Nauwelijks tot geen contact met kind: wat houdt jou op de been?

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
Aloramax
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 mar 2018, 12:02

Nauwelijks tot geen contact met kind: wat houdt jou op de been?

Bericht door Aloramax »

Helaas sinds enkele maanden in de positie gekomen dat ik ben overgeleverd aan hoe de moeder, van Oost-Europese komaf, het dicteert en eenzijdig afkondigt wat betreft omgang tussen mij en mijn zoon. Blijkbaar is daar, nu er nog geen ouderschapsplan/omgangsregeling is vastgesteld, alle ruimte voor. Dag in, dag uit krijg ik nul op het rekest bij mijn verzoeken aan de moeder om toch vooral het contact tussen vader en zoon mogelijk te maken, toe te staan. En niet langer de volledige claim te leggen op de zorg voor onze zoon, die het volste recht heeft op een volwaardige band met zowel zijn vader als moeder. Moeder en ik dragen beiden het ouderlijk gezag, plus ik heb mijn zoon erkend. Voor wie in dezelfde situatie zit: wat houdt jou op de been, hoe ga jij hiermee om, wat is wijsheid in deze?

Aloramax
Zuid-Holland
Laatst gewijzigd door Aloramax op 25 mar 2018, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marta
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 mar 2018, 10:51
Locatie: Belgische Kempen

Re: Nauwelijks tot geen contact met kind: wat houdt jou op de been?

Bericht door Marta »

Ik ben een moeder maar zit met hetzelfde probleem. Vader houdt contact tussen mijn dochter en mij tegen en zet haar tegen me op.
Ik heb hele zware tijden gehad, maar ik moet verder.
Zorg voor jezelf en zorg dat je niet alleen maar hiermee bezig bent. Doe ontspannende dingen, dingen die goed zijn voor je gezondheid. Beweging tegen stress. En andere dingen waardoor je je gedachten kunt verzetten.
Ik ben ook naar een psycholoog geweest. Eerst 1x per maand, nu 1x per 2 maanden. Ik ben daarmee begonnen direct nadat ik mijn man had verlaten. Op dat moment ging het nog niet al te slecht, maar ik wilde iemand 'standby' hebben om met mij mee te denken en me te adviseren op momenten dat ik het diepst getroffen werd door boze mails van mijn man. En ook bespreken wat het beste was voor mijn dochter. Dat helpt om niet alsmaar in je eigen gedachten kringetjes te draaien.
Wanneer het niet meer slechter kan gaan, kan het alleen nog maar beter gaan.
Aloramax
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 mar 2018, 12:02

Re: Nauwelijks tot geen contact met kind: wat houdt jou op de been?

Bericht door Aloramax »

Bedankt voor je reactie & heel veel sterkte ook.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Nauwelijks tot geen contact met kind: wat houdt jou op de been?

Bericht door ll2014 »

Aloramax schreef: 25 mar 2018, 12:13 Blijkbaar is daar, nu er nog geen ouderschapsplan/omgangsregeling is vastgesteld, alle ruimte voor.
Zijn er wel stappen genomen om tot een omgangsregeling te komen? Als moeder niet mee wil werken aan het vaststellen van een omgangsregeling dan heb je weinig andere keus dan deze voor de rechter af proberen te dwingen.
Aloramax
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 mar 2018, 12:02

Re: Nauwelijks tot geen contact met kind: wat houdt jou op de been?

Bericht door Aloramax »

De bodemprocedure moet nog beginnen, hiervoor zitten we nu in de verzoekschrift- & verweer-fase.
Plaats reactie