek gehad. Schrijf hier uw ervaringen.
Plaats reactie
Mae
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 aug 2020, 17:39

lbio en teveel betaald

Bericht door Mae »

Hallo,

Al 2 jaar zit ik in discussie voor mijn man met het LBIO keer op keer klopte er geen zak van alle berekeningen die ze deden en keer op keer gaf ik aan waar deze fout zat. elke keer weer een ontkenning van hun kant en dat wij gewoon moesten betalen dit weigerden wij een hele poos hierdoor. Met als resultaat deurwaarder op ons dak met alle bijbehorende dreigingen en kosten.
Net na afgelopen zomer werd het vooral mij even teveel en heb alle rekeningen geplunderd en alles maar betaald.

Nu kregen we afgelopen week plotseling een brief van het lbio met een overzicht van betalingen en ja hoor ik bleek al die tijd gelijk gehad. Kregen dus een leuk bedrag geld in ene terug gestort.
Nu werd ik vannacht wakker en dacht maar dan is die deurwaarder onterecht zeker weten op ons af gestuurd.
Heeft iemand dit ook eens bij de hand gehad? Ik vind nu dat wij dus al die kosten aan de deurwaarder terug horen te krijgen.

Groetjes Mae.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: lbio en teveel betaald

Bericht door ll2014 »

LBIO is een verschrikkelijk oneerlijke instantie.
De instantie is er alleen voor ontvangers van alimentatie.
Ik was het niet eens met de te betalen alimentatie en was via de rechter in beroep gegaan.
Voor LBIO is dat geen reden om niet te blijven incasseren.
Later via de rechter gelijk gekregen, maar LBIO betaalt natuurlijk het teveel geïncasseerde niet terug, dat moet ik zelf maar bij mijn ex gaan opeisen of via een kantonrechter/deurwaarder ophalen.
Kortom een bijzonder eenzijdige organisatie, zou verboden moeten worden...
Flushyy
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 jul 2018, 15:36

Re: lbio en teveel betaald

Bericht door Flushyy »

Mae schreef: 03 okt 2020, 14:22 Hallo,

Al 2 jaar zit ik in discussie voor mijn man met het LBIO keer op keer klopte er geen zak van alle berekeningen die ze deden en keer op keer gaf ik aan waar deze fout zat. elke keer weer een ontkenning van hun kant en dat wij gewoon moesten betalen dit weigerden wij een hele poos hierdoor. Met als resultaat deurwaarder op ons dak met alle bijbehorende dreigingen en kosten.
Net na afgelopen zomer werd het vooral mij even teveel en heb alle rekeningen geplunderd en alles maar betaald.

Nu kregen we afgelopen week plotseling een brief van het lbio met een overzicht van betalingen en ja hoor ik bleek al die tijd gelijk gehad. Kregen dus een leuk bedrag geld in ene terug gestort.
Nu werd ik vannacht wakker en dacht maar dan is die deurwaarder onterecht zeker weten op ons af gestuurd.
Heeft iemand dit ook eens bij de hand gehad? Ik vind nu dat wij dus al die kosten aan de deurwaarder terug horen te krijgen.

Groetjes Mae.
Hoi Mae,

Het LBIO hebben wij al drie keer mee te maken gehad. Alle keren hebben we ze door aan te schrijven tijd gewonnen zodat de waarheid aan het licht kan komen als de ex-partner weer eens onterecht het LBIO inschakelt.

Als de deurwaarder naar blijkt onterecht is komen incasseren dan vind ik ook dat LBIO deze kosten aan jullie dient te vergoeden. Wij hebben altijd goed contact gehad met dhr. Nobel van LBIO afdeling juridische zaken, wellicht daar een balletje op te gooien en vragen hoe je de onterecht bij jullie in rekening gebrachte deurwaarderskosten terug kunt krijgen.
Mae
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 aug 2020, 17:39

Re: lbio en teveel betaald

Bericht door Mae »

Sorry lees je bericht nu pas. Dank je wel dit ga ik doen. Vind het lbio zeker een goede onstantie dat ingeroepen is, met een kleine maar ze moeten eigenlijk eerst goed bekijken of iets kloppend is. Ze hebben bij ons 2 duizend teveel afgenomen🙈 daarnaast een deurwaarder van 7 duizend. Gelukkig heb ik alles uitgeprint in een mapje liggen.
rory
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 jun 2012, 11:58

Re: lbio en teveel betaald

Bericht door rory »

Ik had ook 3000 euro teveel betaald aan LBIO en moest het zelf regelen om het terug te krijgen van mijn ex. Ik ben toen met een incasso bureau in zee gegaan. Nooit doen, zonder toestemming hadden ze afgesproken dat mijn ex elke maand 25 euro. Gewoon belachelijk natuurlijk. Ik ben toen in zee gegaan met de voordeligste deurwaarder in Den Bosch. Uiteindelijk heeft ze de 3000 euro terug betaald en moest ze ook nog 3000 euro aan kosten betalen aan de deurwaarder. Ik heb wel de deurwaarder opdracht gegeven om een inval bij haar te gaan doen omdat ik wist dat ze allerlei kostbaarheden in haar huis had liggen.
Plaats reactie