Recht op omgangsregeling ex-stiefouder en kind?

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Gebruikersavatar
mrniemand
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 aug 2016, 11:50

Recht op omgangsregeling ex-stiefouder en kind?

Bericht door mrniemand »

Beste lotgenoten,

Ik zit in de volgende situatie: na de scheiding oefenen mijn ex en ik samen het gezag omtrent onze dochter van 8. Sinds 2011 ben ik bezig met een juridisch traject waarin ik knok voor een uitbreiding van de omgangsregeling (lees van begeleid naar onbegeleid omgang).

In 2012 is mijn ex-hertrouwd, in die huwelijk is er een nieuw kind uit ontstaan wat betekent dat onze dochter een halfbroertje heeft gekregen. Eind 2016 is hun relatie uit elkaar. Nu weet ik van mijn dochter dat er een omgangsregeling is met haar ex-stiefvader. Maar daar ligt net nu de crux: ik weet namelijk van niks, ik ben niet door mijn ex hiervan op de hoogte gesteld (ex wiegert ieder vorm van communicatie). Kan mijn ex met de ex-stiefvader van mijn dochter een ouderschapsplan en een omgangsregeling omtrent mijn dochter laten bekrachtigen, zonder dat ik als medegezaghebbende ouder hiervan (inhoudelijk) op de hoogte ben gesteld danwel erin betrokken ben geweest?

Voor de duidelijkheid ik ben niet tegen de omgang, zolang mijn dochter dit fijn vindt. Het gaat er m.i. om dat ik als medegezaghebbende ouder hiervan op de hoogte gesteld zou moeten worden door mijn ex.

Heeft iemand ervaring met een soortgelijke situatie? Kunnen jullie aan mij jullie advies delen?
Alvast bedankt.
You never know how strong you are until being strong is the only choice you have...
Plaats reactie